GP Niemiec na Nuerburgring

W 1934 roku po torze Nuerburgring mknęła po zwycięstwo Srebrna Strzała. W 2008 roku Lewis Hamilton stanął po raz czwarty w sezonie na najwyższym podium w samochodzie McLaren Mercedes. Tor w górach Eifel to kwintesencja historii Formuły 1.

 

Nürburgring GmbH
Otto-Flimm-Straße
D – 53520 Nürburg
www.nuerburgring.de

 

rys. autorka
Piątek, 10 lipca 2009
Trening 1 10:00 – 11:30
Trening 2 14:00 – 15:30

Sobota, 11 lipca 2009
Trening 11:00 – 12:00
Kwalifikacje 14:00

Niedziela, 12 lipca 2009
Wyścig 14:00 

Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Dystans wyścigu: 308,863 km
Liczba zakrętów: 15 – 10 prawych i 7 lewych
Otwarcie przepustnicy: 60%
Zmiana biegów na okrążenie: 40
Zużycie opon: średnie

 

 

Garść informacji o Nadrenii.
Nasi zachodni sąsiedzi mogą pochwalić się wieloma pięknymi regionami. Jednym z nich jest z pewnością Park Narodowy Eifel. Ten powulkaniczny teren jest doskonałym miejscem na rodzinne wakacje. To tutaj w Muzeum Wulkanizmu i Muzeum Maarów można odbyć lekcje nauki o Ziemi. Zarówno młodsi jak i starsi turyści dzięki symulacjom komputerowym, mogą oglądać dymiące kratery, powstające w kraterach jeziora czyli maary i obserwować procesy jakie zachodziły na naszej planecie tysiące lat temu. Region znany jest na całym świecie z setek źródeł wód mineralnych. Liczne powulkaniczne jeziora i największy w Europie system sztucznych jezior stały się ośrodkiem sportów wodnych. Góry Eifel oferują także niezłe warunki do uprawiania sportów zimowych. Chociaż Nadrenia z pewnością nie znajduje się nad Morzem Śródziemnym, to w dolinie rzeki Ahr taki właśnie klimat pozwala na uprawę najszlachetniejszego w Niemczech szczepu czerwonych winogron – Ahrburgunder, a nadreńczycy produkują z niego wyjątkowo dobre wino.
Park Narodowy Eifel to miejsce gdzie można oglądać naturalne wytwory trzeciorzędu, ślady pobytu Rzymian i Celtów, a jednocześnie skorzystać z możliwości obejrzenia kosmosu dzięki platformie

Katedra w Kolonii
fot. autorka

widokowej, na której znajduje się radioteleskop o zasięgu 15 miliardów lat świetlnych! Góry, jeziora, wodospady, liczne zamki i fantastyczne szlaki piesze, kręte drogi uwielbiane przez motocyklistów i wijące się wśród winnic ścieżki mogą więc być wspaniałym celem wakacyjnych podróży.
W pobliżu Gór Eifel znajdują się także pełne uroku miasta – założona przez Rzymian Koblencja ze słynną skałą „Lorelei”, będący niegdyś siedzibą cesarzy i królów Akwizgran, najstarsze założone w XVI w p.n.e. w Niemczech miasto Trewir i Kolonia z największą niemiecką katedrą, której budowa trwała 632 lata.

W takim otoczeniu prawie sto lat temu powstał Nuerburgring – tor wyścigowy o długości 28,3 km. Dzisiaj w rozbudowanym obiekcie wielbiciele sportów motorowych mogą znaleźć sposób na spędzenie czasu w ekscytujący sposób. Przelot helikopterem nad torem i jego okolicą, spacer po najszybszych, najwolniejszych
i najbardziej stromych jego partiach w asyście instruktorów
i kierowców wyścigowych daje możliwość spojrzenia na wyścigi
z zupełnie innej perspektywy. Kierowcy o sportowym zacięciu mogą wziąć udział w treningu odbywającym się na Północnej Pętli Nuerburgring lub wcielić się w rolę pilota na prawym fotelu Astona Martina Vantage N24.

Nürburgring
Po trzech tygodniach przerwy dziewiąty wyścig sezonu 2009 odbędzie się na słynnym niemieckim torze Nuerburgring. Wszyscy kierowcy podkreślają, że obiekt w Nadrenii należy do bardzo wymagających. Dla kilku z nich – Timo Glocka, Sebastiana Vettela, Nicka Heidfelda, Adriana Sutila i Nicko Rosberga oraz zespołów BMW, Mercedesa i Toyoty będzie to „domowy wyścig”. Mimo, że średnia prędkość osiągana tutaj jest mniejsza niż na Silverstone, to jak twierdzą kierowcy, jest to kolejny niełatwy tor z dużą różnicą

Ulewny deszcz na Nuerburgring podczas Grand Prix w 2007 roku
fot. BMW

wysokości wzniesień. Jest tu sporo zarówno szybszych zakrętów, gdzie potrzebna jest zwiększona siła docisku jak i wolniejszych, gdzie stabilność samochodu w czasie dohamowań
i przyczepność odgrywa pierwszorzędną rolę. 

Pierwszy i trzeci sektor stawia wyższe wymagania hamulcom i wymaga lepszej trakcji
i przyczepności niż środkowa część trasy. Charakterystyka toru powoduje, że samochody mają tendencje do podsterowności. Średni promień skrętu jest tutaj znacznie większy niż na innych obiektach.
Pierwszy zakręt i i szykana to dobre miejsce do podjęcia manewru wyprzedzania.
Bridgestone przygotował na GP Niemiec opony
ze średniej i super miękkiej mieszanki.

Ważnym czynnikiem może okazać się pogoda, a szczególnie jej wpływ na możliwość odpowiedniego dogrzania opon. Usytuowanie obiektu wśród gór powoduje często występowanie dość niskich temperatur i deszczu. Wyścig w 2007 roku, w którym jako pierwszy na metę dojechał Fernando Alonso został wstrzymany właśnie z powodu uciążliwych opadów.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze