GP Niemiec: Alonso wygrywa, Vettel z karą
Fernando Alonso wygrał GP Niemiec na torze Hockeinheim. Drugi był Vettel, a trzeci Button, jednak kara dla Vettela zmieniła podium.
Wyścig znów możemy zaliczyć do grona tych ciekawych i trzymających w napięciu. Start odbył się bezproblemowo dla czołowej piątki. Uszkodzeń na pierwszym okrążeniu nabawili się Felipe Massa – który stracił przedni noc po kolizji z jednym z Force India, oraz Romain Grosjean, który także był zmuszony do wymiany przedniego nosa.
Alonso ciągle w formie |
![]() |
fot. Ferrari |
Dobrze wystartował Jenson Button, który wyprzedził Pastora Maldonado i sukcesywnie doganiał czołówkę. Niestety sporego pecha miał Lewis Hamilton, który przebił lewą tylną oponę na jednym z odłamków skrzydła Massy lub Grosjeana. Anglik zmuszony był jechać z kapciem prawie całe okrążenie. Najbardziej zdziwiła kibiców postawa Hamiltona, który po przebiciu opony chciał wycofać się z wyścigu… Jak to, Hamilton? Największy wojownik na torze chce się wycofać? Takie zadawano sobie pytania. Jednak Hamilton postanowił kontynuować wyścig i wspierać Buttona, który dzielnie walczył z Alonso i Vettelem. Mimo iż Lewis jechał na odległej, osiemnastej pozycji, zdołał osiągnąć cel zespołu – zdenerwować Vettela, wyprzedzając go na świeżych, miękkich oponach. Należy tutaj przypomnieć, że w czasie, kiedy Hamilton wyprzedził Vettela, kierowca McLarena był już zdublowany przez pierwszą trójkę. Kilka okrążeń później Lewis wycofał się z wyścigu.
Czołówka przez wiele okrążeń wyglądała bez zmian – Alonso, Vettel, Button. Zmiana nastąpiła dopiero po ostatnich zjazdach do boksu. Jenson Button wyprzedził Vettela. Jak się okazało po wyścigu, mechanicy pobili rekord wszech czasów w zmianie opon i dziś wynosi on 2,31 sekundy. Jak stwierdził Button „Mój najszybszy pit stop trwał 2,31 sekundy, to jak mrugnięcie okiem i powiedziano mi, że to był najszybszy postój w historii. Byli fenomenalni i dali z siebie wszystko- wszystkie nasze wysiłki teraz procentują.”
Sporo zaczęło się dziać na okrążenia przed końcem wyścigu. Vettel dość szybko dogonił Buttona i co prawda wyprzedził go (przedostatnie okrążenie wyścigu), ale zrobił to będąc czterema kołami poza torem. Mimo tego, Niemiec wszedł na drugi stopień podium. Po wyścigu jednak sędziowie poinformowali, że Vettel zostaje ukarany karą doliczenia 20 sekund do czasu końcowego, co spowodowało, że na trzecim miejscu znalazł się Raikkonen, a drugi w rezultacie był Button.
Czas teraz na tydzień przerwy i spotkamy się na torze Hungaroring.
Poz. Kierowca Zespół Czas Pkt.
1 F.Alonso Ferrari 01:31:05.862 25
2 J.Button McLaren + 6.9 18
3 K.Raikkonen Lotus + 16.4 15
4 K.Kobayashi Sauber + 21.9 12
5 S.Vettel Red Bull + 23.7 10
6 S.Perez Sauber + 27.8 8
7 M.Schumacher Mercedes + 28.9 6
8 M.Webber Red Bull + 46.9 4
9 N.Hulkenberg Force India + 48.1 2
10 N.Rosberg Mercedes + 48.8 1
11 P. di Resta Force India + 59.2
12 F.Massa Ferrari + 1:11.4
13 D.Ricciardo Toro Rosso + 1:16.8
14 J.E.Vergne Toro Rosso + 1:16.9
15 P.Maldonado Williams + 1 okr.
16 W.Pietrow Caterham + 1 okr.
17 B.Senna Williams + 1 okr.
18 R.Grosjean Lotus + 1 okr.
19 H.Kovalainen Caterham + 2 okr.
20 C.Pic Marussia + 2 okr.
21 P.de la Rosa HRT F1 + 3 okr.
22 T.Glock Marussia + 3 okr.
23 N.Karthikeyan HRT F1 + 3 okr.
24 L.Hamilton McLaren + 11 okr. – wycofał się z wyścigu
Strategia pit stopów
Alonso: SN MN (18) MN (41) 2
Vettel: SN MN (20) MU (41) 2
Button: SN MN (19) MN (40) 2
Räikkönen: SN SN (11) MN (38) 2
Kobayashi: MN MN (22) SN (43) 2
Perez: SN MN (17) MN (40) 2
Schumacher: SN SN (14) MN (36) SN (52) 3
Webber: SN MN (12) MN (40) 2
Hülkenberg: SN MN (12) SN (31) MN (46) 3
Rosberg: MN SN (12) SN (32) SN (50) 3
Di Resta: SN MN (10) MN (39) 2
Massa: SN MN (1) MU (24) SN (47) 3
Ricciardo: SN MN (19) MN (38) 2
Vergne: MN MN (6) MU (27) SN (45) 3
Maldonado: SN MN (13) MN (38) SN (57) 3
Petrov: SN MN (14) MN (32) MN (50) 3
Senna: SN MN (1) MN (25) SN (47) 3
Grosjean: SN MN (1) MU (24) SN (42) 3
Kovalainen: SN MN (13) MN (31) MN (44) SU (53) 4
Pic: MN SN (21) MN (43) 2
De La Rosa: SN SU (20) MN (45) 2
Glock: MN SN (19) MN (40) 2
Kartikeyan: SN MN (22) MN (46) 2
Hamilton: SN MN (3) MN (31) SN (47) 3 NC
S = Miękka mieszanka
H = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
NC = Nie sklasyfikowany
NS = Nie wystartował
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: