GP Niemiec 2013: Pierwszy trening Mercedesa, drugi i trzeci Vettela

Pierwsza sesja treningowa padła łupem kierowców Mercedesa. Natomiast drugi trening to już popis Sebastiana Vettela, na którego liczą niemieccy kibice.

Pogoda nie rozpieszczała kierowców. Pochmurne niebo, wahająca się temperatura – zarówno powietrza, jak i asfaltu – nie pomagały w początkowych minutach treningu. Spore problemy miał zwłaszcza Nico Rosberg, który nie mógł sobie poradzić z rozgrzaniem opon do odpowiedniej temperatury.

Pirelli, tak jak pisałyśmy wcześniej, przywiozło na tor tylne opony z oplotem kewlarowym, które mają być bezpieczniejsze od tych z oplotem stalowym używanych na Silverstone. Kierowcy mają do dyspozycji na ten weekend mieszankę miękką oraz pośrednią. Pirelli wydała również specjalne oświadczenie z wytycznymi, między innymi jakie ciśnienie powinno być w oponach oraz zakazu przekładania. Wszystko to za sprawą zdjęć z Parc Ferme z Silverstone, gdzie było widać, że opony prawe znajdowały się po lewej stronie i na odwrót.

Czy Hamilton pokona pecha z Silverstone i wygra na ziemi Vettela?
fot. Pirelli

Pechowo zaczął się trening dla Fernando Alonso. Hiszpan po pokonaniu kółka instalacyjnego zgłosił problemy z autem, a następnie zatrzymał się na torze. Po 30 minutach Alonso wrócił na tor, ale znów doszło do awarii i zmuszony był zakończyć swoją przygodę w pierwszym treningu. Jak powiedział po treningu Alonso:  „To był problem z elektryką. Nic związanego z Ferrari, a raczej z ECU McLarena…”. Drugi z kierowców Ferrari zakończył trening na szóstym miejscu.

Na torze, oprócz 9 debiutantów, którzy po raz pierwszy wezmą udział w wyścigu, na torze Nurburgring za sterami bolidu F1 znalazł się Rodolfo Gonzalez. Nie dosyć, że zajął ostatnie miejsce, zapłacił za trening, to jeszcze otrzymał karę tysiąca euro za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

1          L.Hamilton              Mercedes        1:31.754          25

2          N.Rosberg               Mercedes        1:31.973          25

3          M.Webber                Red Bull         1:32.789          22

4          A.Sutil                     Force India     1:32.822          16

5          K.Raikkonen            Lotus              1:32.956          22

6          F.Massa                   Ferrari             1:33.065          18

7          J.Button                   McLaren         1:33.139          24

8          S.Vettel                    Red Bull         1:33.213          20

9          R.Grosjean              Lotus              1:33.260          27

10        S.Perez                    McLaren         1:33.456          18

11        P. di Resta               Force India     1:33.493          18

12        N.Hulkenberg          Sauber             1:33.810          20

13        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:33.901          23

14        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:33.976          26

15        P.Maldonado           Williams          1:34.025          20

16        V.Bottas                  Williams          1:34.200          22

17        E.Gutierrez              Sauber             1:34.437          24

18        C.Pic                       Caterham        1:35.674          23

19        M.Chilton                Marussia         1:35.987          19

20        G.van der Garde      Caterham        1:36.078          23

21        R.Gonzalez              Marussia         1:37.459          21

22        F.Alonso                  Ferrari             -:–.—              2

 

Druga sesja treningowa również przebiegła pod znakiem zachmurzonego nieba. Na szczęście nie padało, a według prognozy tylko dziś ma być tak szaro nad torem. Tak jak w porannej sesji, kierowcy skupili się na testowaniu nowych opon przywiezionych przez włoskiego dostawcę opon oraz na symulacji wyścigu. Sporo problemów miał w tej sesji Kimi Raikkonen. Nie dosyć, że nie działało mu radio, to po jego naprawieniu nie mógł dogadać się ze swoim inżynierem pytając :”ale czego wy ode mnie chcecie?!”.

Nowe opony. Czy bezpieczniejsze?
fot. Pirelli

Tak jak przepuszczał Paul Hembery z Pirelli, różnica między miękką a pośrednią mieszanką wynosi od 0,800 s do 1,000 s. na okrążeniu. Najszybszy podczas tej sesji okazał się Sebastian Vettel, a za nim Rosberg oraz żegnający się z Formułą 1 po tym sezonie Mark Webber.

 

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

1          S.Vettel                    Red Bull         1:30.416          39

2          N.Rosberg               Mercedes        1:30.651          38

3          M.Webber                Red Bull         1:30.683          41

4          R.Grosjean              Lotus              1:30.843          32

5          K.Raikkonen           Lotus              1:30.848          27

6          F.Alonso                  Ferrari           1:31.056          39

7          F.Massa                   Ferrari             1:31.059          41

8          L.Hamilton              Mercedes        1:31.304          35

9          J.Button                   McLaren         1:31.568          37

10        P. di Resta               Force India     1:31.797          40

11        A.Sutil                     Force India     1:31.824          34

12        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:31.855          42

13        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:32.055          39

14        S.Perez                    McLaren         1:32.086          36

15        N.Hulkenberg          Sauber             1:32.495          39

16        E.Gutierrez              Sauber             1:32.762          44

17        V.Bottas                  Williams          1:32.879          35

18        P.Maldonado           Williams          1:32.880          36

19        C.Pic                      Caterham        1:33.695          38

20        G.van der Garde      Caterham        1:33.804          40

21        J.Bianchi                  Marussia         1:34.017          10

22        M.Chilton                Marussia         1:34.667          39

 

Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas trzeciego treningu na torze Nurburgring. Za Niemcem uplasował się Nico Rosberg, a trzeci był Mark Webber.

Słoneczna pogoda i wyższe temperatury, zarówno powietrza jak i toru, zamiast pomóc przeszkadzały niektórym kierowcom. Wielu z nich nadal „nie rozpracowało” nowego ogumienia przywiezionego przez Pirelli, przez co kierowcy narzekali na balans aut.

Podczas relacji mogliśmy również obejrzeć stary toru Nurburgring, który znajduje się obok nowej pętli oraz mały wypadek prywatnego Porsche… warto nadmienić, że stare Nordschleife jest obecnie wykorzystywane przez prywatne osoby do przejażdżek i testowania samochodów cywilnych.

Za czołową trójką uplasowała się dwójka Ferrari. Kierowcy Ferrari wyjechali tor dopiero 20 minut po rozpoczęciu treningu, co powoduje domysły, że ekipa spod znaku wierzgającego konika nadal ma drobne problemy ze swoimi samochodami. Miejmy jednak nadzieję, że tak nie jest.

Słabo wypadli kierowcy Williamsa, którzy na niemieckim torze świętują swoje 600 GP. Jakby nieszczęść było mało, rano doszło do pożaru systemu KERS w bolidzie Pastora. Tradycyjnie stawkę zamknęli kierowcy  Caterhama oraz Marussi.

 

Poz.       Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

1          S.Vettel                    Red Bull         1:29.517          19

2          N.Rosberg               Mercedes        1:30.193          19

3          M.Webber                Red Bull         1:30.211          18

4          F.Alonso                  Ferrari             1:30.621          16

5          F.Massa                   Ferrari             1:30.639          17

6          K.Raikkonen           Lotus              1:30.671          19

7          L.Hamilton              Mercedes        1:30.744          20

8          R.Grosjean              Lotus              1:30.781          18

9          N.Hulkenberg          Sauber             1:30.966          20

10        A.Sutil                     Force India     1:31.009          18

11        J.Button                   McLaren         1:31.326          22

12        E.Gutierrez              Sauber             1:31.405          20

13        P. di Resta               Force India     1:31.733          21

14        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:31.855          18

15        S.Perez                    McLaren         1:31.855          23

16        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:31.898          19

17        P.Maldonado           Williams          1:31.969          20

18        V.Bottas                  Williams          1:32.036          23

19        C.Pic                   Caterham        1:33.230          19

20        J.Bianchi                  Marussia         1:33.470          22

21        G.van der Garde      Caterham        1:33.964          21

22        M.Chilton                Marussia         1:34.683          20

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze