GP Węgier: Hamilton bierze wszystko
Lewis Hamilton odniósł drugie w tym sezonie zwycięstwo. Tuż za Anglikiem metę przekroczył Raikkonen, a jako trzeci zameldował się jego kolega Romain Grosjean.
Mimo zapowiedzi synoptyków podczas wyścigu nie spadła ani kropelka deszczu. Było ciepło i słonecznie, a temperatura toru momentami przekraczała 45 stopni Celsjusza. Jak to bywało już w tym sezonie, największą rolę odegrały opony Pirelli oraz strategia. Najlepszą strategią popisała się ekipa Lotusa oraz mechanicy Kimiego Raikkonena, który w rezultacie po swoim ostatnim postoju awansował na 2 miejsce.
Wyścig można uznać za średnio emocjonujący i ciekawy, ale można się było tego spodziewać, ponieważ tor Hungaroring jest bardzo trudnym torem do wyprzedzania. Ciekawie było na starcie wyścigu. Michael Schumacher zgasił swój bolid, ponieważ silnik zaczął się przegrzewać. Z tego względu Charlie Whiting – dyrektor wyścigu – postanowił o wykonaniu przez kierowców drugiego okrążenia formującego, co trochę wybiło z rytmu kilku z nich.
Hamilton cieszy się z drugiego zwycięstwa w sezonie |
fot. Pirelli
|
Niestety pech Mistrza trwał dalej. Schumacher nie dosyć, że startował z alei serwisowej, to zjechał do alei serwisowej okrążenie po starcie – jak się okazało, złapał kapcia. Jakby tego było mało, sędziowie dopatrzyli się przekroczenia prędkości w alei serwisowej i nałożyli na Niemca karę przejazdu przez aleję.
„Temperatura silnika była bardzo wysoka przed startem, a gdy pojawiły się żółte flagi, wyłączyłem silnik. Po starcie z pit lane zostałem ukarany oraz złapałem gumę. Podsumowując wszystko, początek wyścigu nie był dla nas łatwy. Wszystko, czego nie chcieliśmy, przytrafiło się nam.” – powiedział po wyścigu Schumacher.
Zwycięska trójka: Raikonnen, Hamilton i Grosjean |
fot. Pirelli
|
Wracając do czołówki. Lewis Hamilton i jadący za nim Romain Grosjean obronili swoje pozycje i dość szybko odjechali od reszty stawki. Słabym startem popisał się między innymi Sebastian Vettel, który uległ Jensonowi Battonowi oraz Felipe Massa, który spadł aż o dwie pozycje. Atomowym startem na średniej mieszance popisał się Mark Webber i Australijczyk z jedenastej pozycji awansował na siódmą pozycję.
Po pierwszej serii postojów Kimi Raikkonen wyprzedził Alonso, a Hamilton i Grosjean pewnie uciekali reszcie kierowców. Ciekawie się zrobiło po drugiej serii zmianie opon, gdy Kimi Raikkonen, który opóźnił oba swoje postoje wyjechał z alei tuż przed nosem swoje partnera z zespołu i pomiędzy tą dwójką wywiązała się mała walka, do której zachęcali nawet ich inżynierowie. Kimi nie tylko wyprzedził swojego partnera z zespołu, ale dzielnie gonił Hamiltona i nawet spodziewano się, że Fin wyprzedzi Anglika, jednak do samej mety skończyło się tylko na „próbach i gonieniu”. Podobnie jak w Kanadzie, na 10 okrążeń przed końcem wyścigu po świeży komplet opon zjechał Vettel, jednak tym razem skończyło się tylko na dogonieniu Grosjeana.
Dla Schumachera GP Węgier okazało się wyjątkowo pechowe |
fot. Pirelli
|
W czasie wyścigu karę przejazdu przez boksy otrzymał również Pastor Maldonado, który – jak uzasadnili sędziowie – doprowadził do kolizji z di Restą. Warto także dodać, że pomimo słabego wyniku Alonso oraz Massy, zespół Ferrari jest zadowolony z osiągniętego rezultatu.
„Bez wątpienia to dobry wynik. Wiedzieliśmy, że to będzie trudny weekend, ponieważ nie byliśmy wystarczająco szybcy, ale ostatecznie udało się nam nawet powiększyć przewagę nad Webberem.” – powiedział po wyścigu Alonso.
Teraz czeka nas miesięczna przerwa, podczas której kierowcy wyjadą na zasłużony odpoczynek. Część z nich – jak zadeklarowała przed wyścigiem – spędzi pierwsze parę dni urlopu na śledzeniu zmagań zawodników na Igrzyskach Olimpijskich. Wraz z końcem sierpnia a początkiem września powrócimy z F1. Tym razem przywitamy was z pięknego i legendarnego toru Spa-Francorchamps w Belgii.
Poz. Kierowca Zespół Czas Pkt.
1 L.Hamilton McLaren 1:41:05.503 25
2 K.Raikkonen Lotus + 1.0 18
3 R.Grosjean Lotus + 10.5 15
4 S.Vettel Red Bull + 11.6 12
5 F.Alonso Ferrari + 26.6 10
6 J.Button McLaren + 30.2 8
7 B.Senna Williams + 33.8 6
8 M.Webber Red Bull + 34.4 4
9 F.Massa Ferrari + 38.3 2
10 N.Rosberg Mercedes + 51.2 1
11 N.Hulkenberg Force India + 57.2
12 P. di Resta Force India + 1:02.8
13 P.Maldonado Williams + 1:03.6
14 S.Perez Sauber + 1:04.4
15 D.Ricciardo Toro Rosso + 1 okr.
16 J.E.Vergne Toro Rosso + 1 okr.
17 H.Kovalainen Caterham + 1 okr.
18 K.Kobayashi Sauber + 2 okr.
19 W.Pietrow Caterham + 2 okr.
20 C.Pic Marussia + 2 okr.
21 T.Glock Marussia + 3 okr.
22 P.de la Rosa HRT F1 + 3 okr.
23 N.Karthikeyan HRT F1 + 9 okr.
24 M.Schumacher Mercedes + 11 okr.
Strategia opon
Hamilton: SU MN (18) MN (40) 2
Räikkönen: SU SU (20) MU (45) 2
Grosjean: SU SU (19) MU (39) 2
Vettel: SU SU (17) MN (38) SU (58) 3
Alonso: SU MN (17) MN (43) 2
Button: SU MN (15) SU (34) MN (45) 3
Senna: SU MN (16) MN (42) 2
Webber: MN MN (20) SN (39) SU (55) 3
Massa: SU MN (18) MN (43) 2
Rosberg: SN MN (16) MN (40) 2
Hülkenberg: SU MN (15) MN (39) 2
Di Resta: SN MN (16) MN (38) 2
Maldonado: SU MN (15) MN (41) DT (52) 3
Perez: SN MN (21) MN (47) 2
Ricciardo: SN SN (14) SU (34) MN (47) 3
Vergne: SU SN (12) SU (30) MN (46) MN (64) 4
Kovalainen: SN MN (17) MN (36) SU (56) 3
Kobayashi: SU MN (8) SU (40) 2
Petrov: SN MN (18) MN (35) MN (51) 3
Pic: MN SN (20) MN (39) 2
Glock: MN SN (18) MN (40) 2
De La Rosa: MN MN (22) SN (41) 2
Kartikeyan: SN MN (18) SU (39) 2 NC
Schumacher: SN MN (1) DT (4) MN (32) 3 NC.
S = Miękka mieszanka
M = pośrednia mieszanka
N = nowy komplet
U = używany komplet
NC = nie sklasyfikowany
DT = kara przejazdy przez boksy
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: