H.R. Owen Bugatti wita w swoim warsztacie dwie wyścigowe legendy
To dwa wyjątkowe Bugatti EB110.
H.R. Owen Bugatti wita w swoim warsztacie dwa wyjątkowe Bugatti EB110, wyścigowe legendy z 1994, 1995 i 1996 roku. Niezwykle rzadkie samochody, dwa z około 150 wyprodukowanych, przybyły do HR Owen Bugatti Service w Londynie w celu ich rutynowej corocznej konserwacji.
EB110 to dwa niezwykle złożone samochody, oba oparte na późniejszym EB110 SS, napędzane turbodoładowanym, 3,5-litrowym silnikiem V12 o mocy około 600 KM, z napędem na wszystkie koła. I chociaż są zbudowane według bardzo podobnej formuły, zostały zaprojektowane do ścigania się w bardzo różnych warunkach.
Przeczytaj też: Bugatti Speedline, czyli niezwykła historia rekordów prędkości Bugatti
Kultowy niebieski samochód EB110S LM został specjalnie zbudowany do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1994 roku, w 55. rocznicę ostatniego zwycięstwa Bugatti w tym legendarnym wyścigu. Ukończony w mniej niż sześć miesięcy, samochód wyglądał na gotowy do udanego występu, niezależnie od wymiany pięciu turbosprężarek i wycieku paliwa. Niestety podejrzewane pęknięcie opony zakończyło wyścig EB110 LM po zaledwie 45 minutach.
Srebrny samochód EB110S SC GTS-1 był przeznaczony do ścigania się w północnoamerykańskiej serii WSC GT. W 1995 roku zdobył piąte miejsce w Watkins Glen i szóste miejsce w swojej klasie w Sears Point, po czym próbował swojego szczęścia podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona.
Na wyścigowej emeryturze oba EB110 prowadzą intensywne życie: EB110 SC GTS-1 pojawił się na zdjęciach z premiery Centodieci, a EB110 LM w materiałach promocyjnych stworzonych dla wyścigowego Bugatti Bolide.
Przeczytaj też: Bugatti Bolide – hipersportowy samochód o mocy 1850 KM, stworzony z myślą o zabawie na torze
H.R. Owen jest jedynym partnerem doskonałości Bugatti w Wielkiej Brytanii, z dedykowanym butikiem w samym sercu londyńskiej dzielnicy Mayfair i zaawansowanym centrum serwisowym Bugatti w North Acton w Londynie. Firma H.R. Owen Bugatti Service, której powierzono naprawę i konserwację najbardziej zaawansowanych samochodów wyścigowych na świecie, zatrudnia najbardziej doświadczonych brytyjskich techników Bugatti.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: