Honda MSX125 Grom 2021 – powrót w wielkim stylu! Dane techniczne
Honda MSX125 powraca w wersji na rok 2021 roku z nową nazwą - MSX125 z odświeżonym wyglądem i ulepszonym silnikiem. Dlaczego motocykl zyskał nazwę Grom?
Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey i kontynuowanej przez inne uwielbiane maszyny, takie jak Dax i Ape, aż do dnia dzisiejszego.
Nowa wersja na 2021 rok otrzymuje nazwę „Grom”, używaną na całym świecie (stając się „MSX125 Grom”) dla motocykla, który stał się międzynarodowym hitem wśród młodych kierowców, sprzedając się w ilości ponad 750 000 sztuk. Jako termin używany od lat 60. XX wieku do opisania młodych surferów, „Grom” to idealne określenie tej małej maszyny z zabawnym duchem kontrkultury.
Nowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 7,2 kW oferuje teraz 5. bieg do jazdy poza miastem. Jest on dopasowany do responsywnego zawieszenia wyposażonego w widelec USD 31 mm, 12-calowe koła oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. System ABS działa poprzez IMU. Wysokość siedzenia to przyjemne 761 mm, a zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera teraz także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu.
Największą zmianą w wersji na rok 2021 jest radykalny nowy wygląd: motocykl zyskał reflektoroLED, uproszczone siedzisko i ramę pomocniczą oraz kompaktowe panele boczne i pokrywę zbiornika. Złote widelce i zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie dopełniają stylizację. Łatwe do zmiany nadwozie dodatkowo sprzyja możliwości adaptacji i dostosowywania funky-bike’a Hondy do potrzeb właściciela.
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4 suwowy, 2 zawory na cylinder |
Pojemność skokowa |
125 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka |
50,0mm x 63,1mm |
Stopień sprężania |
10.0:1 |
Moc maksymalna |
7,2 kW przy 7250 obr/min |
Maks. moment obrotowy |
10,5 Nm przy 5500 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
1,1 litra |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI |
Zbiornik paliwa |
6,0 l |
Zużycie paliwa |
1,5 l/100km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
12V 3,5Ah |
Moc alternatora |
200W/5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe |
Typ skrzyni biegów |
5-biegowa |
Przełożenie główne |
Łańcuch |
RAMA |
|
Typ |
Stalowa rama grzbietowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
1,760 mm x 720 mm x 1,015 mm |
Rozstaw osi |
1,200 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
25⁰ |
Wyprzedzenie |
84 mm |
Wysokość siedziska |
761 mm |
Prześwit |
180 mm |
Masa własna |
103 kg |
Promień zawracania |
1,9 metra |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Widelec USD 31 mm |
Tył |
Pojedyncza kolumna, stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym |
KOŁA |
|
Przednie |
Aluminiowe 5-ramienne |
Tył |
Aluminiowe 5-ramienne |
Obręcz przednia |
MT 2,5-12 |
Obręcz tylna |
MT 2,5-12 |
Opona przednia |
120/70-12 |
Opona tylna |
130/70-12 |
Hamulce |
|
Przednie |
Pojedyncza tarcza 220 mm z hydraulicznym dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym |
Tył |
Pojedyncza tarcza 190 mm z hydraulicznym zaciskiem hamulcowym jednotłoczkowym |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Cyfrowy zespół LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem załączonego biegu i zegarem. |
Oświetlenie |
Reflektor i lampa tylna LED |
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: