
GMC Hummer EV ujawniony! To elektryczna bestia o mocy 1000 KM i zasięgu 563 km na jednym ładowaniu
GMC Hummer EV został wreszcie ujawniony i wygląda imponująco. Masywny, kwadratowy, z dużymi oponami dociągniętymi do krawędzi i strzelistą deskę rozdzielczą. Najbardziej imponuje jednak to, co ukryte pod maską.
GMC Hummer EV wyposażony jest w trzy silniki elektryczne, które pozwalają na wektorowanie momentu obrotowego. Silniki te mają w sumie 1000 KM, chociaż GMC nadal nie podaje rzeczywistych wartości momentu obrotowego. Silniki są zasilane przez 24-modułowy pakiet akumulatorów Ultium. Pakiet może zapewnić szacowany zasięg 563 km, a być może nawet więcej.
Dodatkowo obsługuje szybkie ładowanie 800 V do 350 kW. Jest to porównywalne z systemem ładowania Porsche, a GMC twierdzi, że można zyskać dodatkowe 160 km zasięgu w zaledwie 10 minut.
Właściciele będą mogli z łatwością zwiększyć prześwit, ponieważ GMC stworzył nadkola na tyle duże, aby pomieścić nieoryginalne 37-calowe opony. Dodatkowe gadżety terenowe obejmują płyty poślizgowe wzdłuż podwozia, ślizgacze skalne, wcześniej zakryty układ kierowniczy, napęd na cztery koła z jazdą ukośną w trybie Crab oraz 18 widoków z kamery, w tym kilka pod ciężarówką do pokonywania skał (które są wyposażone w spryskiwacze, aby utrzymać obiektywy w czystości).
Szczegółowe informacje o momencie obrotowym, wektorowaniu momentu obrotowego, ciśnieniu w oponach, kątach nachylenia pojazdu i nie tylko są wyświetlane na ekranie systemu multimedialnego.
Przeczytaj też: Elektryczny pick-up od Chevroleta. Znamy pierwsze szczegóły!
GMC przyjmuje już teraz zamówienia na Hummer EV, ale na dostawę samochodu trzeba będzie trochę poczekać. Produkcja samochodu ruszy pod koniec przyszłego roku.
Cena? Od 112 595 dolarów wzwyż (czyli około 435 122 złotych).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: