Honda HR-V e:HEV – hybrydowy SUV z dwoma silnikami elektrycznymi. Ile KM skrywa pod maską?
Honda na początku tego zaprezentowała nową generację modelu HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a, w którym po raz pierwszy - w standardzie - dostępny jest zaawansowany, dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy e:HEV, gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” - technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną. Co oferuje kierowcy ten układ?
To już trzeci model Hondy z takim emblematem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku i kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy głównych modeli do końca 2022 roku. System hybrydowy zastosowany w modelach e:HEV składa się z dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych połączonych z silnikiem benzynowym, akumulatora litowo-jonowego, przekładni o stałym przełożeniu i inteligentnej jednostki sterującej mocą.
W Hondzie HR-V e:HEV system ten składa się dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 131 KM, a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.
Przeczytaj też: Honda HR-V Sport 1.5 VTEC Turbo 6MT – coraz piękniejsza
Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Honda zapewnia, że HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami.
Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy – Sport, Normal i Eco. Włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B, ma spowodować silniejsze hamowanie regeneracyjne i dać wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.
{{ gallery(3234) }}
HR-V e:HEV wyróżnia się sylwetką typową dla modeli segmentu SUV, stylistycznie nawiązującą do kompaktowego coupe. HR-V e:HEV ma zupełnie nową, dość niespotykaną osłonę chłodnicy. Z tyłu pojawił się modny w ostatnich latach łączony pas pomiędzy światłami, co dodaje sylwetce nowoczesności. Atrakcyjny wygląd SUV-a i estetyczną solidność zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem nowej Hondy HR-V oraz skrócony zwis przedni. Całość jest niezwykle minimalistyczna i nowoczesna.
Minimalistyczna estetyka, widoczna też jest w projekcie deski rozdzielczej. To efekt uporządkowania wnętrza i kokpitu, w którym wszystkie elementy zostały rozmieszczone w przemyślany sposób. Na zdjęciach kabinach wydaje się całkiem przestronna. Poczucie przestrzeni ma potęgować system obiegu powietrza, wykorzystujący otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Ten system delikatnie kieruje strumień wzdłuż okien bocznych w stronę dachu, tworząc zawirowania powietrza obok i nad pasażerami.
Przeczytaj też: Honda HR-V w mocnej wersji Sport
Dodatkowo użytkownicy Hondy HR-V e:HEV będą cieszyli się najnowszymi rozwiązaniami z zakresu łączności, infotainmentu, bezpieczeństwa oraz nowymi funkcjonalnościami.
Po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V będzie dostępny system kontroli zjazdu ze wzniesienia, który działa już od prędkości 3 km/h. System ten umożliwia skuteczniejszą i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o niskiej przyczepności i stromych zjazdach, zwiększając pewność prowadzenia w od śliskich rampach zewnętrznych parkingów, po pokonywanie górskich, zaśnieżonych dróg.
Nowa Honda HR-V e:HEV wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku.Chętni już mogą zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy: www.formularz-hrv.honda.pl
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: