
Hamulce Brembo – jak rozpoznać podróbki?
Rynek części motocyklowych jest coraz częściej zalewany podróbkami pochodzącymi z Chin. Producent systemów hamulcowych Brembo przestrzega klientów przed zakupem nieoryginalnych części.
Producent układów hamulcowych Brembo przygotował specjalny poradnik dla właścicieli motocykli, aby ustrzec ich przed nieświadomym nabyciem podrabianych części.
Pierwszą wskazówką producenta jest sprawdzenie tzw. karty oryginalności. Jest ona zawsze dołączana do elementów z linii High Performance oraz Racing. Karta jest zamknięta w szczelnym opakowaniu. Znajduje się tam instrukcja oraz 6-cyfrowy kod, dzięki któremu możemy potwierdzić autentyczność zakupionej części. Co więcej produkty z tej serii nie wymagają dodatkowego dopasowania. Są sprzedawane w zestawach, w których znajdują się wszystkie elementy potrzebne do montażu.
Przede wszystkim jednak powinniśmy zwracać uwagę na ceny rynkowe. Jeżeli znajdujemy ofertę, która jest wyraźnie tańsza, warto zapytać sprzedawcę o powód promocji lub skontaktować się polskim przedstawicielstwem firmy i sprawdzić autoryzację takiego sprzedawcy.
Czasami zdarza się, że wśród podróbek znajdziemy elementy, których nigdy nie produkowała firma Brembo. Firma podkreśla, że nie tworzy ulepszeń dla wszystkich motocykli dostępnych na rynku, tylko do wybranych modeli.
Wszystko można sprawdzić w internetowym konfiguratorze, który zawiera elementy oficjalnie dystrybuowane na rynku. Wystarczy, że podamy podstawowe informacje na temat konkretnego modelu, a następnie otrzymamy informacje, gdzie można je nabyć. Jeżeli nie znajdziemy produktu, który wzbudza nasze podejrzenia, to prawdopodobnie mamy do czynienia z częścią podrabianą. Warto wtedy potwierdzić nasze wątpliwości z dystrybutorem.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: