
Genesis G90 – luksusowa limuzyna w nowej odsłonie. Co skrywa jej wnętrze?
Koreańczycy zaprezentowali drugą generację swojego flagowego modelu. Genesis G90 prezentuje się luksusowo zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Pod maską silnik V8 został zastąpiony przez V6, ale klienci nie powinni mieć powodów do narzekań.
Najnowsza odsłona Genesisa G90, w porównaniu do swojego poprzednika, może pochwalić się smuklejszą i bardziej elegancką sylwetką. Tył samochodu przypomina francuskiego DS 9. Wnętrze samochodu prezentuje się niezwykle luksusowo i obfituje w skórę, drewno, aluminium oraz włókno węglowe. Kabina jest pokryta specjalną powłoką, która ma zapobiegać rozwojowi bakterii i mikroorganizmów. Od świata zewnętrznego pasażerów ma także oddzielać system aktywnej redukcji szumów.

Genesis G90 oferuje pasażerom z tylnego rzędu system rozrywki z 10,2-calowymi ekranami oraz osobny tablet do sterowania zasłonami, masażem (który także jest w przednich fotelach), klimatyzacją, multimediami czy oświetleniem. Z kolei przednie fotele poza masażami pompują też podparcia boczne przy prędkości powyżej 130 km/h oraz w trybie Sport, a także podczas wsiadania i wysiadania. Genesis podaje, że G90 może dysponować także podwójnym szyberdachem dla przedniego i tylnego rzędu, sterowanego niezależnie od siebie.
Dbając o komfort jazdy, Koreańczycy zastosowali w Genesis G90 wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne (standard w przedłużonej wersji), które potrafi z pomocą kamer rozpoznać nierówności na 100 metrów przed autem i przygotować podwozie, podnosząc je o 10 mm, na jak najłagodniejsze pokonanie odcinka. Także podczas pokonywania ramp czy progów zwalniających, zawieszenie zmieni swoje położenie, by nie dopuścić do ewentualnych uszkodzeń.

Pod maską nowego G90 znajdziemy podwójnie doładowany, 3,5-litrowy silnik V6, generujący 380 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana będzie przez 8-biegową, automatyczną skrzynię na tylne lub wszystkie koła.

Nowy Genesis G90 debiutuje póki co w Korei Południowej, jednak w najbliższym czasie samochód powinien także pojawić się na innych rynkach, między innymi w USA czy nawet w Europie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: