Karolina Chojnacka

Honda NT1100 zaprezentowana! To sportowy motocykl turystyczny oparty na Africa Twin

Nowy motocykl japońskiego producenta, Honda NT1100 ma być idealnym wyborem dla tych, którzy szukają pojazdu, który poradzi sobie z codziennymi dojazdami do pracy, a jednocześnie będzie gotów na dłuższą wycieczkę z pełnym obciążeniem.

Honda ponownie skupia się na turystyce dzięki nowemu NT1100 – sportowemu motocyklowi turystycznemu opartemu na Africa Twin, który charakteryzuje się nowoczesnymi osiągami i staromodną praktycznością.

Honda NT1100
Honda NT1100, fot. materiały prasowe / Honda

Honda NT1100 już od jakiegoś czasu rozpalała wyobraźnię miłośników motocyklowej turystyki. Smukła sylwetka i subtelna stylistyka mają zapewnić sprawność aerodynamiczną i pozycję kierowcy dostosowaną do jazdy turystycznej. Szyba z 5-stopniową regulacją wysokości i kąta nachylenia oraz górne i dolne owiewki skutecznie mają ochronić kierowcę przed kapryśną pogodą, a 6,5-calowy ekran dotykowy TFT wyświetli wszystkie najważniejsze i najbardziej potrzebna kierowcy informacje.

Honda NT1100 będzie konkurować z takimi maszynami jak BMW R1250RTczy Kawasaki Ninja 1000SX.

Honda NT1100 – sportowy motocykl turystyczny oparty na Africa Twin

Kluczową decyzją przy tworzeniu NT1100 było wybranie sprawdzonej i wytrzymałej konstrukcji, jaką jest stalowa, częściowo podwójna rama motocykla Africa Twin CRF1100L oraz stalowa rama pomocnicza mocowana śrubami. Aby na tej bazie stworzyć uniwersalny motocykl o sportowym zacięciu, w podwoziu zastąpiono zawieszenie przystosowane do jazdy w terenie osprzętem przystosowanym do jazdy drogowej, dopasowanym do ostrzejszej geometrii układu kierowniczego.

Honda NT1100
Honda NT1100, fot. materiały prasowe / Honda

Rozstaw osi wynosi 1535 mm, kąt główki ramy i wyprzedzenie to 26,5°/108 mm, a prześwit ustawiono na 175 mm. Masa własna NT1100 z manualną skrzynią biegów wynosi 238 kg, a z DCT 248 kg.

Podwójne przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm są ściskane przez 4‑tłoczkowe zaciski montowane promieniowo. Tylną tarczę o średnicy 256 mm hamuje 1‑tłoczkowy zacisk. Hamowanie obu kół nadzorowane jest przez system ABS

Honda NT1100 – silnik

8-zaworowy, rzędowy dwucylindrowy silnik SOHC o pojemności 1084 cm3, który napędza NT1100, to jednostka z modelu CRF1100L Africa Twin. Moc maksymalna pozostaje bez zmian i wynosi 102 KM przy 7250 obr/min, z maksymalnym momentem obrotowym sięgającym 104 Nm przy 6250 obr/min. Stopień sprężania również nie uległ zmianie i wynosi 10,1:1.

Honda NT1100
Honda NT1100, fot. materiały prasowe / Honda

Honda NT1100 – systemy elektroniczne

Pakiet systemów elektronicznych obejmuje 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC), system kontroli unoszenia przedniego koła Wheelie Control, pełne oświetlenie LED, automatyczne kasowanie włączenia kierunkowskazów i sygnalizację hamowania awaryjnego.

Systemy wspomagania kierowcy oferują trzy domyślne tryby jazdy, dwie opcje indywidualnych ustawień wybranych przez użytkownika. Wyboru trybu jazdy dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy, wskaźnik na wyświetlaczu jest aktywowany, gdy HSTC przystępuje do działania.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze