GP Brazylii: Treningi z dominacją Hamiltona
Treningi podczas GP Brazylii po raz kolejny dowiodły świetnej formy Lewisa Hamiltona, który urasta do rangi faworyta.
I Hamilton wygrywa pierwszy trening na Interlagos
Brytyjczyk po imponującym zwycięstwie w GP USA nie zwalnia tempa także w Brazylii. Kierowca McLarena wygrał pierwszy trening na torze Interlagos.
Nie minął tydzień, a my znów znajdujemy się w innej części świata i niestety, ale kończymy przygodę z Formułą 1. Brazylia przywitała wszystkich słoneczną pogodą, jednak, jak wskazują prognozy, jutro oraz w niedzielę nad torem ma szaleć burza… czyżby warunki atmosferyczne miały rozstrzygnąć, kto zostanie mistrzem świata?
Jeżeli chodzi o przygotowania do sezonu 2013, to Pirelli postanowiło przywieźć nowe, prototypowe mieszanki opon, które będą testowane podczas piątkowych treningów.
Hamilton testuje prototypowe opony na sezon 2013 |
fot. Pirelli
|
Za Hamiltonem uplasował się Sebastian Vettel, który zapowiedział, że będzie walczył do samego końca. Za Niemcem znalazł się Mark Webber, a następnie Jenson Button. Dopiero za tą czwórką uplasował się Fernando Alonso, a tuż za nim Felipe Massa, który zapowiedział, że pomoże Hiszpanowi w zdobyciu tytułu, jak i że marzy mu się trzecie zwycięstwo w domowym wyścigu.
Niestety Interlagos nie jest szczęśliwy dla Kobayashiego oraz Kovalainena. Obaj panowie po zakończeniu sezonu 2012 pożegnają się z F1. Fina zastąpi Pic, który podpisał wieloletni kontrakt z Caterhamem, a Japończyka zastąpi Gutierez, który ponoć od bardzo długiego czasu był pewien wystąpienia w barwach Saubera w sezonie 2013.
Tradycyjnie koniec stawki należał do HRT, Caterhama oraz Marussi. Warto też dodać, że bardzo wielu kierowców ze względu na „czar i moc” Interlagos postanowiło zmienić malowanie swojego kasku. Felipe Massa wystąpi w czerwonych barwach na cześć swojego ojca, Hamilton zaś ozdobił kask motywami kojarzącymi się mocno z Brazylią – między innymi możemy zobaczyć na nim tancerkę samby.
1 L.Hamilton McLaren 1:14.131 33
2 S.Vettel Red Bull 1:14.140 35
3 M.Webber Red Bull 1:14.198 34
4 J.Button McLaren 1:14.217 31
5 F.Alonso Ferrari 1:14.392 28
6 F.Massa Ferrari 1:14.716 29
7 R.Grosjean Lotus 1:14.719 33
8 P. di Resta Force India 1:14.738 34
9 P.Maldonado Williams 1:15.015 37
10 N.Hulkenberg Force India 1:15.050 32
11 M.Schumacher Mercedes 1:15.114 36
12 K.Kobayashi Sauber 1:15.255 31
13 S.Perez Sauber 1:15.396 32
14 V.Bottas Williams 1:15.413 23
15 D.Ricciardo Toro Rosso 1:15.587 35
16 K.Raikkonen Lotus 1:15.701 16
17 J.E.Vergne Toro Rosso 1:16.048 35
18 N.Rosberg Mercedes 1:16.315 36
19 G.van der Garde Caterham 1:16.460 32
20 T.Glock Marussia 1:16.506 31
21 W.Pietrow Caterham 1:16.617 30
22 C.Pic Marussia 1:17.234 26
23 P.de la Rosa HRT F1 1:17.678 15
24 N.Karthikeyan HRT F1 1:17.895 13
II Hamilton znów najszybszy
Brytyjczyk nie zwalnia tempa i po drugim treningu urasta do rangi głównego faworyta do zwycięstwa w nadchodzącym wyścigu.
Tuż za Brytyjczykiem znów uplasował się Vettel przed Webberem. Dość ciekawą sytuacją jest to, że pomimo używania tych samych mieszanek co w Austin, kierowcy mają zdanie o 180 stopni inne niż podczas GP USA. Żeby było śmieszniej, niektórzy kierowcy mają spory problem z… przegrzewającymi się oponami, co powoduje spore problemy podczas hamowania. Jednym z takich kierowców jest Kimi Raikkonen, który podczas drugiego treningu bardzo narzekał na opony.
Lewis Hamilton wygrywa drugi trening |
fot. Pirelli
|
Również podczas drugiego treningu pogoda rozpieszczała zarówno kierowców, jak i przybyłych na tor kibiców. Jak to bywa ostatnio podczas treningów dość niemrawo spisują się kierowcy Ferrari. Tym razem Massa wyprzedził Alonso, a Fernando Alonso pod koniec treningu trenował zjazdy do boksu i same przejazdy przez boksy. Czyżby znów w szeregach Ferrari pojawił się jakiś chytry plan? Tak miało to miejsce w Austin, gdzie po wymianie „zdrowej skrzyni biegów” Massa spadł za Alonso, umożliwiając mu start z czystej strony toru.
Pechowcem podczas tej sesji treningowej był Pic, który zatrzymał bolid na poboczu prawdopodobnie po problemach związanych z przegrzewającym się silnikiem.
1 L.Hamilton McLaren 1:14.026 35
2 S.Vettel Red Bull 1:14.300 40
3 M.Webber Red Bull 1:14.523 37
4 F.Massa Ferrari 1:14.553 37
5 F.Alonso Ferrari 1:14.592 37
6 M.Schumacher Mercedes 1:14.654 36
7 N.Rosberg Mercedes 1:14.669 40
8 J.Button McLaren 1:14.863 40
9 R.Grosjean Lotus 1:14.994 37
10 P. di Resta Force India 1:15.129 39
11 N.Hulkenberg Force India 1:15.131 40
12 K.Raikkonen Lotus 1:15.371 39
13 B.Senna Williams 1:15.432 45
14 S.Perez Sauber 1:15.542 35
15 K.Kobayashi Sauber 1:15.839 43
16 D.Ricciardo Toro Rosso 1:15.902 39
17 P.Maldonado Williams 1:15.953 47
18 J.E.Vergne Toro Rosso 1:!6.048 40
19 W.Pietrow Caterham 1:16.126 39
20 H.Kovalainen Caterham 1:16.655 42
21 P.de la Rosa HRT F1 1:17.244 15
22 T.Glock Marussia 1:17.675 42
23 C.Pic Marussia 1:18.127 31
24 N.Karthikeyan HRT F1 1:18.139 15
III Jenson Button wygrywa trzeci trening
Jenson Button z teamu McLaren okazał się najszybszy podczas trzeciego i ostatniego w tym sezonie treningu do GP Brazylii.
Tak jak się tego spodziewano, warunki w stosunku do wczoraj zmieniły się i to znacznie. Podczas treningu było pochmurno i bardzo chłodno, co spowodowało, że kierowcy mieli lepsze warunki na testowanie twardej mieszanki Pirelli.
Tuż za Brytyjczykiem uplasowała się dwójka Red Bull Racing: Vettel oraz Webber. Za nimi znalazł się wczorajszy zwycięstwa dwóch sesji – Lewis Hamilton. Jak to tradycyjnie bywa podczas trzeciego treningu, kierowcy najpierw wyjechali na twardej mieszance, a pod koniec zaczęły się przejazdy kwalifikacyjne na średniej mieszance, która jest o prawie 0,9 sekundy szybsza od twardszej.
Dość słabo spisali się w tej sesji kierowcy Ferrari, jednak, jak przyznał szef zespołu, to tylko trening. Tradycyjnie dół stawki należał do najsłabszych ekip. A co się działo z Kimim? Otóż Fin zaraz na początku sesji został zmuszony do wycofania się z treningu ze względu na awarię silnika, pokonując zaledwie trzy kółka instalacyjne.
1 J.Button McLaren 1:13.188 22
2 S.Vettel Red Bull 1:13.245 21
3 M.Webber Red Bull 1:13.385 25
4 L.Hamilton McLaren 1:13.389 17
5 R.Grosjean Lotus 1:13.420 24
6 P. di Resta Force India 1:13.486 21
7 N.Hulkenberg Force India 1:13.602 22
8 F.Alonso Ferrari 1:13.691 15
9 P.Maldonado Williams 1:13.700 20
10 F.Massa Ferrari 1:13.712 17
11 B.Senna Williams 1:13.948 20
12 N.Rosberg Mercedes 1:14.126 25
13 S.Perez Sauber 1:14.190 26
14 K.Kobayashi Sauber 1:14.192 21
15 M.Schumacher Mercedes 1:14.347 24
16 D.Ricciardo Toro Rosso 1:14.687 21
17 J.E.Vergne Toro Rosso 1:14.972 19
18 W.Pietrow Caterham 1:15.159 22
19 H.Kovalainen Caterham 1:15.707 21
20 T.Glock Marussia 1:15.763 24
21 C.Pic Marussia 1:16.059 21
22 P.de la Rosa HRT F1 1:16.198 15
23 N.Karthikeyan HRT F1 1:16.793 18
24 K.Raikkonen Lotus -:–.— 3
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: