GP Hiszpanii 2013, kwalifikacje: Mercedes przypomina o sobie
W Bahrajnie i w Hiszpanii Nico Rosberg wywalczył dwa z trzech dotychczasowych pole position w karierze. Oznacza to również, że bolid Mercedesa trzeci raz z rzędu wygrał kwalifikacje.
Nico Rosberg był od zespołowego partnera, Lewisa Hamiltona, lepszy o 0.254 sekundy. Obaj zresztą wykazali się świetną dyspozycją. Po Q1 Hamilton był 13., w Q2 przeskoczył na pierwszą pozycję. Ostatecznie jednak to Rosberg okazał się lepszy – to zdecydowanie był jego dzień: dwa okrążenia warte pole position. Na drugą linię cichaczem wkradł się Sebastian Vettel, wystartuje z niej do wyścigu o GP Hiszpanii wraz z Kimim Raikkonenem. Szkoda trochę Fernando Alonso, który, mimo dopingu rodaków, musiał zadowolić się piątą lokatą.
Od lewej: Hamilton, Rosberg, Vettel |
fot. Pirelli
|
Usprawnienia bolidów nadal nie przynoszą spodziewanych rezultatów. Ekipa Williamsa nie zdołała przebić się do Q2, jeżeli zaś chodzi o McLarena – Button odpadł w Q2 z 14. czasem. Nieco lepiej poradził sobie jego drużynowy partner, Sergio Perez, który ostatecznie uplasował się na 9. miejscu.
Mercedes przyzwyczaił nas ostatnio, że świetna forma podczas kwalifikacji nie musi się przekładać na równie dobre wyniki w ostatecznym wyścigu. Czy jutro możemy spodziewać się zaskoczeń, czy ponownie podium obsadzą faworyci?
Grand Prix Hiszpanii: Kwalifikacje – Wyniki |
|||||
|
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:21.913 |
1:21.776 |
1:20.718 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:21.728 |
1:21.001 |
1:20.972 |
3. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:22.158 |
1:21.602 |
1:21.054 |
4. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:22.210 |
1:21.676 |
1:21.177 |
5. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:22.264 |
1:21.646 |
1:21.218 |
6. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:22.492 |
1:21.978 |
1:21.219 |
7. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:22.613 |
1:21.998 |
1:21.308 |
8. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:22.342 |
1:21.718 |
1:21.570 |
9. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:23.116 |
1:21.790 |
1:22.069 |
10. |
Paul di Resta |
Force India |
1:22.663 |
1:22.019 |
1:22.233 |
11. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:22.905 |
1:22.127 |
|
12. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:22.775 |
1:22.166 |
|
13. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:22.952 |
1:22.346 |
|
14. |
Jenson Button |
McLaren |
1:23.166 |
1:22.355 |
|
15. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:23.058 |
1:22.389 |
|
16. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:23.218 |
1:22.793 |
|
17. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:23.260 |
|
|
18. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:23.318 |
|
|
19. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:24.661 |
|
|
20. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:24.713 |
|
|
21. |
Max Chilton |
Marussia |
1:24.996 |
|
|
22. |
Charles Pic |
Caterham |
1:25.070 |
|
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: