Gosia Rdest ambasadorką akcji „Girls on Track”
Ruszył europejski projekt „The Girls On Track – Karting Challenge” skierowany do dziewcząt w wieku 13-18 lat, któremu patronuje motocaina.pl. To szansa dla dziewczyn, które chcą spróbować sił w motorsporcie. Gosia Rdest przygotowała dla finalistek bezpłatny autorski program szkoleniowy.
“The Girls On Track – Karting Challenge” to dwuletni program pod patronatem FIA oraz PZM, którego celem jest promocja motorsportu wśród młodych kobiet. Projekt współfinansowany jest przez Komisję Europejską i ma zachęcić dziewczyny do wejścia w męski świat wyścigów. Ambasadorami projektu w Polsce są Gosia Rdest i Rafał Sonik.
Pierwszy etap to eliminacje krajowe. Zadaniem dziewczyn będzie przejechanie jak najsprawniej i jak najpłynniej 100-metrowego slalomu. Każda z uczestniczek ma dwie próby czasowe. 12 dziewcząt, które najlepiej poradzą sobie z tym zadaniem podczas eliminacji w Tychach (26-27.05) i w Rzeszowie (11-12.08), weźmie udział w półrocznym autorskim programie szkoleniowym przygotowanym przez Gosię Rdest we współpracy z grupą ekspertów. Udział w eliminacjach i programie szkoleniowym jest całkowicie bezpłatny. Na miejscu będzie czekał niezbędny sprzęt.
W programie tym znajdą się m.in. ćwiczenia na profesjonalnym symulatorze wyścigowym, udział w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, spotkania i prelekcje z kierowcami i inżynierami wyścigowymi. Trójka, która zaprezentuje najlepszy progres na przestrzeni półrocznego szkolenia, pojedzie reprezentować nasz kraj na finałowych eliminacjach w legendarnym Le Mans, stawiając czoła zawodniczkom z Belgii, Finlandii, Niemiec, Holandii, Portugalii, Słowacji i Szwecji.
Temat jest Gosi Rdest wyjątkowo bliski. Sama zaczynała swoją karierę właśnie od kartingu – najpierw halowego, następnie na otwartych torach. Reprezentowała Polskę w kadrze narodowej na zawodach za granicą. W 2011 roku zdobyła tytuł Mistrza Polski w Kartingu. Obecnie ściga się samochodami na torach na całym świecie, regularnie stając na podiach.
W tym sezonie startuje w Mistrzostwach Europy GT4. Od dawna angażuje się w projekty wspierające równe szanse uczestnictwa kobiet i mężczyzn w motorsporcie.
Gosia, która samodzielnie opracowała program szkolenia tłumaczy, dlaczego postanowiła zaangażować się w akcję: “Wiem, jak to jest stawiać pierwsze kroki w kartingu. Pamiętam, ile miałam na początku pytań, z którymi nie wiedziałam w sumie, do kogo się zwrócić. Gdybym mogła coś powiedzieć młodszej sobie, miałabym naprawdę solidną porcję wiedzy i wskazówek do przekazania. Przenieść się w czasie nie mogę, ale mogę pomóc innym dziewczynkom, które chcą spróbować sił w motorsporcie. Chcę podzielić się swoim doświadczeniem. Dlatego właśnie postanowiłam przygotować program szkoleniowy, z pełną znajomością tego, co może być przydatne w karierze kierowcy wyścigowego”.
Gosia wierzy, że pomocna dłoń wyciągnięta do dziewcząt zachęci je, by nie bały się spełniać marzeń i wejść do męskiego świata motorsportu. Jest to nadal świat, w którym udział kobiet jest rzadkością. “Taka inicjatywa jest bardzo potrzebna. Pokażmy, że coś się w polskim motorsporcie dzieje” – dodaje.
W marcu 2019 troje dziewcząt wybranych na podstawie imprez krajowych zmierzy się w Europejskim Finale w Le Mans, ubiegając się o miejsca wśród szóstki kierowców w Zespole Europejskim. Szóstka zwycięzców weźmie udział w Obozach Szkoleniowych dla Kierowców FIA, gdzie otrzymają wsparcie FIA w postaci programu sportowego i edukacyjnego. Program zakończy impreza podsumowująca, która odbędzie się w Brukseli jesienią 2019 roku.
Terminy eliminacji:
- 26-27 maja – TYCHY, Gemini Park
- 11-12 sierpnia – RZESZÓW, CH Nowy Świat
Aby wziąć udział, należy zarejestrować się za pomocą formularza on-line na stronie www.girlsontrack.pl. Niepełnoletnie uczestniczki muszą uzyskać pisemną zgodę opiekunów.
Więcej informacji na stronie www.girlsontrack.pl
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: