Honda CB125F 2021 – maszyna o wielu obliczach. Dane techniczne
Popularny model Hondy CB125F z roku modelowego 2021 jest o całe 11 kg lżejszy od poprzednika. Stylistyczne modyfikacje linii zewnętrznych Hondy CB125F korzystają z pomysłów wdrożonych do siostrzanych modeli z rodziny CB, a wyposażenie obejmuje reflektor LED, podstawkę centralną i cyfrowy zespół wskaźników z miernikiem ECO.
Nowy CB125F jest niewielką maszyną, której rozwój zaowocował złożeniem 19 wniosków patentowych. Motocykl produkowany w fabryce Hondy w Atessa, w południowo-wschodnich Włoszech, napędzany jest silnikiem Smart Power (eSP), chłodzonym powietrzem, oferującym ogromny skok pod względem oszczędności paliwa, który nie został okupiony utratą osiągów.
CB125F jest także o 11 kg lżejszy, z przeprojektowaną ramą i nowoczesnym wyglądem w stylu dużego motocykla, a reflektor LED i odmieniony cyfrowy zestaw wskaźników podkreślają wysoką jakość wyposażenia i wykonania jednośladu.
Moc maksymalna 8 kW jest osiągana przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm przy 6.000 obr/min (w porównaniu do 7,8 kW przy 7 750 obr/min i 10,2 Nm przy 6 250 obr/min z poprzedniego modelu) Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50×63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa zostało obniżone z 2,0 l/100 km do 1,5 l/100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 800 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.
Udoskonalanie zaczyna się od redukcji masy silnika. Nowy silnik eSP jest o 7 kg lżejszy od silnika, który zastąpił. Oś cylindra jest przesunięta względem osi wału korbowego, co zmniejsza tarcie pomiędzy ścianką tłoka a cylindrem, natomiast sam tłok jest chłodzony od spodu strumieniem oleju, co dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Sterowanie zaworami odbywa się za pomocą dźwigni i rolek wyposażonych w łożyska igiełkowe.
Podwójne tylne amortyzatory oferują 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i wraz z teleskopowym widelcem o średnicy 31 mm przyczyniają się do poprawy jakości jazdy. Stylowe, 18-calowe obręcze obu kół o podwójnych ramionach, wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium, zwiększają stabilność i kulturę jazdy we wcale niełatwych, miejskich warunkach. Opony mają rozmiary 80/100 z przodu i 90/90 z tyłu. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu zastosowano hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Combined Braking System (CBS) oznacza, że aktywacja tylnego hamulca powoduje również zastosowanie pewnej siły hamowania z przodu.
Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Tłumik również jest przyciemniony, ale wykończono go chromowaną osłoną termiczną. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej i na znaku HONDA na lewej pokrywie silnika. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.
Model CB125F z roku modelowego 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Splendor Red, Pearl Cool White, Black.
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC |
Pojemność skokowa |
124 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder |
2 |
Średnica cylindra i skok |
50 x 63,1 mm |
Stopień sprężania |
10,0:1 |
Moc maksymalna |
8 kW przy 7 500 obr/min |
Moment obrotowy |
10,9 Nm przy 6 000 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
1,0 |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
Wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
11 l |
Zużycie paliwa (cykl WMTC) |
1,5 l/100 km |
Emisja CO2 (cykl WMTC) |
34 g/km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Pojemność akumulatora |
12 V-5 Ah |
Moc alternatora |
390 W |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi |
Typ skrzyni biegów |
5-biegowa |
Przełożenie główne |
Łańcuchowa |
RAMA |
|
Typ |
Rurowa stalowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2015mm x 750mm x 1100mm |
Rozstaw osi |
1280 mm |
Kąt pochylenia główki ramy |
26° |
Wyprzedzenie |
92,4 mm |
Wysokość siedziska |
790 mm |
Prześwit |
160 mm |
Masa własna |
117 kg |
Promień skrętu |
2,04 m |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Widelec teleskopowy 31 mm |
Tył |
Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA |
|
Przednie |
18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium |
Tył |
18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium |
Opona przednia |
80/100 18M/C |
Opona tylna |
90/90 18M/C |
Hamulce |
|
Typ układu |
CBS |
Przednie |
Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem |
Tył |
Bęben hamulcowy 130 mm |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu |
Reflektory |
LED |
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: