GP Bahrajnu 2013, treningi: Massa, Raikkonen i Alonso
Massa dyktował tempo podczas pierwszego treningu, w drugim rządził Raikkonen, w trzecim natomiast – Alonso.
I trening
Brazylijczyk z zespołu Ferrari okazał się najszybszy podczas pierwszej sesji treningowej na torze Sakhir w Bahrajnie, wyprzedzając drugiego Alonso i trzeciego Rosberga.
Pogoda sprzyjała kierowcom. Nad torem świeciło słońce, a pojawiające się w oddali chmury nie zapowiadały nadchodzących opadów. Na początku sesji na torze znalazła się prawie cała stawka, która już tradycyjnie wykonała kółka instalacyjne, by schować się w zaciszu swoich garaży na prawie 30 minut.
W pierwszym treningu nie było lepszego od Massy |
![]() |
fot. Pirelli |
Pierwszym odważnym, który wyjechał na tor po okresie ciszy, był Nico Hulkenberg. Niemiec z każdym okrążeniem poprawiał swój czas i warto też zauważyć, że Sauber przywiózł ze sobą spory bagaż nowych części aerodynamicznych, które były testowane przez całą pierwszą sesję treningową. Dominującą mieszanką opon, której używali kierowcy, była mieszanka twarda. Należy jednak nadmienić, że Pirelli przed rozpoczęciem weekendu na torze Sakhir zrezygnowała z miękkiej mieszanki opon, bojąc się o jej zbyt szybką degradację.
Mimo najszybszego okrążenia Massa narzekał na bardzo ponoć dokuczliwą nadsterowność w swoim bolidzie. Najbardziej pracowici podczas tej sesji byli kierowcy McLarena, którzy skrupulatnie wykorzystali każdą sekundę treningu. Niestety sporego pecha miał Rodolfo Gonzales, który nie zaliczy swojego debiutu do udanego. Kierowca Marussi zmuszony był po siedmiu okrążeniach zjechać do boksu z powodu awarii skrzyni biegów.
Lp. | Imię i nazwisko | Zespół | Najlepszy czas | Strata | Okr. |
1 | F. Massa | Ferrari | 1:34.487 | 11 | |
2 | F. Alonso | Ferrari | 1:34.564 | 0.077 | 19 |
3 | N. Rosberg | Mercedes GP | 1:34.621 | 0.134 | 22 |
4 | S. Vettel | Red Bull | 1:34.790 | 0.303 | 20 |
5 | P. di Resta | Force India | 1:34.949 | 0.462 | 17 |
6 | J. Button | McLaren | 1:35.069 | 0.582 | 22 |
7 | M. Webber | Red Bull | 1:35.101 | 0.614 | 19 |
8 | A. Sutil | Force India | 1:35.119 | 0.632 | 19 |
9 | K. Raikkonen | Lotus | 1:35.345 | 0.858 | 17 |
10 | R. Grosjean | Lotus | 1:35.611 | 1.124 | 14 |
11 | S. Perez | McLaren | 1:35.640 | 1.153 | 23 |
12 | V. Bottas | Williams F1 | 1:35.783 | 1.296 | 16 |
13 | L. Hamilton | Mercedes GP | 1:35.792 | 1.305 | 16 |
14 | J. Vergne | Toro Rosso | 1:36.014 | 1.527 | 19 |
15 | D. Ricciardo | Toro Rosso | 1:36.485 | 1.998 | 20 |
16 | P. Maldonado | Williams F1 | 1:36.498 | 2.011 | 17 |
17 | N. Hulkenberg | Sauber | 1:36.755 | 2.268 | 20 |
18 | E. Gutierrez | Sauber | 1:37.214 | 2.727 | 21 |
19 | C. Pic | Caterham | 1:37.850 | 3.363 | 20 |
20 | H. Kovalainen | 1:38.401 | 3.914 | 20 | |
21 | M. Chilton | Marussia | 1:38.401 | 4.958 | 12 |
22 | R. Gonzalez | 1:40.215 | 5.728 | 7 |
II trening
Kimi Raikkonen wyprzedził drugiego Webbera oraz trzeciego Vettela.
Druga sesja również upłynęła pod znakiem gorącej i słonecznej pogody. Jednak po zakończeniu pierwszego treningu nad torem pojawiło się parę chmurek, z których spadł deszcz – fakt ten wywołał spore poruszenie wśród kierowców F1 oraz kierowców GP2, którzy akurat znajdowali się na torze.
Raikkonen narzucił tempo w drugim treningu |
![]() |
fot. Pirelli
|
W przeciwieństwie do pierwszej sesji, już od samego początku panował ruch na torze. Po około 10 minutach od rozpoczęcia na torze znajdowało się aż 17 kierowców. Początkowo w użyciu była twarda mieszanka, jednak po 25 minutach Vergne zdecydował się na mieszankę pośrednią. Niestety wielu kierowców wciąż narzekało na przyczepność toru.
Sporo działu się pod koniec sesji. Esteban Gutierrez próbując wyprzedzić Charlesa Pica zawadził o przednie skrzydło bolidu Marussi, co skończyło się przebiciem opony i zjazdem do boksu. Końcowe 25 minut to głównie symulacje okrążeń wyścigowych oraz kwalifikacyjnych.
Lp. | Imię i nazwisko | Zespół | Najlepszy czas | Strata | Okr. |
1 | K. Raikkonen | Lotus | 1:34.154 | 31 | |
2 | M. Webber | Red Bull | 1:34.184 | 0.030 | 26 |
3 | S. Vettel | Red Bull | 1:34.282 | 0.128 | 29 |
4 | F. Alonso | Ferrari | 1:34.310 | 0.156 | 29 |
5 | P. di Resta | Force India | 1:34.543 | 0.389 | 35 |
6 | F. Massa | Ferrari | 1:34.552 | 0.398 | 34 |
7 | R. Grosjean | Lotus | 1:34.631 | 0.477 | 33 |
8 | N. Rosberg | Mercedes GP | 1:34.666 | 0.512 | 37 |
9 | A. Sutil | Force India | 1:34.932 | 0.778 | 33 |
10 | L. Hamilton | Mercedes GP | 1:34.976 | 0.822 | 29 |
11 | J. Button | McLaren | 1:35.356 | 1.202 | 32 |
12 | J. Vergne | Toro Rosso | 1:35.506 | 1.352 | 36 |
13 | S. Perez | McLaren | 1:35.589 | 1.435 | 37 |
14 | D. Ricciardo | Toro Rosso | 1:35.761 | 1.607 | 33 |
15 | N. Hulkenberg | Sauber | 1:36.133 | 1.979 | 36 |
16 | P. Maldonado | Williams F1 | 1:36.279 | 2.125 | 33 |
17 | V. Bottas | Williams F1 | 1:36.579 | 2.425 | 28 |
18 | E. Gutierrez | Sauber | 1:36.616 | 2.462 | 34 |
19 | C. Pic | Caterham | 1:37.061 | 2.907 | 33 |
20 | M. Chilton | Marussia | 1:37.313 | 3.159 | 33 |
21 | J. Bianchi | Marussia | 1:37.363 | 3.209 | 29 |
22 | G. van der Garde | Caterham | 1:37.970 | 3.816 | 34 |
III trening
Fernando Alonso rządził i dzielił w trzecim treningu. Od samego początku narzucił rekordowe tempo.
Swój najlepszy czas Alonso ustanowił na pośrednich oponach – twarde o mało co nie przyniosły mu pecha, kiedy obrócił się po wyjściu z drugiego zakrętu. Zdołał jednak zachować zimną krew i zatrzymać się przed pułapką żwirową.
Alonso w świetnej formie podczas trzeciego treningu |
![]() |
fot. Pirelli
|
Jedynym, który był w stanie zagrozić pozycji kierowcy Ferrari, okazał się aktualny mistrz świata Sebastian Vettel, jednak szyki popsuli mu wolniejsi rywale napotkani podczas szybkiego kółka, jak Charles Pik z Caterhama. Ostatecznie więc czasy wykręcone przez Vettela były słabsze od wyniku Alonso. Podium uzupełnił Mark Webber. Triumfator pierwszego treningu, Felipe Massa, był dopiero jedenasty, a zwycięzca drugiego – Kimi Raikkonen – czwarty.
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
1. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:33.247 |
– |
12 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:33.348 |
0.101 |
15 |
3. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:33.380 |
0.133 |
19 |
4. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:33.446 |
0.199 |
21 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33.455 |
0.208 |
19 |
6. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:33.464 |
0.217 |
19 |
7. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:33.596 |
0.349 |
17 |
8. |
Paul di Resta |
Force India |
1:33.700 |
0.453 |
15 |
9. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:33.764 |
0.517 |
19 |
10. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:33.922 |
0.675 |
17 |
11. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:33.949 |
0.702 |
20 |
12. |
Jenson Button |
McLaren |
1:34.117 |
0.870 |
17 |
13. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:34.282 |
1.035 |
18 |
14. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:34.577 |
1.330 |
16 |
15. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:34.611 |
1.364 |
17 |
16. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:34.678 |
1.431 |
16 |
17. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:34.833 |
1.586 |
17 |
18. |
Charles Pic |
Caterham |
1:35.816 |
2.569 |
16 |
19. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:36.731 |
3.484 |
17 |
20. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:36.939 |
3.692 |
16 |
21. |
Max Chilton |
Marussia |
1:37.630 |
4.383 |
7 |
22. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:39.592 |
6.345 |
29 |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: