
Åhlin-Kottulinsky przetestowała elektryczną terenówkę
Mająca wystartować w lutym przyszłego roku rajdów terenowych samochodów elektrycznych Extreme E przeprowadza właśnie testy swoich maszyn. Okazję do wypróbowania jednej z nowych terenówek otrzymała Mikaela Åhlin-Kottulinsky.
Szwedzka zawodniczka rywalizuje na co dzień w wyścigach samochodów turystycznych TCR
Scandinavia. W zakończonym już sezonie 2019 wygrała jeden wyścig i jeszcze czterokrotnie stawała na podium, co dało jej szóste miejsce w klasyfikacji generalnej. Åhlin-Kottulinsky, która w przeszłości była związana z kierowcą Formuły 1 Maxem Verstappenem, została zaangażowana jako zawodniczka testowa przez firmę Continental, która będzie dostarczać opony dla Extreme E.
„Jestem bardzo podekscytowana, to dla nas pierwszy duży test” – powiedziała.„Podczas prezentacji wykonaliśmy krótki przejazd, aby zobaczyć czy wszystko będzie pasować. Teraz w końcu możemy sprawdzić opony na bezdrożach i przekonać się, ile można z nich wycisnąć i co jest do poprawy. Opony będą musiały znieść mocne uderzenia i pracować na bardzo wielu nawierzchniach i w zróżnicowanych warunkach. Gdy zaczęliśmy ten projekt nie wiedzieliśmy nic poza lokalizacjami rund. Musieliśmy projektować z użyciem wyobraźni i naszego doświadczenia, aby stworzyć produkt, który poradzi sobie ze wszystkimi przeciwnościami”.
Seria Extreme E to kolejny projekt współzałożyciela Formuły E Alejandro Agaga. W przeciwieństwie do miejskich wyścigów aut jednomiejscowych, wszystkie rajdówki będą korzystać z jednakowego układu napędowego, a zespoły będą miały pewną dowolność w stworzeniu karoserii i nadaniu jej elementów stylistycznych samochodów seryjnych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: