Honda CB650R Neo Sport Cafe – test, opinia, dane techniczne. Ratunek na rosnące ceny paliw?
Testujemy wyjątkowo uniwersalny motocykl - model Honda CB650R Neo Sport Cafe - który nie dość, że wygląda ciekawie, to jest udanym kompromisem między jednośladem do miasta i na krótkie wycieczki poza aglomerację.
Spis treści
- Honda CB650R 2022 vs Honda CB650R 2021
- Honda CB650R 2022- wygląd
- Honda CB650R 2022- wrażenia z jazdy
- Honda CB650R 2022- zużycie paliwa
- Honda CB650R 2022- silnik i sprzęgło
- Honda CB650R 2022 – wyświetlacz LED
- Honda CB650R Neo Sport Cafe – opinia
- Honda CB650R 2022 – cena
- Honda CB650R – zalety
- Honda CB650R – wady
- Honda CB650R 2022 – dane techniczne
Zadziorna, dynamiczna i elegancka – tak w trzech słowach można opisać model Honda CB650R Neo Sport Cafe. Ale pozytywnych wrażeń z obcowania z tym motocyklem jest znacznie więcej. Już pierwszy rzut oka na tę maszynę i wiadomo, że nie przejdziemy koło niej obojętnie. Przetłoczenia na baku, linia boczna, czy projekt owiewek w stylu retro urzekają i choć to kwestia gustu, z którym dyskutować nie należy to, ten neoklasyczny design jest po prostu fenomenalny!
Honda CB650R 2022 vs Honda CB650R 2021
Znaczące zmiany w designie wprowadzono rok wcześniej i to właśnie wtedy jednoślad ewidentnie wyładniał. W 2021 roku otrzymał też ulepszone przednie zawieszenie oraz kilka dodatkowych udoskonaleń.
Cechy modelu w pigułce to przede wszystkim: widelec Showa z dużym tłokiem i z rozdzielonymi funkcjami pracy, wysokoobrotowa, czterocylindrowa jednostka napędowa, sterowanie momentem obrotowym (HSTC) oraz sprzęgło antyhoppingowe i zespół wskaźników LCD.
Przeczytaj też:
Honda CB650R 2022- wygląd
Tegoroczny model otrzymał nową wersję kolorystyczną i występuje teraz w czterech wariantach – od stonowanych szarości i czerni przez kolor czerwony i niebieski. Ale barwa to jedno, a sylwetka to drugie. Zaczynając od przodu, jednoślad zdobi okrągła lampa z oświetleniem LED o błękitnym zabarwieniu, która o zmroku, czy wieczorem wręcz hipnotyzuje, zapewniając przy tym odpowiednią widoczność w dzień i w nocy. Smaczku temu projektowi dodaje czarna zabudowa lampy, dyskretnie połączona z wyświetlaczem, tworząc zgraną całość. Omawiając oświetlenie warto wspomnieć o kierunkowskazach, które są stale podświetlone. Przez pierwsze godziny jazdy, wciąż zwracałam na nie uwagę i sprawdzałam, czy przy ostatnim manewrze skręcania, nie zostawiłam przypadkiem włączonego kierunkowskazu. Naturalnie, po pewnym czasie oswoiłam się z tym, jednak początkowo nie było to dla mnie komfortowe – kątem oka wciąż dostrzegałam pomarańczowe światło. Tylnej lampie nie mam nic do zarzucenia, jest spójna ze stalowym mocowaniem tablicy rejestracyjnej, które muszę przyznać, zbiera skrajne oceny – jedni są nim zachwyceni, inni z kolei chętnie wymieniliby je od razu na akcesoryjny stelaż.
Sylwetka motocykla jest niezwykle smukła i opływowa, a ostre kąty dodają jej pazura. Elementami wykończenia, które szczególnie przyciągają uwagę, są boczne panele z nazwą modelu, okrywające kanał dolotowy, a także kanapa kierowcy i pasażera z delikatnym przeszyciem.
Honda CB650R 2022- wrażenia z jazdy
Dość jednak o wyglądzie, przejdźmy do wrażeń z jazdy! Motocykl prowadzi się gładko i przyjemnie, bez żadnych trudności. Wyprostowana, lekko sportowa pozycja za kierownicą, daje poczucie swobody i pełnej kontroli nad motocyklem – a wszystko to bez napinania mięśni i nadmiernego pochylania się.
Poruszanie się w mieście, w warszawskich korkach, nie sprawiało mi kłopotu. Motocykl jest zwinny i żwawy oraz wystarczająco wąski, aby śmigać nawet tam, gdzie brakuje miejsca. Siedzisko znajduje się na wysokości 810 mm. Przy moim wzroście, wynoszącym 168 cm, i pełnym obuwiu motocyklowym, miałam obie stopy na ziemi. Trudno powiedzieć, dla kogo ten motocykl będzie za mały, bo to subiektywne odczucie, jednak w mojej ocenie nie będą się na nim komfortowo czuły osoby, o wzroście powyżej 185-190 cm. Nie wyobrażam sobie również na nim reprezentantek Polski w piłce siatkowej.
Na dłuższych dystansach doceniłam siedzisko i tu muszę przyznać, że standardowa kanapa bardzo mnie zaskoczyła. Jest wygodna, komfortowa, wystarczająco szeroka i przyjemnie wyprofilowana, a także dość długa. Umożliwia przesunięcie się do tyłu, podczas jazdy na trasie, lub kiedy potrzebujemy przykleić się do baku i przyjąć pozycję nieco bardziej pochyloną do przodu.
Osobną kwestią jest brak ochrony przed wiatrem, ale tego nie można wymagać w motocyklu typu naked, przeznaczonych głównie do jazdy w mieście. W takich warunkach nie odczuwałam dyskomfortu związanego z brakiem owiewki. W trasie przytulałam się do baku i mimo wietrznego dnia również nie mogłam narzekać.
Przeczytaj też:
Honda CB650R 2022- zużycie paliwa
Przy odpowiedniej jeździe można osiągnąć niemalże katalogowe zużycie paliwa, które jest na poziomie 4,9 l/100 km, a przy bardziej dynamicznym stylu jazdy trzeba spodziewać się 6,0 l na setkę. Mimo że osobiście parametr ten nie jest dla mnie tak istotny, to zdaję sobie sprawę, że przy rosnących cenach paliw może mieć kluczowe znaczenie.
Honda CB650R 2022- silnik i sprzęgło
Ten motocykl przypomniał mi, jak cudowny może być czterocylindrowy, rzędowy silnik, oddający moc płynnie i liniowo, zapewniając genialne osiągi w średnim i wysokim zakresie obrotów. Maksymalna moc wynosi tu 95,2 KM przy 12000 obr/min.
Duży plus należy się, za bardzo przyjemny dźwięk seryjnego wydechu. Zdaję sobie sprawę z tego, że jest duże grono motocyklistów, uznających wymianę układu wydechowego na akcesoryjny za “must have”, jednak w tym przypadku, z pewnością, nie jest to zakup pierwszej potrzeby.
Nieco za późno łapie za to sprzęgło i choć spotkałam się z tą dolegliwością w wielu nowych motocyklach, w tym przypadku było to wyjątkowo dokuczliwe.
Przeczytaj też:
Honda CB650R 2022 – wyświetlacz LED
Wyświetlacz LCD jest czytelny i prezentuje niezbędne dane – prędkościomierz, obrotomierz, zegar, wskaźnik poziomu paliwa, pomiary przebiegu, wyświetlacz biegów, zużycie paliwa, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, wskaźnik aktualnego biegu.
Obrotomierz mógłby być trochę większy, a przełączniki SEL i SET mogłyby działać bardziej precyzyjne – trzeba je mocno oraz pod odpowiednim kątem przyciskać, aby uzyskać pożądany efekt. Jestem może trochę niecierpliwa i możliwe, że ktoś inny nawet by tego nie zauważył.
W testowanej Hondzie nie zastaniemy mrowia systemów elektronicznych – możemy w nim wyłączyć jedynie kontrolę trakcji. Sądzę, że wielu motocyklistów uzna to za atut. Cieszy również fakt, że wśród dodatkowych akcesoriów do motocykla występuje Quick Shifter, umożliwiający zmianę biegów na wyższe przełożenia bez użycia sprzęgła oraz zamykania manetki gazu. Udogodnieniem dla początkujących motocyklistów jest wskaźnik konieczności zmiany biegu, podpowiadający zmianę przełożenia na wyższe zależnie od prędkości obrotowej silnika. Wskaźnikiem jest migająca kontrolka umieszczona w prawej części wyświetlacza.
Podkreślenia wymaga wykończenie detali na najwyższym poziomie. Nie widać w modelu CB650R żadnej oszczędności w tym zakresie. Honda zaskakuje jeszcze jednym, wymarłym już w wielu motocyklach elementem – schowkiem pod siedziskiem pasażera! Jest spory i zmieści nie tylko standardowy zestaw kluczy, ale i portfel czy nawet kurtkę przeciwdeszczową.
Honda CB650R Neo Sport Cafe – opinia
Muszę przyznać, że jazda motocyklem testowaną Hondą sprawiła mi dużo radości i dostarczyła ekscytujących wrażeń. Jest to najbardziej dopracowany wizualnie i przyciągający wzrok, klasyczny i elegancki naked w swojej klasie, jakim jeździłam. Poleciłabym go wszystkim poruszającym się w większym stopniu po mieście i sporadycznie wyskakującym na trasę. Poradzi sobie z nim zarówno drobna, początkująca motocyklistka, jak i nieco większych gabarytów mężczyzna. Jest to motocykl, który nikogo nie rozczaruje. Można go kupić nawet w ciemno, choć zawsze warto najpierw odbyć jazdę testową i skonsultować się z doświadczonymi motocyklistami.
Honda CB650R 2022 – cena
38 300 zł
Honda CB650R – zalety
- ogólny wygląd w stylu retro;
- przyjemny dźwięk seryjnego wydechu;
- silnik, oddający moc płynnie i liniowo.
Honda CB650R – wady
- niepotrzebnie przyciągające wzrok kierowcy podświetlenie kierunkowskazów;
- dyskusyjny wygląd stalowego mocowania tablicy rejestracyjnej;
- za późno „łapiące” sprzęgło.
Przeczytaj też:
Honda CB650R 2022 – dane techniczne
Honda CB650R Neo Sports Cafe 2022 – silnik
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 67mm x 46mm |
Dawkowanie paliwa | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI |
Stopień sprężania | 11.6 |
Emisja C02 (g/km) | 112 |
Pojemność skokowa (cm³) | 649 cm³ |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC, rzędowy, 4-cylindrowy |
Układ zapłonowy | Tranzystorowy |
Moc maksymalna (KM) | 95,2KM (70kW) przy 12000 obr/min |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 63 Nm przy 9500 obr/min |
Rozrusznik | Elektryczny |
Średnica gardzieli przepustnicy (mm) | 32 |
Honda CB650R Neo Sports Cafe 2022 – koła
System ABS | 2-kanałowy |
Hamulec przedni | 310 mm, podwójne tarcze hamulcowe z 4-tłoczowymi zaciskami, 2-kanałowy ABS / |
Hamulec tylny | 240 mm, pojedyncza tarcza hamulcowa z 1-tłoczkowym zaciskiem, 2-kanałowy ABS |
Zawieszenie przednie | 41 mm odwrócony widelec teleskopowy |
Zawieszenie tylne | Pojedynczy amortyzator, z 10 stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, wahacz aluminiowy |
Rozmiar opony przedniej | 120/70ZR17M/C |
Rozmiar opony tylnej | 180/55ZR17M/C |
Koło przednie | 17M/C X MT3,5 wieloramienne, odlew stopów lekkich |
Koło tylne | 17M/C X MT5,5 wieloramienne, odlew stopów lekkich |
Honda CB650R Neo Sports Cafe 2022 – wymiary i masy
Pojemność akumulatora (Ah) | YTZ10/FTZ10S 8.6Ah MF |
Kąt pochylenia główki ramy | 25,5° |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) | 2130mm x 780mm x 1075mm |
Typ ramy | Stalowa, typu diament |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 15,4 litra |
Zużycie paliwa (l / 100 km) | 4,9 l/100km |
Prześwit (mm) | 150mm |
Lampa przednia | LED |
Masa własna pojazdu (kg) | 202 kg |
Wysokość siedzenia (mm) | 810 mm |
Wyprzedzenie (mm) | 101 mm |
Rozstaw osi (mm) | 1450mm |
Honda CB650R Neo Sports Cafe 2022 – skrzynia biegów
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Przełożenie końcowe | Łańcuch |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Honda CB650R Neo Sports Cafe 2022 – elektronika
Wskaźniki | Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz, zegar, wskaźnik poziomu paliwa, dwa pomiary przebiegu, wyświetlacz biegów, bieżące i średnie zużycie paliwa, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, wskaźnik aktualnego biegu, wskaźnik sugerujący zmianę biegu |
Lampa tylna | LED |
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: