Gosia Rdest gościnnie w Scirocco R-Cup na Red Bull Ringu
W najbliższy weekend Gosia Rdest, 21-letnia utalentowana zawodniczka, wystartuje gościnnie w rundzie Scirocco R-Cup na austriackim Torze Red Bull Ring. Występ w Scirocco będzie dla niej rozgrzewką przed zaplanowaną na kolejny weekend sierpnia rundą Volkswagen Castrol Cup w Moście.
Gosia Rdest |
fot. materiały prasowe |
Podczas zawodów w Austrii Gosia Rdest wystartuje w niemal bliźniaczym do Golfa samochodzie. Polka miała już okazję zasiąść za kierownicą wyścigowego Scirocco pod koniec ubiegłego sezonu, podczas eliminacji do Scirocco R-Cup zorganizowanych przez Komisję Kobiet w Motosporcie i VW Motorsport na niemieckim torze Oschersleben. Została zaproszona na event jako jedna z 12 najlepiej rokujących zawodniczek wyścigowych z całego świata.
Gosia Rdest: Red Bull Ring to dla mnie wyjątkowy tor, cieszę się że w tym roku również będę miała okazję tam wystartować. Pierwszy raz miałam z nim styczność podczas jednego z eventów cyklu Formula BMW Talent Cup 2012. Pamiętam, że było deszczowo, a tor zrobił na mnie ogromne wrażenie ze względu na umiejscowienie i różnicę wzniesień. Są tam fantastyczne strefy hamowania, które wymagają dobrego wyczucia samochodu. Moje pierwsze zawody na Red Bull Ringu to również niezłe czasy: trzecie miejsce na czasówce i piąte w wyścigu. Gościnny start w Scirocco Cup będzie dużym wyzwaniem. W pucharze ściga się 23 zawodników, część z nich znam z kartingu i formuł, teraz będziemy mieli okazję zmierzyć się w samochodach turystycznych. Wśród nich są aż cztery dziewczyny, co jest dla mnie dużą nowością, bo zazwyczaj ścigałam się z samymi facetami lub, ewentualnie, tylko z jedną kobietą. Cieszę się, że będę miała okazję porównać się z dziewczynami. Wyścig na Red Bull Ringu to tez dobra rozgrzewka przed ciężkim miesiącem w Golfie, od ostatniej rundy w Poznaniu minęło już sześć tygodni. Zarówno charakterystyka auta jak i zawodów jest bardzo podobna do tej w VWCC, więc myślę, że ten występ pozwoli mi na nowo wdrożyć się przed drugą połową sezonu.
Scirocco R-Cup to niemiecki serial wyścigowy organizowany od 2010 roku, który zastąpił puchar VW Polo rozgrywany we wcześniejszych latach. W sezonie 2014 w Scirocco R-Cup ściga się 23 zawodników, w tym cztery kobiety. Zawodnicy rywalizują w Volkswagenach Scirocco przygotowanych w identycznej specyfikacji. VW Scirocco to obecnie najbardziej ekologiczne auto wyścigowe. Jego 2.0 litrowy silnik TSI jest napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG), co zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet o 80% w porównaniu do aut zasilanych paliwami konwencjonalnymi. Wyścigowe Scirocco ma 235 KM i imponujące 275 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak wyścigowe Golfy w VWCC, pucharowe Scirocco są wyposażone w system push-to-pass, który daje kierowcy dodatkowe 50 KM.
Gosię Rdest w sezonie 2014 wspierają: Castrol Polska, firmy EMKA S.A. i EMKA TRANS oraz Chrono Online – dystrybutor zegarków Epos.
Gosia Rdest to 21-letnia zawodniczka wyścigowa. Pochodzi z Żyrardowa, obecnie mieszka w Krakowie, studiuje dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przygodę ze sporem motorowym rozpoczynała od kartingu. W sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w klasie KF2. Swoich sił próbowała też we włoskiej lidze kartingowej, gdzie wywalczyła m.in. pierwsze miejsce w 21 Trofeo d’Autunno w kategorii KF2 oraz trzecie miejsce w czwartej rundzie Mistrzostw Włoch, również w kategorii KF2. W sezonie 2012 Gosia rywalizowała w BRDC Formula 4 – brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, gdzie była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z nagrodą Who Zooms Award za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Na swoim koncie odnotowała aż siedemdziesiąt dwa udane ataki na rywali. Jako jedna z 12 kobiet została zaproszona przez VW Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminacjację Pucharu Scirocco R-Cup. W sezonie 2014 ściga się w Volkswagen Castrol Cup, gdzie po trzech rundach zajmuje dziewiąte miejsce. Jej autorytetem jest Aryton Senna, a wielkim sportowym celem – zostać pierwszą Polką startującą w wyścigach Formuły 1.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: