GP Belgii: Dramatyczny przebieg wyścigu
Jenson Button – tak jak przypuszczałyśmy - wygrał GP Belgii na torze Spa. GP, które o mało co nie skończyło się tragedią na torze.
Spa od samego rana witało przybyłych kibiców i kierowców słońcem i błękitem na niebie. Jak to bywa na torze Spa, nie tylko pogoda potrafi podnieść adrenalinę i to do maksimum. Już sam start rozpoczął się z fajerwerkami, które o mało co nie zakończyły się groźną kontuzją, a nawet śmiercią jednego z zawodników. Pierwszym, który zaczął rozrabiać jeszcze przed zgaśnięciem czerwonych świateł, był Pastor Maldonado, który popełnił falstart. Niestety – część kierowców, patrząc na wyczyny Wenezuelczyka, po prostu straciła na chwilę trzeźwość umysłu. Najbardziej „zagotował się” Romain Grosjean, zwany wśród polskich kibiców „Groszkiem”. Młody Francuz źle ocenił sytuację i uderzył tylnym kołem w przednie koło McLarena prowadzonego przez Lewisa Hamiltona. Anglik stracił panowanie nad bolidem i razem z Francuzem wpadł na bolid Pereza. Następnie Grosjean przeleciał przed samym nosem Alonso, bolid Hiszpana obrócił się i został uderzony jeszcze przez Hamiltona, który po drodze zahaczył Kobayashiego. Jakby tego było mało, poszkodowany został również Maldonado, który zderzył się w rezultacie z Glockiem. W rezultacie młody Francuz otrzymał jedną z najsurowszych kar – odsunięcie od wyścigu o GP Włoch. Aby zrozumieć to, co opisałam, warto obejrzeć załączone przez nas filmiki.
Po tym – na szczęście bez ofiar – karambolu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który prowadził stawkę przez cztery okrążenia. Za Buttonem i Raikkonenem – którzy jako jedyni z czoła stawki nie ucierpieli w karambolu, przewodził stawce składającej się z Hulkenberga, di Resty, Schumachera, Ricciardo oraz Vergni. Po wznowieniu wyścigu odpadł Maldonado, który otrzymał karę przesunięcia o 10 pozycji na starcie do wyścigu o GP Włoch. Jest to kara zarówno za popełniony falstart, jak i kolizję z Glockiem. Pierwsze zjazdy do boksu rozpoczęły się już po 11 okrążeniach. Jednak Button, Vettel i Schumacher opóźnili swoje pierwsze postoje do maksimum.
Button podbija tor Spa |
fot. Pirelli
|
Stawka podzieliła się tych, którzy wybrali strategię jednego postoju, oraz tych ze strategią dwóch postojów. Ostatecznie wyścig wygrał Jenson Button, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo na torze Spa. Warto też dodać, że podczas wyścigu mogliśmy obserwować wiele ciekawych manewrów wyprzedzania. Jednym z najbardziej interesujących był manewr przeprowadzony przez Kimiego Raikkonena. Fin wyprzedził Michaela Schumachera na zakręcie Eau Rouge, za co zebrał niesamowite brawa od kibiców i komentatorów na całym świecie.
Za Anglikiem uplasował się Sebastian Vettel, który wykorzystał zamieszanie na starcie i odpadnięcie głównych pretendentów do wygranej, a jako trzeci Kimi Raikkonen. Znakomity wynik uzyskał również Nico Hulkenberg, który według wielu plotek już podpisał kontrakt z zespołem Ferrari. Następnie mieliśmy Massę, Webbera, Schumachera, Vergnię i Ricciardo, a dziesiątkę zamknął di Resta. Warto dodać, że wynik zespołu Toro Rosso jest niemałą sensacją.
Wyniki:
Poz. Kierowca Zespół Czas Pkt.
1 J.Button McLaren 1:29:08.530 25
2 S.Vettel Red Bull +13.6 18
3 K.Raikkonen Lotus +25.3 15
4 N.Hulkenberg Force India +27.8 12
5 F.Massa Ferrari +29.8 10
6 M.Webber Red Bull +31.2 8
7 M.Schumacher Mercedes +53.3 6
8 J.E.Vergne Toro Rosso +58.8 4
9 D.Ricciardo Toro Rosso +1:02.9 2
10 P. di Resta Force India +1:03.7 1
11 N.Rosberg Mercedes +1:05.1
12 B.Senna Williams +1:11.5
13 K.Kobayashi Sauber +1 okr.
14 W.Pietrow Caterham +1 okr.
15 T.Glock Marussia +1 okr.
16 C.Pic Marussia +1 okr.
17 H.Kovalainen Caterham +1 okr.
18 P.de la Rosa HRT F1 +1 okr.
19 N.Karthikeyan HRT F1 +15 okr.
20 P.Maldonado Williams +40 okr.
21 S.Perez Sauber +44 okr.
22 F.Alonso Ferrari +44 okr.
23 L.Hamilton McLaren +44 okr.
24 R.Grosjean Lotus +44 okr.
Strategia opon i postojów:
Button: MU HN (20) 1
Vettel: MN HN (21) 1
Räikkönen: MU HN (11) HN (28) 2
Hülkenberg: HN MN (13) HN (27) 2
Massa: MN HN (12) HN (27) 2
Webber: MU HN (11) HN (27) 2
Schumacher: MN HN (19) MU (35) 2
Vergne: MN HN (15) HN (29) 2
Ricciardo: MN HN (12) HN (28) 2
Di Resta: MU HN (10) HN (26) 2
Rosberg: HN MN (20) MN (36) 2
Senna: MU HN (16) HN (39) 2
Kobayashi: MU HN (1) HN (7) HU (24) 3
Petrov: MN MU (12) HN (26) 2
Glock: MN MU (11) HN (25) 2
Pic: MN HN (18) 1
Kovalainen: MN MU (14) HN (27) 2
De La Rosa: MN HN (1) MU (15) HN (27) 3
Kartikeyan: MN MU (14) HN (28) 2 NC
Maldonado: MU HN (1) 1 NC
Perez: MU 0 NC
Alonso: MU 0 NC
Hamilton: MU 0 NC
Grosjean: MU 0 NC
M – mieszanka pośrednia
H – mieszanka twarda
N – nowy komplet
U – używany komplet
NC – niesklasyfikowany
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: