Harley-Davidson Experience Ride 2014 – relacja
Poranek tego dnia nie zachęcał do jazdy motocyklem, deszcz i marne prognozy na później. Ale na zbiórkę w Liberatorze, salonie warszawskiego dealera Harley-Davidson stawili się prawie wszyscy zaproszeni goście.
Po krótkiej odprawie wyruszyliśmy w drogę pod eskortą kolegów z klubu HOG (Harley Owners Group – Klub posiadaczy motocykli Harley), którzy sprawnie organizowali przejazd dla grupy używając syren zamontowanych na swoich motocyklach. Za Warszawą pogoda poszła na współpracę i już w pełnym słońcu dojechaliśmy do byłej bazy wojsk rakietowych w Chrcynnem k. Nasielska, gdzie przywitał nas Stanisław Kęszycki, współwłaściciel posesji o dumnie brzmiącej nazwie „Panzer Farm”.
Ponownie odprawa i podzieleni na dwie grupy, dumnie maszerujemy po „farmie”. Słonko świeci i… wyjeżdża Yogi – stary, dobry czołg T55 ze sterczącym działem kalibru 100 mm Jedna grupa wskakuje na pancerz i rusza na przejażdżkę, a druga rozpoczyna zawody w strzelaniu z kosza jadącego motocykla (MW750). Emocji jest wiele a atmosfera coraz gorętsza. Po skończonej przejażdżce na pancerzu pan Stanisław zaprasza pod pokład… tego jeszcze nie było. Krótki kurs kierowania czołgiem i jazda! Każdy mógł spróbować swych sił za sterami na specjalnie przygotowanej trasie.
Zgłodniałych i spragnionych ratował Dominik ze swoim niesamowitym grillem Big Green Egg w kształcie zielonego jaja, który serwował przepyszne steki. Nie ma to jak zapach wypieczonych steków na poligonie, z małą domieszką spalin z diesla.
Jedni jeździli, drudzy strzelali, inni steki wcinali, aż nadszedł czas powrotu. Pamiątkowe zdjęcie wszystkich uczestników na (oczywiście) czołgu i podsumowanie konkursu strzeleckiego.
Najlepszym strzelcem okazał się Maciek Szanter, który miał jedenaście trafień na dziesięć możliwych. Podczas uroczystej ceremonii, Marcin Posłuszny (Dyrektor Regionalny Harley-Davidson na Polskę i kraje nadbałtyckie) wręczył zwycięzcy okolicznościowy puchar.
Następna odprawa przed drogą powrotną, zamieniamy się motocyklami i pełni wrażeń pędzimy do Liberatora.
Harley-Davidson naprawdę potrafi zaskoczyć, była to przygoda „dużego kalibru”.
A oto zsmumowana pojemność naszych motocykli (26 maszyny Harley-Davidson), by sprawdzić, czy „przebijemy” Yogi’ego.
1 x 1802 1802
15 x 1690 25350
2 x 1247 2494
5 x 1202 6010
3 x 883 2649
Razem: 38305
Niestety, nie udało się – Yogi ma silnik o pojemności 39 litrów… ale za to motocykle Harley-Davidson zużywają dużo mniej paliwa.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: