GP Monako 2013, kwalifikacje: dublet Mercedesa
Początkowo wyglądało na to, że kwalifikacje będą należeć do zespołu Red Bulla. Jednak atak w Q3 przeprowadzony przez Rosberga i Hamiltona zostawił rywali z tyłu.
Red Bull w osobach Vettela i Webbera podkręcał tempo, nie zważając na kiepskie warunki atmosferyczne. Aż tu nagle niespodzianka: najpierw wysforował się Hamilton, a tuż po nim jeszcze lepszy czas wykręcił Rosberg, który ponownie zajął pierwsze miejsce. Nico ewidentnie jest w formie. Vettel atakował jeszcze drugie miejsce, ale strata okazała się nie do nadrobienia. Ostatecznie zakończył kwalifikacje na trzeciej pozycji, przed Webberem, Raikkonenem i Alonso. Pech dopadł Felipe Massę, który na tor nie wyjechał w ogóle – mechanicy nie zdążyli doprowadzić jego bolidu do porządku. Żadnego mierzonego okrążenia nie wykonał również Jules Bianchi – górny wlot powietrza jego bolidu zajął się ogniem tuż po wyjeździe z alei serwisowej.
Nico Rosberg radzi sobie znakomicie |
fot. Pirelli
|
Finałową dziesiątkę dopełnili Perez, Sutil, Button i Vergne. Poza klasyfikacją znalazł się natomiast Romain Grosjean, co niemile zaskoczyło kibiców Lotusa, w Q1 spisywał się bowiem doskonale.
Grand Prix Monako: Kwalifikacje – Wyniki |
|||||
|
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:24.620 |
1:16.135 |
1:13.876 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23.779 |
1:16.265 |
1:13.967 |
3. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:24.243 |
1:15.988 |
1:13.980 |
4. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:25.352 |
1:17.322 |
1:14.181 |
5. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:25.835 |
1:16.040 |
1:14.822 |
6. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:23.712 |
1:16.510 |
1:14.824 |
7. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:24.682 |
1:17.748 |
1:15.138 |
8. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:25.108 |
1:17.261 |
1:15.383 |
9. |
Jenson Button |
McLaren |
1:23.744 |
1:17.420 |
1:15.647 |
10. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:23.699 |
1:17.623 |
1:15.703 |
11. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:25.547 |
1:18.331 |
|
12. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:24.852 |
1:18.344 |
|
13. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:23.738 |
1:18.603 |
|
14. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:24.681 |
1:19.077 |
|
15. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:26.095 |
1:19.408 |
|
16. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:23.452 |
1:21.688 |
|
17. |
Paul di Resta |
Force India |
1:26.322 |
|
|
18. |
Charles Pic |
Caterham |
1:26.633 |
|
|
19. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:26.917 |
|
|
20. |
Max Chilton |
Marussia |
1:27.303 |
|
|
21. |
Jules Bianchi |
Marussia |
– |
|
|
22. |
Felipe Massa |
Ferrari |
– |
|
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: