Honda CB650R 2021 – stylowy cafe racer odświeżony. Dane techniczne
W roku modelowym 2021 motocykl CB650R otrzymał ulepszone przednie zawieszenie, a także wiele szczegółowych udoskonaleń, które zwiększają komfort, użyteczność i praktyczność. Główną nowością w zmodernizowanym CB650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston!
Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty w mocowaniu sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej „elastyczne” w części belkowej), aby zapewnić zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych, odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 202,5 kg.
Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.
Nowe, mniejsze panele boczne podkreślają minimalizm, podobnie jak tylny błotnik, który jest teraz wykonany ze stali, a nie z tworzywa nylonowego. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.
Okrągły reflektor to jeden z ważnych akcentów języka stylistycznego Neo Sports Café. Jest on wykonany w technice LED, podobnie jak całość oświetlenia motocykla.
16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i z mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm – przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm i 46 mm przy stopniu sprężania podniesionym do 11,6:1. Zastosowano irydowe świece zapłonowe, a podwójne kanały dolotowe – po obu stronach zbiornika paliwa – zasilają airbox większą ilością powietrza i odpowiadają za gardłowy odgłos kolektora wlotowego.
Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów, eliminują większość zewnętrznych połączeń.
SILNIK |
|
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy |
Pojemność skokowa (cm³) | 649 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 67,0 x 46,0 |
Stopień sprężania | 11.6:1 |
Moc maksymalna | 70 kW przy 12 000 obr/min |
Max. moment obrotowy | 63 Nm przy 8 500 obr/min |
Pojemność układu smarowania | 2,7 l |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 15,4 l |
Zużycie paliwa | 4,9 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12V/8,6 AH |
Moc alternatora | 370 W |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa |
Przełożenie główne | Łańcuch |
RAMA |
|
Typ | Stalowa dwubelkowa rurowa (diament) |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2 130 x 780 x 1 075mm |
Rozstaw osi | 1 450 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25,5° |
Wyprzedzenie | 101 mm |
Wysokość siedziska | 810 mm |
Prześwit | 150 mm |
Masa własna | 202,5 kg |
Promień zawracania |
|
ZAWIESZENIE |
|
Przednie | Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP). |
Tył | Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm |
KOŁA |
|
Obręcz przednia | Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
Obręcz tylna | Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
Opona przednia | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Opona tylna | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Hamulce |
|
Układ ABS | ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników | Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |
Najnowsze
-
Ford Performance Motorsports łączy siły z zespołem HRT. Ford Mustang GT3 wyjedzie na tor w 2025 roku
Ford Mustang GT3 znany jest już z wyścigów w Europie i Ameryce Północnej. W sezonie wyścigowym 2025 zadebiutuje na kolejnych torach na Starym Kontynencie i dołączy do nowych serii wyścigowych. -
Ford Bronco w edycji specjalnej pojawi się w 2025 roku
-
Rolls Royce świętuje 60 urodziny filmu ,,Goldfinger” specjalnym modelem
-
Toyota Aygo X w specjalnej edycji JBL
-
Porsche 911 GT3 i GT3 z pakietem Touring – specjalne wersje na 25-lecie
Zostaw komentarz: