GP Monako 2013, treningi: Mercedes górą, słabo Red Bull
To nie był udany dzień dla zespołu Red Bull Racing. Inaczej było za to w boksie Mercedesa oraz Ferrari, gdzie kierowcy w obu treningach pokazali, że pragną wygrywać.
Monako ma wyjątkowe miejsce w kalendarzu F1. Zespoły zjeżdżają się do świątyni hazardu i zabawy co roku pod koniec maja. Wyjątkowość tego miejsca uwidacznia się na każdym kroku. Nawet tradycyjne „piątkowe treningi” odbywają się tu w… czwartek. Dlaczego w czwartek? W Monako odbywają się również inne serie wyścigowe, a ponieważ treningi mają miejsce na ulicach, władze tego kraju nie mogą sobie pozwolić na paraliż miasta w piątek, w okresie wzmożonego ruchu.
Nico Rosberg okazał się bezkonkurencyjny na treningach |
fot. Pirelli |
Treningi zdominowali kierowcy Mercedesa. Pierwsza sesja odbyła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Jako pierwszy mierzony czas okrążenia uzyskał młody Meksykanin Esteban Gutierrez. Tor Monako jest bardzo wymagający dla debiutantów. Przekonał się o tym Max Chilton, który o mało co nie staranował Felipe Massy przy wjeździe do alei serwisowej. Drobnych pomyłek z czasem przybywało. Ostatecznie zwyciężył Nico Rosberg, dobre wrażenie wywarli też kierowcy Ferrari i Lotusa.
Wyniki 1. treningu – GP Monako |
||||||
|
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:16.195 |
– |
31 |
|
2. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:16.282 |
0.087 |
27 |
|
3. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:16.380 |
0.185 |
21 |
|
4. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:16.394 |
0.199 |
23 |
|
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:16.469 |
0.274 |
28 |
|
6. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:16.993 |
0.798 |
27 |
|
7. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:17.020 |
0.825 |
27 |
|
8. |
Jenson Button |
McLaren |
1:17.129 |
0.934 |
29 |
|
9. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:17.378 |
1.183 |
25 |
|
10. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:17.380 |
1.185 |
23 |
|
11. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:17.509 |
1.314 |
26 |
|
12. |
Paul di Resta |
Force India |
1:17.548 |
1.353 |
27 |
|
13. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:17.625 |
1.430 |
20 |
|
14. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:18.193 |
1.998 |
26 |
|
15. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:18.454 |
2.259 |
25 |
|
16. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:18.754 |
2.559 |
28 |
|
17. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:18.830 |
2.635 |
28 |
|
18. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.067 |
2.872 |
25 |
|
19. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:19.203 |
3.008 |
21 |
|
20. |
Charles Pic |
Caterham |
1:19.438 |
3.243 |
28 |
|
21. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:19.773 |
3.578 |
20 |
|
22. |
Max Chilton |
Marussia |
1:20.225 |
4.030 |
21 |
|
Druga sesja odbyła się w znacznie lepszych warunkach. Ponownie jako pierwszy wyjechał Esteban. Kierowcy sprawdzali mieszanki opon oraz wykonywali dłuższe przejazdy. Zaskoczeniem okazała się słabsza dyspozycja Red Bulla – Vettel zmagał się z usterką KERSu. Znów omal nie doszło do incydentu z udziałem kierowcy Ferrari – Alonso w ostatnim momencie uniknął uderzenia w wolno jadącego Hulkenberga. Pod koniec sesji Sergio Perez zatrzymał się na końcu pitlane. Na czele tabeli z czasami po raz kolejny Rosberg przed Hamiltonem. Mercedes po raz kolejny wygląda przed kwalifikacjami bardzo groźnie. Pechowo zakończył sesję Romain Grosjean, który rozbił swój bolid na pierwszym zakręcie toru.
Wyniki 2. treningu – GP Monako |
||||||
|
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:14.759 |
– |
46 |
|
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:15.077 |
0.318 |
51 |
|
3. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:15.196 |
0.437 |
38 |
|
4. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15.278 |
0.519 |
39 |
|
5. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:15.404 |
0.645 |
42 |
|
6. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:15.511 |
0.752 |
39 |
|
7. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:15.718 |
0.959 |
10 |
|
8. |
Jenson Button |
McLaren |
1:15.959 |
1.200 |
40 |
|
9. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:16.014 |
1.255 |
33 |
|
10. |
Paul di Resta |
Force India |
1:16.046 |
1.287 |
43 |
|
11. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:16.349 |
1.590 |
44 |
|
12. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:16.434 |
1.675 |
41 |
|
13. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:16.823 |
2.064 |
43 |
|
14. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:16.857 |
2.098 |
41 |
|
15. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:16.935 |
2.176 |
45 |
|
16. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:17.145 |
2.386 |
38 |
|
17. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:17.184 |
2.425 |
43 |
|
18. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:17.264 |
2.505 |
47 |
|
19. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:17.892 |
3.133 |
41 |
|
20. |
Charles Pic |
Caterham |
1:18.212 |
3.453 |
44 |
|
21. |
Max Chilton |
Marussia |
1:18.784 |
4.025 |
41 |
|
22. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:19.031 |
4.272 |
31 |
|
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: