Harley Davidson na 2014 – projekt Rushmore. Galeria
Harley-Davidson, znany z produkcji motocykli ciężkich typu custom i cruiser, wziął pod uwagę opinię swoich klientów i wprowadza na 2014 rok ulepszenia oraz modyfikacje dotyczące modeli turystycznych i trójkołowców. Projekt zyskał miano Rushmore.
Harley Davidson na 2014 – projekt Rushmore |
![]() |
fot. Harley Davidson
|
Wolność podróżowania własnym tempem, w wybranym czasie i w wybranym przez siebie kierunku jest częścią amerykańskiej mentalności. To ulotne „coś” przyświecało budowie turystycznych motocykli Harley-Davidson, które mają zapewniać komfortową jazdę podczas długich podróży i stało się inspiracją dla powstania projektu Rushmore. Jego celem jest kompleksowe udoskonalenie każdego aspektu wrażeń z jazdy motocyklami turystycznymi Harley – efekty znalazły się w serii Touring na 2014 rok i debiutującym na rynku europejskim trójkołowcu.
W Projekcie Rushmore wzięły udział tysiące osób, wielu z nich to klienci HD, pytani o opinię w grupach pokusowych, na imprezach, zlotach, czy podczas wizyty w salonie. Rushmore to nowy kierunek w dziedzinie projektowania Harley-Davidson, który uwzględnia głos klienta nie tylko na początku, lecz na przestrzeni całego procesu.
Udoskonalenia w HD można podzielić na cztery kategorie zdefiniowane przez klientów (dane producenta).
Prowadzenie
– ulepszony reflektor LED Daymaker lub reflektor z podwójnym halogenem,
– połączony układ hamulcowy Reflex z systemem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)
– zespoły napędowe o podwyższonej mocy Twin-Cooled, Twin Cam 103, Twin Cam 103 w wybranych modelach z serii Touring.
Multimedia
– nowy system multimedialny Boom! z kolorowym ekranem – połaczenie dźwięku o doskonałej jakości, łączności Bluetooth, funkcji poleceń głosowych, technologii syntezy mowy, nawigacji GPS oraz możliwości podłączenia intercomu i radia CB w jednym module.
Wrażenia
Od nowej owiewki typu Batwing z wlotem powietrza Splitstream po dopracowane miejsce pasażera, właściwości aerodynamiczne i ergonomię – wszystkie te czynniki mają na celu poprawę komfortu.
Styl
Poprawiono kształt i ergonomię wielu elementów, takich jak bagażnik Tour-Pak oraz kufry o nowym kształcie z praktycznymi zapięciami z systemem One-Touch, błotniki o płynnych liniach, lżejsze koła ze stopu aluminium oraz przełączniki umożliwiające intuicyjną obsługę.
Powyższe elementy w ramach projektu Rushmore zastosowano w następujących modelach motocykli Harley-Davidson na 2014 rok:
Harley Davidson Road King Classic
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS
Silnik Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Reflektor z podwójnym halogenem oraz halogenowe światła przeciwmgielne
Profilowane, szprychowe koła z szerokimi oponami z białymi pasami
Nowe zamknięcia kufrów
Niskoprofilowy przedni błotnik
Czytelniejsze tarcze wskaźników
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Harley Davidson Street Glide
Silnik Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS oraz nowa konstrukcja pływających tarcz hamulcowych
Sprzęgło hydrauliczne
System multimedialny Boom! Box 4.3 z kolorowym ekranem, gniazdem USB i obsługą standardu Bluetooth
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Reflektor przedni z podwójnym halogenem
Mocne koła ze stopu aluminium
Kufry w nowej stylistyce, z zapięciami w systemie One-Touch i o 8% większą pojemnością
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic
Silnik Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sprzęgło hydrauliczne
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS
System multimedialny Boom! Box 4.3 z kolorowym ekranem, gniazdem USB i obsługą standardu Bluetooth
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Lampa przednia LED Daymaker i światła przeciwmgielne
Tylne oświetlenie LED na bagażniku Tour-Pak
Koła Impeller z odlewu aluminium
Bagażnik Tour-Pak w nowej stylistyce, z zapięciami One Touch i powiększonej pojemności
Kufry w nowej stylistyce, z zapięciami w systemie One Touch i powiększonej pojemności
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Harley Davidson Electra Glide Ultra Limited
Podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sprzęgło hydrauliczne
Połączony układ hamulcowy Reflex™ z ABS
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
System multimedialny Boom! Box 6.5 z kolorowym ekranem dotykowym, zainstalowanymi mapami nawigacji GPS i funkcją sterowania głosowego (w 9 językach)
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Wnętrze owiewki w czarnym, błyszczącym kolorze
Lampa przednia LED Daymaker i światła przeciwmgielne
Tylne oświetlenie LED na bagażniku Tour-Pak
Koła custom typu Impeller z odlewu aluminium, chrom kontrastowy
Bagażnik Tour-Pak w nowej stylistyce, z zapięciami One Touch i powiększonej pojemności
Kufry w nowej stylistyce, z zapięciami w systemie One Touch i powiększonej pojemności
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Podgrzewane manetki
Bagażnik Tour Pak
Harley Davidson Tri Glide Ultra Classic
Podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy
Sprzęgło ślizgowe ze wspomaganiem hydraulicznym
System multimedialny Boom! Box 6.5 z kolorowym ekranem dotykowym, zainstalowanymi mapami nawigacji GPS i funkcją sterowania głosowego (w 9 językach)
Nowa owiewka Batwing z wlotem powietrza Splitstream.
Sztywniejszy przedni widelec z goleniami 49 mm
Lampa przednia LED Daymaker i światła przeciwmgielne
Wlew paliwa z systemem One Touch
Niskoprofilowy przedni błotnik
Większe wskaźniki z nowymi tarczami
Nowe przełączniki o intuicyjnej obsłudze
Wyjątkowy połączony układ hamulcowy, w którym tylny hamulec współpracuje z przednim hamulcem, ale nie odwrotnie
Nowe tylne hamulce z o 16% większymi tarczami
Nożny hamulec postojowy
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: