GITD wyda miliony złotych na nowe radiowozy, by łapać kierowców. Tylko po co takie mocne?
Kierowcy muszą uważać na drogówkę, szczególnie na grupę Speed, dysponującą nieoznakowanymi radiowozami pościgowymi. Niedługo zaczną na nich polować funkcjonariusze z jeszcze innej instytucji, a wszystko dzięki przetargowi na nowe radiowozy.
GITD kupuje nieoznakowane radiowozy – BMW 330i xDrive
Generalna Inspekcja Transportu Drogowego chciała kupić nowe radiowozy już w listopadzie, ale wtedy nie zgłosił się żaden oferent. Dopiero teraz pojawił się jeden – dilera z Gdańska, który podjął się dostarczenia 22 BMW 330i xDrive za kwotę 8 607 651 zł brutto. Do przekraczało co prawda zakładany przez GITD budżet, ale instytucji udało się pozyskać dodatkowe środki, pozwalające na pokrycie całej wartości zamówienia.
Co potrafią BMW 330i xDrive, które trafią do GITD?
Natychmiast rzuca się w oczy to, że Generalna Inspekcja Transportu Drogowego zdecydowała się na takie same auta, jakie od lat ma już grupa Speed z drogówki. Są to typowe radiowozy pościgowe:
BMW 330i xDrive – dane techniczne
- silnik: 2-litrowy, benzynowy, doładowany
- moc: 245 KM
- moment obrotowy: 400 Nm
- skrzynia biegów: automatyczna 8b
- napęd: 4×4
- przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s
- prędkość maksymalna: 250 km/h
- cena: 237 500 zł
Kompletnie pijany Ukrainiec spowodował wypadek i uciekł. Porzucił 4-letnie dziecko
Jak będą mierzyły prędkość BMW należące do GITD?
Ponieważ BMW 330i xDrive nadają się na radiowozy pościgowe, a do tego będą nieoznakowane, wydawałoby się, że zostaną w nich zamontowane wideorejestratory. Nic bardziej mylnego – na wyposażenie trafią mierniki laserowe LTI 20/20 Trucam, czyli radary ręczne. Tę zastanawiającą decyzję tak tłumaczyła Monika Niżnik z GITD w rozmowie z „dziennik.pl”:
Zdecydowano się na tego typu rozwiązanie, ponieważ nie ma dziś możliwości zakupu na polskim rynku wideorejestratora z ważną decyzją zatwierdzenia typu. CANARD, przy trwającej rozbudowie systemu oraz społecznych oczekiwaniach (red. wnioski dotyczące objęcia kontrolami kolejnych lokalizacji), nie może pozostać bez narzędzi kontrolnych, które umożliwią prowadzenie skutecznych kontroli prędkości oraz utrzymanie osiągniętych dotychczas pozytywnych wyników. Tym bardziej, że tzw. kontrole mobilne są prowadzone w miejscach niebezpiecznych, gdzie nie ma możliwości zastosowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących. Jeżeli dopuszczone zostaną przez GUM urządzenia umożliwiające wykonanie dynamicznych pomiarów, pojazdy zostaną w nie doposażone.
Wideorejestratory mają się więc pojawić. A do tego czasu funkcjonariusze GITD będą mogli wykorzystywać mocne BMW do tego, żeby szybko dotrzeć do miejsca, w którym ukryją samochód za jakimś krzakiem i staną przy drodze z ręcznym radarem.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze: