GP Węgier: Hamilton bierze wszystko

Lewis Hamilton odniósł drugie w tym sezonie zwycięstwo. Tuż za Anglikiem metę przekroczył Raikkonen, a jako trzeci zameldował się jego kolega Romain Grosjean.

Mimo zapowiedzi synoptyków podczas wyścigu nie spadła ani kropelka deszczu. Było ciepło i słonecznie, a temperatura toru momentami przekraczała 45 stopni Celsjusza. Jak to bywało już w tym sezonie, największą rolę odegrały opony Pirelli oraz strategia. Najlepszą strategią popisała się ekipa Lotusa oraz mechanicy Kimiego Raikkonena, który w rezultacie po swoim ostatnim postoju awansował na 2 miejsce.

Wyścig można uznać za średnio emocjonujący i ciekawy, ale można się było tego spodziewać, ponieważ tor Hungaroring jest bardzo trudnym torem do wyprzedzania. Ciekawie było  na starcie wyścigu. Michael Schumacher zgasił swój bolid, ponieważ silnik zaczął się przegrzewać. Z tego względu Charlie Whiting – dyrektor wyścigu – postanowił o wykonaniu przez kierowców drugiego okrążenia formującego, co trochę wybiło z rytmu kilku z nich.

Hamilton cieszy się z drugiego zwycięstwa w sezonie
fot. Pirelli

Niestety pech Mistrza trwał dalej. Schumacher nie dosyć, że startował z alei serwisowej, to zjechał do alei serwisowej okrążenie po starcie – jak się okazało, złapał kapcia. Jakby tego było mało, sędziowie dopatrzyli się przekroczenia prędkości w alei serwisowej i nałożyli na Niemca karę przejazdu przez aleję.

„Temperatura silnika była bardzo wysoka przed startem, a gdy pojawiły się żółte flagi, wyłączyłem silnik. Po starcie z pit lane zostałem ukarany oraz złapałem gumę. Podsumowując wszystko, początek wyścigu nie był dla nas łatwy. Wszystko, czego nie chcieliśmy, przytrafiło się nam.” – powiedział po wyścigu Schumacher.

Zwycięska trójka: Raikonnen, Hamilton i Grosjean
fot. Pirelli

Wracając do czołówki. Lewis Hamilton i jadący za nim Romain Grosjean obronili swoje pozycje i dość szybko odjechali od reszty stawki. Słabym startem popisał się między innymi Sebastian Vettel, który uległ Jensonowi Battonowi oraz Felipe Massa, który spadł aż o dwie pozycje. Atomowym startem na średniej mieszance popisał się Mark Webber i Australijczyk z jedenastej pozycji awansował na siódmą pozycję.

Po pierwszej serii postojów Kimi Raikkonen wyprzedził Alonso, a Hamilton i Grosjean pewnie uciekali reszcie kierowców. Ciekawie się zrobiło po drugiej serii zmianie opon, gdy Kimi Raikkonen, który opóźnił oba swoje postoje wyjechał z alei tuż przed nosem swoje partnera z zespołu i pomiędzy tą dwójką wywiązała się mała walka, do której zachęcali nawet ich inżynierowie. Kimi nie tylko wyprzedził swojego partnera z zespołu, ale dzielnie gonił Hamiltona i nawet spodziewano się, że Fin wyprzedzi Anglika, jednak do samej mety skończyło się tylko na „próbach i gonieniu”. Podobnie jak w Kanadzie, na 10 okrążeń przed końcem wyścigu po świeży komplet opon zjechał Vettel, jednak tym razem skończyło się tylko na dogonieniu Grosjeana.

Dla Schumachera GP Węgier okazało się wyjątkowo pechowe
fot. Pirelli

W czasie wyścigu karę przejazdu przez boksy otrzymał również Pastor Maldonado, który – jak uzasadnili sędziowie – doprowadził do kolizji z di Restą. Warto także dodać, że pomimo słabego wyniku Alonso oraz Massy, zespół Ferrari jest zadowolony z osiągniętego rezultatu.

„Bez wątpienia to dobry wynik. Wiedzieliśmy, że to będzie trudny weekend, ponieważ nie byliśmy wystarczająco szybcy, ale ostatecznie udało się nam nawet powiększyć przewagę nad Webberem.” – powiedział po wyścigu Alonso.

Teraz czeka nas miesięczna przerwa, podczas której kierowcy wyjadą na zasłużony odpoczynek. Część z nich – jak zadeklarowała przed wyścigiem – spędzi pierwsze parę dni urlopu na śledzeniu zmagań zawodników na Igrzyskach Olimpijskich. Wraz z końcem sierpnia a początkiem września powrócimy z F1. Tym razem przywitamy was z pięknego i legendarnego toru Spa-Francorchamps w Belgii.

 

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Pkt.

   1          L.Hamilton                McLaren          1:41:05.503     25

   2          K.Raikkonen            Lotus               + 1.0               18

   3          R.Grosjean               Lotus               + 10.5             15

   4          S.Vettel                     Red Bull           + 11.6              12

   5          F.Alonso                   Ferrari             + 26.6             10

   6          J.Button                    McLaren          + 30.2             8

   7          B.Senna                    Williams           + 33.8             6

   8          M.Webber                Red Bull           + 34.4             4

   9          F.Massa                   Ferrari             + 38.3             2

   10        N.Rosberg                Mercedes        + 51.2             1

   11        N.Hulkenberg           Force India      + 57.2 

   12        P. di Resta                Force India      + 1:02.8          

   13        P.Maldonado            Williams           + 1:03.6          

   14        S.Perez                     Sauber             + 1:04.4          

   15        D.Ricciardo              Toro Rosso      + 1 okr.          

   16        J.E.Vergne                Toro Rosso      + 1 okr.          

   17        H.Kovalainen            Caterham         + 1 okr.          

   18        K.Kobayashi            Sauber             + 2 okr.          

   19        W.Pietrow                Caterham         + 2 okr.          

   20        C.Pic                         Marussia          + 2 okr.          

   21        T.Glock                    Marussia          + 3 okr.          

   22        P.de la Rosa              HRT F1           + 3 okr.          

   23        N.Karthikeyan          HRT F1           + 9 okr.          

   24        M.Schumacher         Mercedes        + 11 okr.

 

Strategia opon

 

Hamilton:         SU                   MN (18)          MN (40)                                                        2

Räikkönen:       SU                   SU (20)           MU (45)                                                         2

Grosjean:         SU                   SU (19)           MU (39)                                                         2

Vettel:   SU       SU (17)           MN (38)          SU (58)                                                          3

Alonso:            SU                   MN (17)          MN (43)                                                         2

Button: SU                   MN (15)          SU (34)           MN (45)                                 3

Senna:  SU       MN (16)          MN (42)                                                                                2

Webber:           MN                 MN (20)          SN (39)           SU (55)                                   3

Massa: SU       MN (18)          MN (43)                                                                                2

Rosberg:          SN                  MN (16)          MN (40)                                                         2

Hülkenberg:     SU                   MN (15)          MN (39)                                                         2

Di Resta:          SN                  MN (16)          MN (38)                                                         2

Maldonado:     SU                   MN (15)          MN (41)          DT (52)                                   3

Perez:   SN       MN (21)          MN (47)                                                                                2

Ricciardo:        SN                  SN (14)           SU (34)           MN (47)                                 3

Vergne: SU                   SN (12)           SU (30)           MN (46)          MN (64)          4

Kovalainen:      SN                  MN (17)          MN (36)          SU (56)                                   3

Kobayashi:       SU                   MN (8)            SU (40)                                                          2

Petrov:             SN                  MN (18)          MN (35)          MN (51)                                 3

Pic:                  MN                 SN (20)           MN (39)                                                         2

Glock:              MN                 SN (18)           MN (40)                                                         2

De La Rosa:     MN                 MN (22)          SN (41)                                                          2

                                                                      

Kartikeyan:      SN                  MN (18)          SU (39)                                                          2 NC

Schumacher:    SN                  MN (1)            DT (4)             MN (32)                                 3 NC.

 

S = Miękka mieszanka

 

M = pośrednia mieszanka

 

N = nowy komplet

 

U = używany komplet

 

NC = nie sklasyfikowany

 

DT = kara przejazdy przez boksy

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze