GP Brazylii w Rio de Janeiro? Lewis Hamilton przeciwny wycince drzew pod nowy tor
Liberty Media bardzo chce zmienić lokalizację wyścigu F1 w Brazylii. Od dawna po paddocku krąży pomysł organizacji Grand Prix w Rio de Janeiro, który teraz jest o krok od realizacji. Jednak ze względów środowiskowych budzi wiele kontrowersji.
Perspektywa organizacji GP Brazylii w Rio de Janerio jest dosłownie o krok od realizacji, po tym, jak szef Formuły 1 Chase Carey potwierdził porozumienie z organizatorami tego wydarzenia.
W liście wysłanym do pełniącego obowiązki gubernatora Rio, Claudio Castro, Chase Carey potwierdził, że z promotorem zostało zawarte porozumienie na zorganizowanie wyścigu w oczekiwaniu na pozwolenie na budowę obiektu:
Piszę, aby poinformować, że sfinalizowaliśmy umowę z Rio Motorsports LLC dotyczącą organizacji wyścigu F1 i jego promocji w Rio de Janeiro. Porozumienie jest gotowe do ogłoszenia przez Formułę 1, gdy tylko wszystkie niezbędne licencje zostaną wydane przez odpowiednie władze, INEA i CECA.
Nowy tor pozostaje więc na razie na etapie planowania i projekt nie został jeszcze zatwierdzony ze względów środowiskowych i klimatycznych. Planowany tor miałby znaleźć się w Deodoro, a konkretnie w Lesie Camboata, a jego budowa wiązałaby się z wycinką tysięcy drzew. Dokładnie – 70 000 drzew.
Wizja utraty ostatniego zalesionego obszaru miasta wywołuje jednak dużą falę sprzeciów. Wśród przeciwników pomysłu wycinki drzew pod nowy tor F1, jest sześciokrotny mistrz świata Lewis Hamilton. Do idei budowy nowego toru nie przekonują go nawet zapewnienia promotora, że za każde ścięte drzewo posadzi nowe.
Brytyjczyk znany jest z tego, że w ostatnich latach głośno wypowiadał się na temat znaczenia ekologii i ochrony środowiska, regularnie dzieląc się wiadomościami o tych sprawach w swoich mediach społecznościowych, aby zachęcić swoich fanów do dbania o naszą planetę.
Przeczytaj też: Lewis Hamilton jest antyszczepionkowcem? Brytyjczyk tłumaczy się ze swojego wpisu
Zapytany o możliwość organizacji wyścigu w Rio, Lewis Hamilton powiedział:
Osobiście uważam, że świat nie potrzebuje nowego toru. Myślę, że na świecie jest mnóstwo torów, które są świetne. Uwielbiam Interlagos. Byłem w Rio i jest to piękne, piękne miejsce.
Nie znam wszystkich szczegółów dotyczących budowy nowego toru. Ale najbardziej zrównoważoną rzeczą, jaką możesz zrobić, jest nie wycinanie jakichkolwiek drzew, szczególnie w czasach, gdy walczymy z pandemią, a na całym świecie nadal trwa globalny kryzys.
Gdy myślę o wylesianiu i wszystkim innym, to nie sądzę, żeby to było mądre posunięcie. Osobiście tego nie popieram.
Przeczytaj też: Lewis Hamilton jedną z najbardziej wpływowych osób na świecie
Podejście Lewisa Hamiltona wydaje się całkiem rozsądne, w odróżnieniu od pomysłu Formuły 1 (choć trzeba zauważyć, że list Careya nie precyzuje dokładnie, że wyścig musi odbywać się w Deodoro, więc w grę może wchodzić jeszcze inna lokalizacja).
Obecna umowa organizacji GP Brazylii na torze Interlagos wygasa po tym roku. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by ją przedłużyć. Interlagos to legendarny tor, z którym wielu kierowców i kibiców wiążą wspaniałe wspomnienia, i który zawsze zapewniał ściganie na najwyższym poziomie, dostarczające wszystkim niesamowitych emocji.
W dobie kryzysu klimatycznego Formuła 1, która i tak jest oskarżana o bycie wyjątkowo nie ekologicznym i nieprzyjaznym dla środowiska sportem, powinna się zastanowić, czy pomysł wycinki 70 000 drzew pod budowę nowego toru, to coś co się opłaci. Finansowo, może tak. Wizerunkowo, zdecydowanie nie.
W tym wypadku Formuła 1 może znacznie więcej stracić, niż zyskać, bo też nikt nie zagwarantuje, że nitka nowego toru zapewni emocjonujące ściganie, które przyciągnie na trybuny tłumy kibiców… i ich pieniądze.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Brazylia cała jest porośnięta drzewami i nic się tam nie stanie gdy pozyskają trochę placu dla toru f1 ,
Po za tym jak można wyczytać to nie jest konieczna aż taka wycinka .Tor F1 dla Rio de Janeiro to ogromna szansa na pozyskanie nowych miejsc pracy i wielka atrakcja dla turystów .Po Monako będzie to najbardziej oblegane miasto przez wielbicieli motorsportu .
Anonymous - 5 marca 2021
Temu murzynowi już dawno odbiło, najpierw na punkcie wyższości swojego koloru skóry, teraz ekoterroryzmu. Inna sprawa kto dziś fascynuje się F1? Nie dość że wolniejsza niż inne wyścigi to decyduje tylko samochód, umiejętności kierowcy nie są ważne.
Anonymous - 5 marca 2021
Hamilton staje się fachowcem od ochrony środowiska rasizmu i praw człowieka