GP Niemiec na Nuerburgring
W 1934 roku po torze Nuerburgring mknęła po zwycięstwo Srebrna Strzała. W 2008 roku Lewis Hamilton stanął po raz czwarty w sezonie na najwyższym podium w samochodzie McLaren Mercedes. Tor w górach Eifel to kwintesencja historii Formuły 1.
![]() |
Nürburgring GmbH
Otto-Flimm-Straße
D – 53520 Nürburg
www.nuerburgring.de
![]() |
rys. autorka
|
Piątek, 10 lipca 2009 Trening 1 10:00 – 11:30 Trening 2 14:00 – 15:30 Sobota, 11 lipca 2009 Niedziela, 12 lipca 2009 |
Długość toru: 5,148 km
|
Garść informacji o Nadrenii.
Nasi zachodni sąsiedzi mogą pochwalić się wieloma pięknymi regionami. Jednym z nich jest z pewnością Park Narodowy Eifel. Ten powulkaniczny teren jest doskonałym miejscem na rodzinne wakacje. To tutaj w Muzeum Wulkanizmu i Muzeum Maarów można odbyć lekcje nauki o Ziemi. Zarówno młodsi jak i starsi turyści dzięki symulacjom komputerowym, mogą oglądać dymiące kratery, powstające w kraterach jeziora czyli maary i obserwować procesy jakie zachodziły na naszej planecie tysiące lat temu. Region znany jest na całym świecie z setek źródeł wód mineralnych. Liczne powulkaniczne jeziora i największy w Europie system sztucznych jezior stały się ośrodkiem sportów wodnych. Góry Eifel oferują także niezłe warunki do uprawiania sportów zimowych. Chociaż Nadrenia z pewnością nie znajduje się nad Morzem Śródziemnym, to w dolinie rzeki Ahr taki właśnie klimat pozwala na uprawę najszlachetniejszego w Niemczech szczepu czerwonych winogron – Ahrburgunder, a nadreńczycy produkują z niego wyjątkowo dobre wino.
Park Narodowy Eifel to miejsce gdzie można oglądać naturalne wytwory trzeciorzędu, ślady pobytu Rzymian i Celtów, a jednocześnie skorzystać z możliwości obejrzenia kosmosu dzięki platformie
Katedra w Kolonii |
![]() |
fot. autorka
|
widokowej, na której znajduje się radioteleskop o zasięgu 15 miliardów lat świetlnych! Góry, jeziora, wodospady, liczne zamki i fantastyczne szlaki piesze, kręte drogi uwielbiane przez motocyklistów i wijące się wśród winnic ścieżki mogą więc być wspaniałym celem wakacyjnych podróży.
W pobliżu Gór Eifel znajdują się także pełne uroku miasta – założona przez Rzymian Koblencja ze słynną skałą „Lorelei”, będący niegdyś siedzibą cesarzy i królów Akwizgran, najstarsze założone w XVI w p.n.e. w Niemczech miasto Trewir i Kolonia z największą niemiecką katedrą, której budowa trwała 632 lata.
W takim otoczeniu prawie sto lat temu powstał Nuerburgring – tor wyścigowy o długości 28,3 km. Dzisiaj w rozbudowanym obiekcie wielbiciele sportów motorowych mogą znaleźć sposób na spędzenie czasu w ekscytujący sposób. Przelot helikopterem nad torem i jego okolicą, spacer po najszybszych, najwolniejszych
i najbardziej stromych jego partiach w asyście instruktorów
i kierowców wyścigowych daje możliwość spojrzenia na wyścigi
z zupełnie innej perspektywy. Kierowcy o sportowym zacięciu mogą wziąć udział w treningu odbywającym się na Północnej Pętli Nuerburgring lub wcielić się w rolę pilota na prawym fotelu Astona Martina Vantage N24.
Nürburgring
Po trzech tygodniach przerwy dziewiąty wyścig sezonu 2009 odbędzie się na słynnym niemieckim torze Nuerburgring. Wszyscy kierowcy podkreślają, że obiekt w Nadrenii należy do bardzo wymagających. Dla kilku z nich – Timo Glocka, Sebastiana Vettela, Nicka Heidfelda, Adriana Sutila i Nicko Rosberga oraz zespołów BMW, Mercedesa i Toyoty będzie to „domowy wyścig”. Mimo, że średnia prędkość osiągana tutaj jest mniejsza niż na Silverstone, to jak twierdzą kierowcy, jest to kolejny niełatwy tor z dużą różnicą
Ulewny deszcz na Nuerburgring podczas Grand Prix w 2007 roku |
![]() |
fot. BMW
|
wysokości wzniesień. Jest tu sporo zarówno szybszych zakrętów, gdzie potrzebna jest zwiększona siła docisku jak i wolniejszych, gdzie stabilność samochodu w czasie dohamowań
i przyczepność odgrywa pierwszorzędną rolę.
Pierwszy i trzeci sektor stawia wyższe wymagania hamulcom i wymaga lepszej trakcji
i przyczepności niż środkowa część trasy. Charakterystyka toru powoduje, że samochody mają tendencje do podsterowności. Średni promień skrętu jest tutaj znacznie większy niż na innych obiektach.
Pierwszy zakręt i i szykana to dobre miejsce do podjęcia manewru wyprzedzania.
Bridgestone przygotował na GP Niemiec opony
ze średniej i super miękkiej mieszanki.
Ważnym czynnikiem może okazać się pogoda, a szczególnie jej wpływ na możliwość odpowiedniego dogrzania opon. Usytuowanie obiektu wśród gór powoduje często występowanie dość niskich temperatur i deszczu. Wyścig w 2007 roku, w którym jako pierwszy na metę dojechał Fernando Alonso został wstrzymany właśnie z powodu uciążliwych opadów.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: