Gosia Rdest na Silverstone
Tegoroczny sezon BRDC Formula 4 Championship rozpoczął się w miniony weekend od zmagań na legendarnym torze Silverstone GP. Gosia Rdest, pomimo wielu przygód, pierwsze trzy rundy zalicza do udanych.
MSV F4-013 pochodzącej z Żyrardowa Polki odmówił posłuszeństwa podczas sesji kwalifikacyjnej, z problemem szybko uporał się obsługujący ją team Douglas Motorsport. Niestety do pierwszego wyścigu według panujących zasad ruszyła z ostatniego, czyli dwudziestego pierwszego pola. Słynąca z zaciętej walki Gosia po wielu pojedynkach uplasowała się na szesnastej pozycji.
Mark Webber udzielił Gosi Rdest cennych wskazówek |
![]() |
fot. Michael Zemanek
|
W drugim wyścigu po kontakcie z jednym z rywali uszkodzeniu uległ przedni spojler, co miało ogromny wpływ na aerodynamikę i co za tym idzie uzyskiwany na torze czas. Polka, nie poddając się, dojechała do mety siedemnasta.
Ostatni, trzeci finał był najbardziej emocjonujący. Gosia zaciekle goniła plasująca się w połowie stawki grupę bolidów. Rywale toczyli między sobą batalię, ale w pewnym momencie popełnili błąd i stracili pozycje na korzyść Polki. Gosia przekroczyła linię mety na doskonałym dwunastym miejscu.
Kaprysy bolidu nie zniechęciły naszej zawodniczki |
![]() |
fot. Michael Zemanek
|
„Jestem ogromnie szczęśliwa” – powiedziała Rdest. „Dwunaste miejsce to naprawdę dobry wynik jak na debiut w BRDC F4. W generalnej klasyfikacji jestem piętnasta, ale najbardziej cieszy mnie fakt, że potrafię nawiązać walkę z szybkimi i doświadczonymi rywalami. Bardzo dziękuje Douglas Motorsport za przygotowanie bolidu i kochanym rodzicom, którzy mnie wspierają i podtrzymują na duchu. Wiatru w żagle dodał mi obecny na Silverstone Mark Webber, który udzielił mi kilka cennych wskazówek”.
Kolejne zmagania na torze Brands Hatch Indy 18 i 19 maja.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: