Honda Dax wraca na rynek po 41 latach
Honda Dax to ciekawa propozycja w segmencie motocykli 125 cm3. Połączenie retro stylistyki i nowoczesnej technologii w bardzo przyzwoitej cenie.
Honda Dax to kolejny, ciekawy model o pojemności 125 cm3. Powstał na tej samej bazie co Monkey i MSX125 Grom. Historia modelu sięga 1969 roku.
Coraz więcej producentów decyduje się odważny ruch w kierunku stylu vintage i wprowadza do gamy modele inspirowane poprzednimi epokami. W takim właśnie stylu objawiła się Honda Dax, która po ponad czterech dekadach wraca do Europy.
Zobacz: Honda CRF-E2 – elektryczny cross dla dzieci
Kluczowym elementem tego motocykla jest wygląd nawiązujący bardzo mocno do oryginału. Na zdjęciach prezentuje się jak wyciągnięta z innej epoki.
Jednak po bliższym kontakcie widać już, że mamy do czynienia w nowoczesną technologią. Na liście wyposażenia znajdziemy 12-calowe koła, widelec upside-down o średnicy 31 mm, okrągły wyświetlacz LCD oraz LED-owe światła. To wszystko opakowane w stylu retro.
Honda Dax jest blisko spokrewniona z Gromem, ale jeszcze bardziej z Monkey. Jednak nie można powiedzieć, że to bliźniacy. Kompaktowa maszyna o masie 107 kg jest zasilana silnikiem o pojemności 124 cm3.
Dzięki temu mogą nią jeździć kierowcy z kategorią B (posiadający uprawnienia od co najmniej trzech lat). Maksymalna moc silnika to 9,4 KM, a maksymalny moment obrotowy to 10,8 Nm. Motocykl wyposażono w 4-biegową skrzynię.
Honda Dax jest oferowana na polskim rynku w dwóch kolorach: czerwonym i czarnym. Cena wynosi 18 800 zł.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: