Gosia Rdest szykuje się do startu na francuskim torze Magny-Cours
Circuit de Nevers Magny-Cours najbardziej jest znany z tego, że w latach 1991-2008 odbywało się tam Grand Prix Francji Formuły 1. Położony wśród pól i w dosyć spokojnej okolicy obiekt jest jednak zagłębiem francuskiego motorsportu. Swoją siedzibę ma tutaj między innymi Oreca, słynny konstruktor samochodów wyścigowych.
Po pierwszej rundzie Alpine Europa Cup, Gosia Rdest zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Magny-Cours będzie dla Polki kolejnym nowym torem, jednak przed startem weekendu jest pełna optymizmu zwłaszcza, że puchar Alpine ścigać się będzie tam po raz pierwszy w swojej historii.
Trzy wyścigi na torze Nogaro pozowoliły mi, mimo przeszkód stanąć na 8. miejscu klasyfikacji. Chcę iść w górę i ten wynik poprawić. Coraz lepiej znam auto, jego charakterystykę. Uczę się z każdym wyjazdem na tor i poprawiam z okrążenia na okrążenie. Połowa stawki po pierwszej rundzie to dla mnie spokojny, zadowalający debiut w nowej dla mnie serii. Przed nami nieco „krótszy” weekend, bo tym razem zamiast trzech, pojedziemy dwa wyścigi. Co ciekawe, pierwszy z nich odbędzie się nocą a to będzie na pewno ciekawym doświadczeniem na tym legendarnym torze.
Alpine jest obecnie na językach całego świata motorsportu. W miniony weekend Grupa Renault ogłosiła, że jej ekskluzywna marka, której ambasadorką jest Polka, będzie obecna w Formule 1.
Informacja o tym, że od przyszłego sezonu Alpine będzie w F1 brzmi dumnie. Cieszę się, że los tak splótł moje drogi, że marka z którą jestem związana dziś jest w nagłówkach wszystkich informacji sportowych. Powrót marki Alpine na rynek kilka lat temu zwiastował powrót legendy. Sama mam przyjemność ścigać się w serii Alpine i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem przygotowania zarówno auta jak i całej serii. Mam nadzieję, że ten odważny rebranding przyniesie dużo dobrego dla marki, a co za tym idzie – legenda powróci.
Podczas II rundy Alpine Europa Cup kierowcy wystartują w dwóch wyścigach na dystansie 25 minut + 1 okrążenia. Pierwszy z nich odbędzie się po zmroku. Transmisje można oglądać na kanale mistrzostw na YouTube oraz na jej profilu na Facebooku.
Harmonogram:
Piątek, 11 września
11:15 – Pierwszy trening (40 min)
20:25 – Drugi trening (40 minut)
Sobota, 12 września
13:40 – Pierwsze kwalifikacje (20 min)
14:10 – Drugie kwalifikacje (20 min)
21:20 – Pierwszy wyścig (25 min + 1 okrążenie)
Niedziela, 13 września
15:55 – Drugi wyścig (25 min + 1 okrążenie)
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: