
H.R. Owen Bugatti wita w swoim warsztacie dwie wyścigowe legendy
To dwa wyjątkowe Bugatti EB110.
H.R. Owen Bugatti wita w swoim warsztacie dwa wyjątkowe Bugatti EB110, wyścigowe legendy z 1994, 1995 i 1996 roku. Niezwykle rzadkie samochody, dwa z około 150 wyprodukowanych, przybyły do HR Owen Bugatti Service w Londynie w celu ich rutynowej corocznej konserwacji.
EB110 to dwa niezwykle złożone samochody, oba oparte na późniejszym EB110 SS, napędzane turbodoładowanym, 3,5-litrowym silnikiem V12 o mocy około 600 KM, z napędem na wszystkie koła. I chociaż są zbudowane według bardzo podobnej formuły, zostały zaprojektowane do ścigania się w bardzo różnych warunkach.
Przeczytaj też: Bugatti Speedline, czyli niezwykła historia rekordów prędkości Bugatti
Kultowy niebieski samochód EB110S LM został specjalnie zbudowany do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1994 roku, w 55. rocznicę ostatniego zwycięstwa Bugatti w tym legendarnym wyścigu. Ukończony w mniej niż sześć miesięcy, samochód wyglądał na gotowy do udanego występu, niezależnie od wymiany pięciu turbosprężarek i wycieku paliwa. Niestety podejrzewane pęknięcie opony zakończyło wyścig EB110 LM po zaledwie 45 minutach.
Srebrny samochód EB110S SC GTS-1 był przeznaczony do ścigania się w północnoamerykańskiej serii WSC GT. W 1995 roku zdobył piąte miejsce w Watkins Glen i szóste miejsce w swojej klasie w Sears Point, po czym próbował swojego szczęścia podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona.
Na wyścigowej emeryturze oba EB110 prowadzą intensywne życie: EB110 SC GTS-1 pojawił się na zdjęciach z premiery Centodieci, a EB110 LM w materiałach promocyjnych stworzonych dla wyścigowego Bugatti Bolide.
Przeczytaj też: Bugatti Bolide – hipersportowy samochód o mocy 1850 KM, stworzony z myślą o zabawie na torze
H.R. Owen jest jedynym partnerem doskonałości Bugatti w Wielkiej Brytanii, z dedykowanym butikiem w samym sercu londyńskiej dzielnicy Mayfair i zaawansowanym centrum serwisowym Bugatti w North Acton w Londynie. Firma H.R. Owen Bugatti Service, której powierzono naprawę i konserwację najbardziej zaawansowanych samochodów wyścigowych na świecie, zatrudnia najbardziej doświadczonych brytyjskich techników Bugatti.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: