GP Monako 2013: wyścig w rękach Rosberga
Mercedes radzi sobie w kwalifikacjach, ale na pewno polegnie podczas wyścigu – tym razem ta obiegowa opinia się nie sprawdziła. Nico Rosberg startując z pole position pewnie wygrał GP Monako.
Nietypowy uliczny tor Monako ma jedną podstawową cechę – wyprzedzanie jest niemal niemożliwe. Kierowcy ustawili się w zgrabnym rządku. Pierwsza ryzykowna sytuacja pojawiła się na dziewiątym okrążeniu. Bolid Charlesa Pica niespodziewanie się zapalił i musiał zostać zabrany z toru. Nico Rosberg od początku objął prowadzenie, wyprzedzając kolegę z zespołu, Lewisa Hamiltona, o dwie sekundy. Vettel trzymał się trzeciego miejsca. Na 30. okrążeniu Felipe Massa rozbił bolid na zakręcie St. Devote. Ten weekend był dla niego wyjątkowo nieudany. Uderzenie okazało się na tyle poważne, że Massa wymagał interwencji medycznej, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
To pierwsze zwycięstwo Rosberga w wyścigu o GP Monako |
![]() |
fot. Pirelli
|
Restart przyniósł Lewisowi Hamiltonowi spadek na czwartą pozycję. Nie był to jednak koniec niespodzianek. Pastor Maldonado, atakując pozycję Julesa Bianchi, na 46. okrążeniu uderzył w barierę. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi, a wyścig wstrzymano na 20 minut. Po raz kolejny samochód bezpieczeństwa wyjechał na trasę po kraksie, do jakiej doszło między Grosjeanem a Riccardo.
Nico Rosberg jednak nie dał się wybić z rytmu. To jego pierwsze zwycięstwo na torze Monako. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się kierowcy Red Bulla – odpowiednio Vettel i Webber. Lewis Hamilton był czwarty.
Wyniki GP Monako
Lp. |
Imię i nazwisko |
Zespół |
Czas/Strata |
Pkt. |
1 |
N. Rosberg |
Mercedes GP |
|
25 |
2 |
S. Vettel |
Red Bull |
3.8 sek. |
18 |
3 |
M. Webber |
Red Bull |
6.3 sek. |
15 |
4 |
L. Hamilton |
Mercedes GP |
13.8 sek. |
12 |
5 |
A. Sutil |
Force India |
21.4 sek. |
10 |
6 |
J. Button |
McLaren |
23.1 sek. |
8 |
7 |
F. Alonso |
Ferrari |
26.7 sek. |
6 |
8 |
J. Vergne |
Toro Rosso |
27.2 sek. |
4 |
9 |
P. di Resta |
Force India |
27.6 sek. |
2 |
10 |
K. Raikkonen |
Lotus |
36.5 sek. |
1 |
11 |
N. Hulkenberg |
Sauber |
2.5 sek. |
|
12 |
V. Bottas |
Williams F1 |
42.6 sek. |
|
13 |
E. Gutierrez |
Sauber |
43.2 sek. |
|
14 |
M. Chilton |
Marussia |
49.8 sek. |
|
15 |
G. van der Garde |
Caterham |
62.5 sek. |
|
16 |
S. Perez |
McLaren |
6 okr. |
|
n/u |
R. Grosjean |
Lotus |
|
|
n/u |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
|
|
n/u |
P. Maldonado |
Williams F1 |
|
|
n/u |
J. Bianchi |
Marussia |
|
|
n/u |
F. Massa |
Ferrari |
|
|
n/u |
C. Pic |
Caterham |
|
|
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: