Honda GL1800 Gold Wing Tour. Dane techniczne
Honda Gold Wing to motocykl, który rósł i zmieniał się w ciągu dziesięcioleci, jednocześnie budując trwałą reputację wysokiej jakości, komfortowej maszyny doskonałej do podróżowania w nieznane.
Silnik i podwozie nowego Gold Winga Tour zostały przeprojektowane z zamiarem przesunięcia pozycji kierowcy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi. Przednie koło porusza się w górę i w dół, w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywności i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia.
Tłumienie ruchów koła jest regulowane elektrycznie. Zoptymalizowany pod względem gabarytów, nowy sześciocylindrowy silnik typu bokser nie stracił nic z mocy, momentu obrotowego czy fascynującej charakterystyki. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym (w motocyklach z opcjonalną przekładnią DCT), ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla. System regulacji momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control – HSTC) ma za zadanie kontrolować przyczepność tylnego koła.
Śmiało pochylona do przodu „czacha” motocykla, wraz z kompaktowymi proporcjami owiewek, tworzą dynamiczny, rozpoznawalny front modelu. Główna linia motocykla, biegnąca przez całą jego długość, zwraca uwagę na zróżnicowane funkcje górnej i dolnej części nadwozia. Centralnym elementem jest owiewka z wyrazistymi, płaskimi powierzchniami i detalami poprawiającymi aerodynamikę.
Dodaje to napięcia, wskazującego na potencjał, jaki oferuje motocykl w zakresie osiągów. Jeśli przyjrzymy się poszczególnym elementom i zespołom: zawieszeniu widelca na podwójnych wahaczach, sześciocylindrowemu silnikowi typu bokser czy układowi wydechowemu, to w każdym dostrzeżemy ich funkcjonalne piękno. Całość wygląda na dzieło ręki jednego konstruktora, tworząc wrażenie wyjątkowej spójności i najwyższego poziomu inżynierii wspomaganej elektroniką.
Całe oświetlenie, w tym podwójne światła przeciwmgielne, wykonano w technologii LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie, po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.
Prędkość, ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy), jest pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW), udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości oraz bardzo stabilną pracę napędu, szczególnie podczas jazdy pod górę. W przypadku modeli z klasyczną przekładnią, rozłączenie sprzęgła lub obrócenie manetki przepustnicy anuluje działanie tempomatu.
Moc maksymalna 126 KM pojawia się przy 5 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 170 Nm występuje przy prędkości obrotowej 4 500 obr/min. Średnica cylindrów wynosi 73 mm, o takim samym skoku tłoków. Osie lewych i prawych cylindrów przesunięte są względem siebie o 4 mm, a tuleje cylindrowe zostały wykonane z aluminium. Stopień sprężania wynosi 10,5:1. Zastosowano głowice cylindrów typu Unicam. Zawory wlotowe są sterowane za pomocą popychaczy palcowych, a zawory wylotowe za pomocą dźwigienek zaworowych. Rozrząd napędza współosiowy wałek dźwigienek dla zaworów wlotowych i wylotowych.
SILNIK |
|
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, 24-zaworowy DOHC, 6-cylindrowy typu bokser |
Pojemność skokowa | 1833 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Średnica x skok tłoka | 73 mm x 73 mm |
Stopień sprężania | 10,5:1 |
Dopuszczalna Maksymalna | 126 KM przy 5500 obr/min |
Dopuszczalna Moment obrotowy | 170 Nm przy 4500 obr/min |
Pojemność układu smarowania | 4,4 l (MT) / 5,6 l (DCT) |
Emisja CO2 | 127 g/km |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Średnica przepustnicy | 50 mm |
Filtr powietrza | Mokry, z papierowym wkładem |
Zbiornik paliwa | 21,1 litra |
Zużycie paliwa | 5,5 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik | Zintegrowany z alternatorem (ISG) |
Pojemność akumulatora | 12V/20AH |
Napięcie i prąd alternatora | 12V/120A |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła | (MT) Hydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi, wspomaganie krzywką ślizgową (DCT) Hydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ciśnieniowe |
Typ skrzyni biegów | (MT) 6 biegów z nadbiegiem i z elektrycznym biegiem wstecznym DCT: 7 biegów do przodu i bieg wsteczny |
Przełożenie wstępne | 1.795 (79/44) |
Przełożenia | (DCT) 1: 2,167 2: 1,696 3: 1,304 4: 1,038 5: 0,821 6: 0,667 7: 0,522 wsteczny: 1,190 (MT) 1: 2,200 2: 1,417 3: 1,036 4: 0,821 5: 0,667 6: 0,522 |
Przełożenie główne | Przy silniku 0,972 Przy kole 2,615 |
Przeniesienie napędu | Zamknięty łańcuch |
RAMA |
|
Typ | Aluminiowa odlewana dwubelkowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | Dł.: 2615 mm Szer.: DCT 905 mm / Man. 925 mm Wys.: 1430 mm |
Rozstaw osi | 1695 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 30,5° |
Wyprzedzenie | 109 mm |
Promień skrętu | 3,4 m |
Wysokość siedziska | 745 mm |
Prześwit | 130 mm |
Masa własna | MT: 385 kg / DCT z poduszką powietrzną: 390 kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie | Konstrukcja z podwójnym wahaczem |
Tył | Pro Link |
KOŁA |
|
Przednie | 130/70R 18 |
Tył | 200/55R 16 |
Obręcz przednia | 18 x MT3,5 |
Obręcz tylna | 16 x MT6,0 |
HAMULCE |
|
Typ układu | Elektronicznie sterowany D-CBS z systemem ABS |
Przednie | Podwójne pływające tarcze 320 mm x 4,5 mm, 6-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieku metali |
Tył | Wentylowana tarcza hamulcowa 316 mm x 11 mm, 3-tłoczkowy zacisk, klocki ze spieku metali |
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: