Honda ADV350, Honda X-ADV, Honda Forza 125, Honda Forza 350 i Honda SH125i na rok 2022: dane techniczne i zmiany po modernizacji
Co się zmienia w ofercie modelowej skuterów Hondy na nadchodzący sezon 2022?
Mieszkańcy południa Europy dawno pokochali skutery. Na uliczkach słonecznej Hiszpanii czy Włoch znacznie łatwiej można natknąć się na jednoślad niż samochód. Moda na skutery od kilku lat rozwija się także w Polsce. Szacuje się, że po polskich drogach jeździ już ponad milion skuterów. Co się zmienia w ofercie modelowej skuterów Hondy na nadchodzący sezon 2022?
Honda ADV350
Nowy skuter w gamie jednośladów Hondy, ADV350, łączy twardy, przygodowy styl swojego krewniaka, modelu X-ADV, z solidną charakterystyką podwozia, które otrzymało ramę wykonaną ze stalowych rur, widelec USD 37 mm oraz tylne amortyzatory z zewnętrznym zbiornikiem oleju. 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koło są wyposażone w bezdętkowe opony 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, sprawiają, że ADV350 ma oferować dobrą przyczepność do nawierzchni w każdych warunkach drogowych. Hamulce z pojedynczą przednią tarczą o średnicy 256 mm zestrojono z hamulcem tylnym, wyposażonym w tarczę o średnicy 240 mm.
Silnik skutera o pojemności 330 cm3 wytwarza moc 29,2 KM i moment obrotowy 31,5 Nm. System Honda Selectable Torque Control (HSTC) i sygnalizacja hamowania awaryjnego należą do wyposażenia standardowego skutera.
Szyba otrzymała regulację wysokości, pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, a w przednim schowku po lewej stronie znajduje się gniazdo USB-C do ładowania smartfona. Z zespołem wskaźników LCD zintegrowano system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control. Wysokość siedziska ustalono na poziomie 795 mm.
Honda X-ADV
Honda X-ADV po kompleksowej modernizacji modelu na rok 2021, kiedy to zwiększono jego moc i zredukowano masę – w wersji na sezon 2022 oferuje klientom trzy nowe opcje kolorystyczne – Mat Ballistic Black Metallic, Mat Iridium Gray Metallic i Harvest Beige.
Moc maksymalna wynosi 58,6 KM (43,1 kW) przy 6 750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 69 Nm przy 4 750 obr/min. Od prędkości 30 km/h X-ADV będzie pokonywał 20 m w czasie 1,7 sekundy i 50 m w czasie 3,2 sekundy. Dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 dostępna jest wersja o mocy silnika 47,6 KM.
Specyfikacja obejmuje: elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, 4 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji momentu obrotowego Hondy (HSTC). W 22-litrowym schowku pod siedzeniem znajdziemy ładowarkę USB, do dyspozycji jest też mniejszy schowek na rękawiczki. Podwójne reflektory LED są wyposażone w światła do jazdy dziennej (DRL), a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control.
Honda Forza 125
Zaliczany do segmentu premium skuter klasy sport/GT – Honda Forza 125, w wersji na rok 2022, otrzymał kosmetyczne zmiany w przednich i bocznych owiewkach, lusterkach, tylnych panelach bocznych i pokrywie silnika, które odświeżyły wzornictwo modelu Forza 125 i poprawiły aerodynamikę. Szyba o udoskonalonej geometrii zyskała dodatkowe 40 mm zakresu regulacji położenia. Gniazdo ładowania USB zastąpiło gniazdo ACC 12V.
Podwozie pozostało niezmienione, ale czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC otrzymał wsparcie systemu Honda Selectable Torque Control (HSTC), zapewniającego utrzymywanie przyczepności tylnego koła. Silnik zapewnia moc 15 KM przy 8750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 12,2 Nm osiągany przy 6500 obr/min.
Lista wyposażenia standardowego obejmuje: system regulacji momentu obrotowego HSTC, elektryczną regulację położenia przedniej szyby, schowek na dwa pełnowymiarowe kaski, gniazdo USB-C, pełne oświetlenie LED i system Smart Key upraszczający obsługę zapłonu oraz schowka.
Honda Forza 350
Średni, sportowo-turystyczny skuter Hondy -Forza 350 – w wersji na rok 2021 zyskał większą pojemność silnika, dzięki której rozwija większą prędkością maksymalną i osiąga lepsze przyspieszenia. Silnik modelu Forza 350 o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 29,4 KM i maksymalny moment obrotowy 31,9 Nm. Prędkość maksymalna skutera to 137 km/h.
Model na rok 2022 pozostaje mechanicznie niezmieniony, alewprowadzono kosmetyczne zmiany, które objęły przednie i boczne owiewki, lusterka, tylne panele boczne i pokrywy silnika, co poza poprawą aerodynamiki, przyczyniło się do bardziej eleganckiego wyglądu skutera. Podwozie pozostało niezmienione, za wyjątkiem zastosowania lżejszego wahacza, a elektrycznie sterowana szyba otrzymała zakres regulacji powiększony o 40 mm w celu poprawy ochrony przed wiatrem.
Odświeżono również zespół wskaźników, dodano możliwość połączenia się ze smartfonem przez Bluetooth za pomocą systemu sterowania głosowego – Honda Smartphone Voice Control System, który jest dostępny jako opcja. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się: system regulacji momentu obrotowego HSTC, elektryczna regulacja położenia przedniej szyby, schowek na dwa pełnowymiarowe kaski, gniazdo USB-C, pełne oświetlenie LED i system Smart Key, upraszczający obsługę zapłonu oraz schowka.
Honda SH125i
Honda SH125i jest jednym z najpopularniejszych skuterów w Europie. Napędza go czterozaworowy silnik eSP+ z systemami kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) oraz wyłączania silnika po zatrzymaniu (Idling Stop). Wyposażenie obejmuje pełne oświetlenie LED, zestaw wskaźników LCD, schowek o pojemności 28 l, gniazdo USB C i inteligentny kluczyk Smart Key.
Czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik eSP+ (‘enhanced Smart Power’) skutera SH125i osiąga moc maksymalną 13 KM przy 8250 obr/min i maksymalny moment obrotowy 12 Nm przy 6500 obr./min.
W modelu na rok 2022 Honda SH125i zyska dwie nowe opcje kolorystyczne unikalnym czerwonym logo i czarnymi kołami – Mat Pearl Cool White i Mat Rock Gray.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: