Gosia Rdest pobiła osobisty rekord na Torze Poznań. Mistrzowskie tytuły dla Dreszera i Miękosia
Dwa dni rywalizacji, ponad 100 zgłoszonych aut i walka do ostatnich metrów. Finałowy weekend Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań rozstrzygnął rywalizację o tytuły.
Gosia Rdest wygrała dwa wrześniowe wyścigi, ale w klasie D4 3500 nie zdołała dogonić Krzysztofa Zagórskiego. Na pocieszenie Rdest w sobotę pobiła swój osobisty rekord na Torze Poznań (1:38,7) za kierownicą Seata Leona Racera. Maciej Dreszer w Toyocie GT86 wywalczył mistrzostwo Polski w klasie DN-2, zwyciężając w pięciu ostatnich wyścigach. W DN-3 pewny tytułu był Łukasz Janiak, ale pasjonującą walkę o wicemistrzostwo stoczyli Maciej Szkudlarek i Krzysztof Mencel. Przed ostatnim wyścigiem mieli dokładnie tyle samo punktów, ale to Szkudlarek lepiej spisał się w sobotę. W Maluch Trophy tytuły zdobyli Jacek Chojnacki i Maciej Wielgosz.
Nie lada emocje były w pucharach markowych. W Toyota Racing Cup siódme i ósme zwycięstwo odniósł Mateusz Bartkowiak, a miejsca na podium debiutujących w tym sezonie WSMP rozgrywek zapewnili sobie Jacek Jurecki i Tomasz Tomczak. Mistrzem OMM Super S Cup został Jacek Cichopek, który na Torze Poznań miał perfekcyjny weekend. Wygrał kwalifikacje i oba wyścigi. Emocji nie brakuje w 318IS Cup, gdzie liderem jest Marcin Lempert przed Łukaszem Raweckim i Arturem Lempertem. “Beemki” sezon zakończą na torze Red Bull Ring w październiku.
W sezonie 2019 rywalizacja wróciła do dwugodzinnej, wprowadzono też obowiązkową zmianę kierowców, a to zaowocowało rosnącą liczbą zgłoszeń. Chęć startu we wrześniowej edycji zgłosiły 23 załogi, co było tegorocznym rekordem. Aż osiem Mini na starcie, sześć BMW, po dwa Porsche i Toyoty, efektowne wyprzedzania, walka zderzak w zderzak, wyjazd samochodu bezpieczeństwa – wrześniowy wyścig dostarczył nie lada emocji.
Po raz pierwszy w tym sezonie WSMP na starcie zobaczyliśmy Roberta Lukasa, który jechał Porsche 911 GT3 razem z Januszem Szymańskim. Lukas to jeden z najbardziej doświadczonych kierowców, przez lata ścigający się w Porsche Supercup, serii towarzyszącej Formule 1. I swoją klasę potwierdził od pierwszych metrów sobotniego wyścigu, uciekając rywalom i wypracowując znaczną przewagę nad duetem Kordecki/Dziurka w drugim 911 GT3.
Trzecie miejsce z okrążeniem straty zajął duet Mariusz Miękoś – Artur Janosz. Choć wyścig nie poszedł po ich myśli po kolizji z Mini na szóstym okrążeniu i konieczną wymianą drzwi w Lamborghini Huracanie, zdobyli wystarczającą liczbę punktów, by zwyciężyć w klasyfikacji generalnej Endurance.
Sezon 2019 zapowiedział otwartość organizatorów WSMP na zmiany. Już w tym roku na Torze Poznań rozpoczęto poprawę infrastruktury, w tym strefę tankowania tak ważną podczas wyścigu Endurance. Na 2020 rok tor zyska możliwość rozgrywania zawodów rallycrossowych, a ich w formule rozgrywania wyścigów mogą zajść zmiany. Tu ważną rolę odegrają kierowcy.
Zwycięzcy WSMP 2019 w poszczególnych klasach:
D4 +3500 – Mariusz Miękoś
D4 3500 – Krzysztof Zagórski
DN1 – Jakub Szablewski
DN2 – Maciej Dreszer
DN3 – Łukasz Janiak
DN4 – Bartłomiej Madziara
DN5 – Bartłomiej Mirecki
DN7-0 – Jacek Chojnacki
DN7-1 – Maciej Wielgosz
DN9 – Marcin Fedder
OMM Super S Cup – Jacek Cichopek
Toyota Racing Cup – Mateusz Bartkowiak
Endurance – Mariusz Miękoś/Artur Janosz
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: