GP Niemiec 2013: Pierwszy trening Mercedesa, drugi i trzeci Vettela
Pierwsza sesja treningowa padła łupem kierowców Mercedesa. Natomiast drugi trening to już popis Sebastiana Vettela, na którego liczą niemieccy kibice.
Pogoda nie rozpieszczała kierowców. Pochmurne niebo, wahająca się temperatura – zarówno powietrza, jak i asfaltu – nie pomagały w początkowych minutach treningu. Spore problemy miał zwłaszcza Nico Rosberg, który nie mógł sobie poradzić z rozgrzaniem opon do odpowiedniej temperatury.
Pirelli, tak jak pisałyśmy wcześniej, przywiozło na tor tylne opony z oplotem kewlarowym, które mają być bezpieczniejsze od tych z oplotem stalowym używanych na Silverstone. Kierowcy mają do dyspozycji na ten weekend mieszankę miękką oraz pośrednią. Pirelli wydała również specjalne oświadczenie z wytycznymi, między innymi jakie ciśnienie powinno być w oponach oraz zakazu przekładania. Wszystko to za sprawą zdjęć z Parc Ferme z Silverstone, gdzie było widać, że opony prawe znajdowały się po lewej stronie i na odwrót.
Czy Hamilton pokona pecha z Silverstone i wygra na ziemi Vettela? |
fot. Pirelli |
Pechowo zaczął się trening dla Fernando Alonso. Hiszpan po pokonaniu kółka instalacyjnego zgłosił problemy z autem, a następnie zatrzymał się na torze. Po 30 minutach Alonso wrócił na tor, ale znów doszło do awarii i zmuszony był zakończyć swoją przygodę w pierwszym treningu. Jak powiedział po treningu Alonso: „To był problem z elektryką. Nic związanego z Ferrari, a raczej z ECU McLarena…”. Drugi z kierowców Ferrari zakończył trening na szóstym miejscu.
Na torze, oprócz 9 debiutantów, którzy po raz pierwszy wezmą udział w wyścigu, na torze Nurburgring za sterami bolidu F1 znalazł się Rodolfo Gonzalez. Nie dosyć, że zajął ostatnie miejsce, zapłacił za trening, to jeszcze otrzymał karę tysiąca euro za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 L.Hamilton Mercedes 1:31.754 25
2 N.Rosberg Mercedes 1:31.973 25
3 M.Webber Red Bull 1:32.789 22
4 A.Sutil Force India 1:32.822 16
5 K.Raikkonen Lotus 1:32.956 22
6 F.Massa Ferrari 1:33.065 18
7 J.Button McLaren 1:33.139 24
8 S.Vettel Red Bull 1:33.213 20
9 R.Grosjean Lotus 1:33.260 27
10 S.Perez McLaren 1:33.456 18
11 P. di Resta Force India 1:33.493 18
12 N.Hulkenberg Sauber 1:33.810 20
13 D.Ricciardo Toro Rosso 1:33.901 23
14 J.E.Vergne Toro Rosso 1:33.976 26
15 P.Maldonado Williams 1:34.025 20
16 V.Bottas Williams 1:34.200 22
17 E.Gutierrez Sauber 1:34.437 24
18 C.Pic Caterham 1:35.674 23
19 M.Chilton Marussia 1:35.987 19
20 G.van der Garde Caterham 1:36.078 23
21 R.Gonzalez Marussia 1:37.459 21
22 F.Alonso Ferrari -:–.— 2
Druga sesja treningowa również przebiegła pod znakiem zachmurzonego nieba. Na szczęście nie padało, a według prognozy tylko dziś ma być tak szaro nad torem. Tak jak w porannej sesji, kierowcy skupili się na testowaniu nowych opon przywiezionych przez włoskiego dostawcę opon oraz na symulacji wyścigu. Sporo problemów miał w tej sesji Kimi Raikkonen. Nie dosyć, że nie działało mu radio, to po jego naprawieniu nie mógł dogadać się ze swoim inżynierem pytając :”ale czego wy ode mnie chcecie?!”.
Nowe opony. Czy bezpieczniejsze? |
fot. Pirelli |
Tak jak przepuszczał Paul Hembery z Pirelli, różnica między miękką a pośrednią mieszanką wynosi od 0,800 s do 1,000 s. na okrążeniu. Najszybszy podczas tej sesji okazał się Sebastian Vettel, a za nim Rosberg oraz żegnający się z Formułą 1 po tym sezonie Mark Webber.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 S.Vettel Red Bull 1:30.416 39
2 N.Rosberg Mercedes 1:30.651 38
3 M.Webber Red Bull 1:30.683 41
4 R.Grosjean Lotus 1:30.843 32
5 K.Raikkonen Lotus 1:30.848 27
6 F.Alonso Ferrari 1:31.056 39
7 F.Massa Ferrari 1:31.059 41
8 L.Hamilton Mercedes 1:31.304 35
9 J.Button McLaren 1:31.568 37
10 P. di Resta Force India 1:31.797 40
11 A.Sutil Force India 1:31.824 34
12 D.Ricciardo Toro Rosso 1:31.855 42
13 J.E.Vergne Toro Rosso 1:32.055 39
14 S.Perez McLaren 1:32.086 36
15 N.Hulkenberg Sauber 1:32.495 39
16 E.Gutierrez Sauber 1:32.762 44
17 V.Bottas Williams 1:32.879 35
18 P.Maldonado Williams 1:32.880 36
19 C.Pic Caterham 1:33.695 38
20 G.van der Garde Caterham 1:33.804 40
21 J.Bianchi Marussia 1:34.017 10
22 M.Chilton Marussia 1:34.667 39
Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas trzeciego treningu na torze Nurburgring. Za Niemcem uplasował się Nico Rosberg, a trzeci był Mark Webber.
Słoneczna pogoda i wyższe temperatury, zarówno powietrza jak i toru, zamiast pomóc przeszkadzały niektórym kierowcom. Wielu z nich nadal „nie rozpracowało” nowego ogumienia przywiezionego przez Pirelli, przez co kierowcy narzekali na balans aut.
Podczas relacji mogliśmy również obejrzeć stary toru Nurburgring, który znajduje się obok nowej pętli oraz mały wypadek prywatnego Porsche… warto nadmienić, że stare Nordschleife jest obecnie wykorzystywane przez prywatne osoby do przejażdżek i testowania samochodów cywilnych.
Za czołową trójką uplasowała się dwójka Ferrari. Kierowcy Ferrari wyjechali tor dopiero 20 minut po rozpoczęciu treningu, co powoduje domysły, że ekipa spod znaku wierzgającego konika nadal ma drobne problemy ze swoimi samochodami. Miejmy jednak nadzieję, że tak nie jest.
Słabo wypadli kierowcy Williamsa, którzy na niemieckim torze świętują swoje 600 GP. Jakby nieszczęść było mało, rano doszło do pożaru systemu KERS w bolidzie Pastora. Tradycyjnie stawkę zamknęli kierowcy Caterhama oraz Marussi.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 S.Vettel Red Bull 1:29.517 19
2 N.Rosberg Mercedes 1:30.193 19
3 M.Webber Red Bull 1:30.211 18
4 F.Alonso Ferrari 1:30.621 16
5 F.Massa Ferrari 1:30.639 17
6 K.Raikkonen Lotus 1:30.671 19
7 L.Hamilton Mercedes 1:30.744 20
8 R.Grosjean Lotus 1:30.781 18
9 N.Hulkenberg Sauber 1:30.966 20
10 A.Sutil Force India 1:31.009 18
11 J.Button McLaren 1:31.326 22
12 E.Gutierrez Sauber 1:31.405 20
13 P. di Resta Force India 1:31.733 21
14 J.E.Vergne Toro Rosso 1:31.855 18
15 S.Perez McLaren 1:31.855 23
16 D.Ricciardo Toro Rosso 1:31.898 19
17 P.Maldonado Williams 1:31.969 20
18 V.Bottas Williams 1:32.036 23
19 C.Pic Caterham 1:33.230 19
20 J.Bianchi Marussia 1:33.470 22
21 G.van der Garde Caterham 1:33.964 21
22 M.Chilton Marussia 1:34.683 20
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: