General Motors wycofuje 7 milionów pick-upów i SUV-ów! Wszystko przez wadliwe poduszki powietrzne
Sprawa dotyczy problemu z pompkami poduszek powietrznych Takata.
Stany Zjednoczone zmuszają General Motors do wycofania i naprawy prawie 6 milionów dużych pick-upów i SUV-ów wyposażonych w potencjalnie niebezpieczne napełniacze poduszek powietrznych Takata. GM twierdzi, że nie będzie walczyć z wycofaniem i dodatkowo naprawi kolejny milion pojazdów będących poza granicami USA.
Wycofanie dotyczy pełnowymiarowych pickupów i SUV-ów GM z lat modelowych 2007-2014, w tym pickupów Chevrolet Silverado 1500, 2500 i 3500. Silverado jest najlepiej sprzedającym się pojazdem GM i drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem w USA. Wycofaniem objęte są również Chevrolet Suburban, Tahoe i Avalanche, Cadillac Escalade, GMC Sierra 1500, 2500 i 3500 oraz GMC Yukon.
Przeczytaj też: General Motors zapłaci 500 000 dolarów dealerom Cadillaca, którzy nie chcą sprzedawać samochodów elektrycznych
Decyzja ogłoszona w poniedziałek przez National Highway Traffic Safety Administration będzie kosztować producenta samochodów około 1,2 miliarda dolarów, czyli około jednej trzeciej jego dochodów netto w tym roku.
General Motors czterokrotnie zwracał się do agencji, począwszy od 2016 roku, aby uniknąć wycofania, twierdząc, że zbiorniki napełniacza poduszki powietrznej były bezpieczne na drodze i podczas testów. Pojawiają się jednak głosy, że firma postawiła na zyski, a nie na bezpieczeństwo.
Wybuchające inflatory Takata były przyczyną największej serii napraw samochodów w historii Stanów Zjednoczonych, w wyniku której wycofano co najmniej 63 miliony pompek.. Na całym świecie wycofano około 100 milionów inflatorów.
Przeczytaj też: General Motors zbuduje wodorowo-elektryczny pick-up
Takata użył lotnego azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji, która wypełniała poduszki powietrzne podczas wypadku. Jednak substancja chemiczna może ulec zniszczeniu pod wpływem ciepła i wilgoci i eksplodować ze zbyt dużą siłą, rozrywając metalowy pojemnik i wyrzucając odłamki.
Dwadzieścia siedem osób na całym świecie zostało zabitych przez wybuchające inflatory.
NHTSA stwierdziła w przygotowanym oświadczeniu, że przeanalizowała wszystkie dostępne dane dotyczące poduszek powietrznych, w tym analizy inżynieryjne i statystyczne, testy starzenia i dane terenowe:
Na podstawie tych informacji NHTSA stwierdziła, że przedmiotowe inflatory GM są narażone na ten sam rodzaj eksplozji po długotrwałym narażeniu na wysokie temperatury i wilgoć, co inne wycofane inflatory Takata.
Teraz General Motors ma 30 dni na przedstawienie NHTSA proponowanego harmonogramu powiadamiania właścicieli pojazdów i rozpoczęcia wycofywania, głosi oświadczenie.
GM powiedziało, że chociaż uważa, że wycofanie produktu nie jest uzasadnione na podstawie faktycznych i naukowych danych, będzie przestrzegać decyzji NHTSA. Firma w przygotowanym oświadczeniu napisała:
Bezpieczeństwo i zaufanie tych, którzy kierują naszymi pojazdami, jest najważniejszym elementem wszystkiego, co robimy w General Motors.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
czy to efekt postępu?