
Honda Jazz kontra Rover 100 – drastyczna zmiana
Jak bardzo zmieniły się samochody przez ostatnie dwie dekady? Naprawdę drastycznie. Wystarczy zobaczyć film przygotowany przez Euro NCAP, na którym porównano Hondę Jazz z 2015 roku z Roverem 100 z 1997 roku.
Instytut Euro NCAP powstał w 1997 roku i przez ten czas przeprowadził 1800 testów zderzeniowych kosztujących ponad 160 milionów euro. Dzięki tym badaniom opublikowano 630 ocen, które mocno wpłynęły na producentów samochodów, a wszystko w imię bezpieczeństwa.
Żeby sprawdzić, jak zmieniły się samochody przez ostatnie dwie dekady, wystarczy spojrzeć na materiał przygotowany przez Euro NCAP. Możemy w nim zobaczyć Hondę Jazz wyprodukowaną dwa lata temu oraz Rovera 100 sprzed dwudziestu lat.
Oba samochody mają cztery koła i kierownice, ale pod blaszaną pokrywą skrywają się setki nowoczesnych rozwiązań, które mają zapewnić bezpieczeństwo. Obecne testy uwzględniają dużo ostrzejsze kryteria niż na początku. Euro NCAP cały czas dba o to, żeby standardy były podnoszone. Już w przyszłym roku próby bedą uwzględniać działanie systemów rozpoznawania i unikania kolizji z rowerzystami. A jest to tylko zapowiedź kolejnych zmian szykowanych na lata 2020-2025.
Podczas pierwszych testów w 1997 roku modele takie jak Ford Fiesta i Volkswagen Polo zdobyły trzy gwiazdki z maksymalnych czterech. Jednak popularny Rover 100 zdobył tylko jedną gwiazdkę. Czołowi producenci twierdzili wówczas, że zdobycie maksymalnej noty nie jest możliwe, ale pięć miesięcy później Volvo S40 zdobyło komplet.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: