GP Chin: Hamilton pokazuje moc swojego McLarena
Lewis Hamilton podobnie jak wczoraj pokazał, że jest w świetnej formie i wygrał trzeci trening do GP Chin, wyprzedzając nieznacznie drugiego Buttona. Czołową trójkę uzupełnił Rosberg.
Hamilton wyrasta na zdecydowanego faworyta |
fot. Pirelli |
Mimo czarnego nieba (które równie dobrze mogło zwiastować deszcz, jak i być efektem smogu znad Szanghaju) kierowcy nie tracili czasu i od razu ruszyli do pracy. Pierwszy na torze pojawił się reprezentant HRT – Narain Karthikeyan, który, jak w każdy weekend wyścigowy, będzie wraz ze swoim partnerem walczył o zakwalifikowanie się do wyścigu.
Wraz z upływem czasu niebo nad torem przejaśniało, a zza chmur wyjrzało słońce. W czasie, kiedy czołówka pracowała nad ustawieniami kwalifikacyjnymi, w dolnej części ekipa w składzie Caterham – Marussia – HRT trwała jak starzy dobrzy znajomi. Symulacje okrążeń kwalifikacyjnych rozpoczęły się dopiero na 15 minut przed końcem treningu. Podczas gdy Button znajdował się na pierwszej pozycji z rekordem w drugim sektorze, Michael Schumacher został poproszony przez swojego inżyniera o jedno szybkie i składne okrążenie. Niestety Niemiec nie poprawił czasu, w przeciwieństwie do Buttona, który urwał kolejne dziesiąte.
Ostatecznie sesja zakończyła się zwycięstwem Hamiltona, który na kilka minut przed końcem sesji przebił czas Buttona o 0,1 sek. Gorąco było natomiast w ekipie Force India. Paul di Resta, kończąc swoje okrążenie, nie ustrzegł się błędu i musiał się ratować przed uderzeniem w bandę na dohamowaniu do przedostatniego zakrętu. Szkot jednak zdołał wyjść z opresji cało. Dość słabo w tej sesji spisała się ekipa Ferrari.
Kierowca Zespół Czas Strata Okr.
1. Lewis Hamilton McLaren 1:35.940 – 13
2. Jenson Button McLaren 1:36.063 0.123 12
3. Nico Rosberg Mercedes 1:36.389 0.449 16
4. Michael Schumacher Mercedes 1:36.512 0.572 17
5. Mark Webber Red Bull 1:36.635 0.695 16
6. Pastor Maldonado Williams 1:36.765 0.825 17
7. Sergio Perez Sauber 1:36.781 0.841 19
8. Kamui Kobayashi Sauber 1:36.880 0.940 17
9. Sebastian Vettel Red Bull 1:37.039 1.099 15
10. Kimi Raikkonen Lotus 1:37.061 1.121 17
11. Nico Hulkenberg Force India 1:37.237 1.297 16
12. Romain Grosjean Lotus 1:37.274 1.334 19
13. Paul di Resta Force India 1:37.288 1.348 16
14. Bruno Senna Williams 1:37.425 1.485 14
15. Fernando Alonso Ferrari 1:37.465 1.525 12
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:37.493 1.553 13
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:37.628 1.688 14
18. Felipe Massa Ferrari 1:37.831 1.891 14
19. Witalij Pietrow Caterham 1:38.701 2.761 19
20. Heikki Kovalainen Caterham 1:39.198 3.258 19
21. Timo Glock Marussia 1:39.796 3.856 18
22. Charles Pic Marussia 1:40.048 4.108 17
23. Narain Karthikeyan HRT 1:41.263 5.323 14
24. Pedro de la Rosa HRT 1:41.499 5.559 18
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: