Honda Civic Type R – znamy polskie ceny japońskiego hot-hatcha
Budzący emocje japoński hot-hatch, najnowsza Honda Civic Type R ma już polską cenę. Ile kosztuje i co za tę kwotę otrzymamy?
Honda opublikowała nowy cennik debiutującego w ofercie marki w Polsce modelu Honda Civic Type R najnowszej generacji. Ceny najnowszej generacji legendarnego, japońskiego hot-hatcha w Polsce startują od 244 900 zł. Co otrzymujemy za tę kwotę?
Honda Civic Type R – jeden, mocny napęd
Wyboru wersji silnikowej w tym konkretnym, niemal wyczynowym wariancie japońskiego kompaktu nie ma. Przednionapędowy Civic Type R najnowszej generacji napędzany jest nowym, mocnym 320-konnym silnikiem VTEC Turbo. Maksymalny moment obrotowy tej turbodoładowanej jednostki to 420 Nm. Ta znaczna moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem nowej, przekonstruowanej, sześciobiegowej przekładni manualnej, która ma zapewniać szybszą i bardziej bezpośrednią zmianę przełożeń w stosunku do poprzedniej generacji tego wariantu Civica.
Honda Civic Type R – sportowa stylistyka
Pozostałe standardowe elementy wyposażenia to między innymi, opracowane specjalnie dla wersji Type R, elementy stylistyczne, dzięki czemu jest auto w tej odmianie jest niższe i szersze od standardowego Civica, z którego wykorzystano jedynie drzwi przednie i klapę bagażnika. Nowe, aerodynamicznie ukształtowane nadkola w połączeniu z przeprojektowanymi zderzakami i wydajnym tylnym spojlerem, zwiększają siłę docisku auta do nawierzchni (Honda nie zdradza jakie są wartości siły docisku przy konkretnych prędkościach).
Standardowo w wersji Honda Civic Type R montowane są również nowe, szerokie, 19-calowe felgi w matowej czerni, wykonane z lekkich stopów, na które zakładane są opony Michelin Pilot Sport 4S, stworzone z wykorzystaniem hybrydowej mieszanki gumowej, zapewniającej przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni.
Honda Civic Type R – cyfrowe wskaźniki i rozbudowana telemetria
Wnętrze ma być co najmniej tak samo funkcjonalne jak w „cywilnej” odmianie Civic e:HEV, przy czym estetyka jest wyraźnie bardziej agresywna. Standardem w tej odmianie są czerwone elementy wykończenia kabiny oraz w pełni konfigurowalny, cyfrowy zestaw wskaźników, który dopasowuje zestaw prezentowanych informacji do aktualnie wybranego trybu jazdy.
Japońska marka podkreśla, że po raz pierwszy w modelu Honda Civic Type R do predefiniowanych trybów jazdy (Comfort, Sport i wyścigowy +R) dołącza nowy, w pełni programowalny tryb ‘Individual Mode’, który oferuje użytkownikowi swobodę w dostosowaniu samochodu do własnych preferencji. Obejmuje on wiele obszarów, takich jak m.in. charakterystyka zawieszenia, szybkość reakcji przepustnicy, układ kierowniczy, odczyty na wyświetlaczu czy poziom głośności silnika. Ustawienia te można wybierać za pośrednictwem centralnego, dużego ekranu dotykowego, a także szeregu nowych opcji i funkcji w ramach systemu informacji i rozrywki, który w standardzie zawiera Android Auto i bezprzewodowy Apple CarPlay.
Jedną z nowych funkcji tego auta jest system Honda LogR, czyli rozbudowana telemetria odczytująca informacje z wielu czujników rozmieszczonych w samochodzie. Pakiet prezentowanych w tym systemie danych (m.in. siły działające na opony, przeciążenia podawane wieloosiowo, poziomy temperatur i ciśnienia, moc, moment obrotowy, etc.) ma ułatwić kierowcy szlifowanie umiejętności jazdy na torze.
Pierwsze egzemplarze Hondy Civic Type R w Europie spodziewane są w pierwszym kwartale 2023 roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: