Hirvonen zwycięża w Rajdzie Polski
Po zaciętej rywalizacji na mazurskich oesach, w ósmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata - Rajdzie Polski zwyciężył ostatecznie Mikko Hirvonen. Walka była wyjątkowo zacięta, a liderzy klasyfikacji tj. Sebastien Loeb, czy w ostatniej próbie - Jari-Matti Latvala, nie mieli tym razem szczęścia i popełnili błędy. Krzysztof Hołowczyc zajął 6. lokatę.
Mikko Hirvonen w drodze po zwycięstwo |
Fot. rajdpolski.pl / Piotr Nurczyński
|
Rajd rozpoczął się niezwykle emocjonująco. Już na czwartym oesie Sebastien Loeb zahaczył o pień drzewa i urwał koło. Jego najgroźniejsi konkurenci ruszyli zatem do walki o zwycięstwo w Rajdzie Polski, 8. rundzie WRC.
Największą batalię stoczyli kierowcy fabrycznych Fordów. Po przedostatnim odcinku specjalnym wydawało się, że \”ustrzelą\” dublet. Niestety, na kończącym rajd Super Oesie w Mikołajkach Jari-Matti Latvala, jadący po drugie miejsce, uderzył w barierę
i uszkodził swojego Focusa przez co nie mógł kontynuować walki i w efekcie oddał 8 punktów Daniemu Sordo.
Zwyciężył Mikko Hirvonen, który wygrał cztery odcinki rajdu.
– Nie spodziewałem się tego, to perfekcyjny rajd od startu do mety. Jednak niewiarygodne jest to, co się stało z Latvalą. Oczywiście cieszę się z wygranej. Prowadzę w klasyfikacji 1 punktem nad Sebastienem – mówił po rajdzie nowy lider mistrzostw świata.
Zespół Citroena liczył na dobry występ Daniego Sordo. Utrzymywał swoje trzecie miejsce od czwartego odcinka specjalnego. Po przygodzie Latvali wskoczył na drugą pozycję.
– To bardzo dobrze, że jesteśmy na podium. Szczerze mówiąc uważam, że w Finlandii muszę pojechać jeszcze szybciej – mówił na mecie Hiszpan.
Najniższy stopień podium wywalczył Hening Solberg.
– Rajd był wspaniały – komentował starszy z braci Solbergów. Wypracował sobie przewagę 18 sekund nad swoim bratem Petterem, który dał piękny popis perfekcyjnej jazdy na otwierającym i zamykającym rajd Super Oesie. Okazał się najszybszy na nowo wybudowanym torze, na którym załogi startowały parami.
Krzysztof Hołowczyc zdobył pierwsze punkty w klasyfikacji kierowców WRC |
Fot. rajdpolski.pl / Marek Wicher |
Zacięta walka trwała między Matthew Wilsonem a Krzysztofem Hołowczycem. Hołek próbował naciskać i gonić kierowcę M-Sportu. Nie udało się, ale i tak Hołowczyc pobił swój własny rekord i zajął szóste miejsce w rajdzie do mistrzostw świata. Za nim dojechał Sebastien Loeb, zdobywając dwa cenne punkty. To dla Loeba trzeci start, w którym popełnia błąd. Bezkonkurencyjny dotąd Francuz odnotowuje chyba zniżkę formy. – To lepsze niż nic. Jest w porządku. Cieszę się, że zdobyłem w Polsce punktu. Muszę się teraz skupić na kolejnym rajdzie – mówił Loeb. Punktowaną ósemkę zamknął Conrad Rautenbach, który oficjalnie przyznawał się do tego, że zespół Citroena kazał mu przepuścić aktualnego mistrza świata.
Wspaniale pojechał zeszłoroczny zwycięzca Rajdu Polski (zaliczanego wtedy do mistrzostw Polski i Europy) – Michał Bębenek, który przerwał passę dość słabych występów w krajowych rozgrywkach i zajął dziesiąte miejsce w rundzie WRC, wygrywając grupę N. Bracia Bębenek zostali także sklasyfikowani jako druga polska załoga na mecie rundy WRC. – Jestem niesamowicie szczęśliwy z osiągnięcia mety na 10. miejscu w klasyfikacji generalnej 66. Rajdu Polski.
To życiowy wynik w debiucie WRC. Uplasowanie się tuż za samochodami WRC było naszym celem. Wygraliśmy grupę N pokazując, że wynik z przed roku nie był dziełem przypadku. Brak mi słów, aby wyrazić to co czuję. Przełamałem złą passę z początku sezonu, mam nadzieję, że na dobre – komentuje Michał Bębenek. – Jechaliśmy bez większych błędów. Początkowa walka ze Zbyszkiem Staniszewskiem była bardzo zacięta. Po problemach głównego rywala kontrolowaliśmy sytuację w swojej grupie
i dowieźliśmy wynik do mety. Podczas rajdu popełniliśmy najmniej błędów wśród rywali. Kibice, których mijałem na trasie byli wspaniali, swoimi transparentami i okrzykami zagrzewali nas do walki. Dziękuję wszystkim za gorący doping – dodaje Michał Bębenek.
Pechowo natomiast rajd zakończył się dla jedynej polskiej załogi w Junior WRC. Michał Kościuszko prowadził w stawce, jednak na OS-16 wypadł z drogi. – Od początku wałczyliśmy o zwycięstwo w tym rajdzie. Przykro mi, że nie dojechaliśmy do mety. Na lewym zakręcie 16 odcinka specjalnego ześlizgnęliśmy się z trasy delikatnie uderzając przodem w drzewo. Przy pomocy kibiców wróciliśmy na drogę i przejechaliśmy jeszcze około 6 kilometrów. Na skutek uderzenia wyciekł płyn z chłodnicy i przegrzał się silnik i dlatego nie mieliśmy szansy na kontynuowanie dalszej jazdy. Gratuluję drugiej załodze ORLEN Team
i konkurentom z JWRC. Jestem przekonany, że wspólnie stworzyliśmy wspaniałe widowisko dla kibiców – mówił Michał Kościuszko. Komplet punktów zdobył Kevin Abbring. Drugi był Martin Prokop (+1:10.2) i Yoann Bonato (5:34.5).
Zawodnicy spotkają się ponownie na przełomie lipca i sierpnia w Finlandii.
Nieoficjalne wyniki Rajdu Polski 2009:
1. Mikko Hirvonen (FIN)/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Focus RS 3 godz. 07m 45.8s
2. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Citroën C4 3 godz. 08m 37.8 s
3. Henning Solberg (N)/Cato Menkerud (N) Ford Focus RS 3 godz. 09m 33.2s
4. Petter Solberg (N)/Philip Mills (GB) Citroën Xsara 3 godz. 09m 51.8s
5. Matthew Wilson (GB)/Scott Martin (GB) Ford Focus RS 3 godz. 11m 45.0 s
6. Krzysztof Holowczyc (PL)/Lukasz Kurzeja (PL) Ford Focus RS 3 godz. 12m 01.4s
7. Sebastien Loeb (F) Daniel Elena (F) Citroën C4 3 godz. 26m 42.5s
8. Conrad Rautenbach (ZW)/Dale Moscatt (AUS) Citroën C4 WRC 3 godz. 26m 48.1s
9. Evgeny Novikov (RUS)/Dale Moscatt (AUS) Citroën C4 WRC 3 godz. 26m 53.7s
10. Michal Bebenek (PL)/Grzegorz Bebenek (PL) Mitsubishi 3 godz. 30m 36.2s
Klasyfikacja mistrzostw świata kierowców 2009 po 8. z 12. rund
1. Mikko Hirvonen (FIN) 58 pkt
2. Sébastien Loeb (F) 57 pkt
3. Dani Sordo (E) 39 pkt
4. Henning Solberg (N) 27 pkt
5. Jari-Matti Latvala (FIN) 25 pkt
5. Petter Solberg (N) 25 pkt
7. Matthew Wilson (GB) 19 pkt
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: