
General Motors wycofuje 7 milionów pick-upów i SUV-ów! Wszystko przez wadliwe poduszki powietrzne
Sprawa dotyczy problemu z pompkami poduszek powietrznych Takata.
Stany Zjednoczone zmuszają General Motors do wycofania i naprawy prawie 6 milionów dużych pick-upów i SUV-ów wyposażonych w potencjalnie niebezpieczne napełniacze poduszek powietrznych Takata. GM twierdzi, że nie będzie walczyć z wycofaniem i dodatkowo naprawi kolejny milion pojazdów będących poza granicami USA.
Wycofanie dotyczy pełnowymiarowych pickupów i SUV-ów GM z lat modelowych 2007-2014, w tym pickupów Chevrolet Silverado 1500, 2500 i 3500. Silverado jest najlepiej sprzedającym się pojazdem GM i drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem w USA. Wycofaniem objęte są również Chevrolet Suburban, Tahoe i Avalanche, Cadillac Escalade, GMC Sierra 1500, 2500 i 3500 oraz GMC Yukon.
Przeczytaj też: General Motors zapłaci 500 000 dolarów dealerom Cadillaca, którzy nie chcą sprzedawać samochodów elektrycznych
Decyzja ogłoszona w poniedziałek przez National Highway Traffic Safety Administration będzie kosztować producenta samochodów około 1,2 miliarda dolarów, czyli około jednej trzeciej jego dochodów netto w tym roku.
General Motors czterokrotnie zwracał się do agencji, począwszy od 2016 roku, aby uniknąć wycofania, twierdząc, że zbiorniki napełniacza poduszki powietrznej były bezpieczne na drodze i podczas testów. Pojawiają się jednak głosy, że firma postawiła na zyski, a nie na bezpieczeństwo.
Wybuchające inflatory Takata były przyczyną największej serii napraw samochodów w historii Stanów Zjednoczonych, w wyniku której wycofano co najmniej 63 miliony pompek.. Na całym świecie wycofano około 100 milionów inflatorów.
Przeczytaj też: General Motors zbuduje wodorowo-elektryczny pick-up
Takata użył lotnego azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji, która wypełniała poduszki powietrzne podczas wypadku. Jednak substancja chemiczna może ulec zniszczeniu pod wpływem ciepła i wilgoci i eksplodować ze zbyt dużą siłą, rozrywając metalowy pojemnik i wyrzucając odłamki.
Dwadzieścia siedem osób na całym świecie zostało zabitych przez wybuchające inflatory.
NHTSA stwierdziła w przygotowanym oświadczeniu, że przeanalizowała wszystkie dostępne dane dotyczące poduszek powietrznych, w tym analizy inżynieryjne i statystyczne, testy starzenia i dane terenowe:
Na podstawie tych informacji NHTSA stwierdziła, że przedmiotowe inflatory GM są narażone na ten sam rodzaj eksplozji po długotrwałym narażeniu na wysokie temperatury i wilgoć, co inne wycofane inflatory Takata.
Teraz General Motors ma 30 dni na przedstawienie NHTSA proponowanego harmonogramu powiadamiania właścicieli pojazdów i rozpoczęcia wycofywania, głosi oświadczenie.
GM powiedziało, że chociaż uważa, że wycofanie produktu nie jest uzasadnione na podstawie faktycznych i naukowych danych, będzie przestrzegać decyzji NHTSA. Firma w przygotowanym oświadczeniu napisała:
Bezpieczeństwo i zaufanie tych, którzy kierują naszymi pojazdami, jest najważniejszym elementem wszystkiego, co robimy w General Motors.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
czy to efekt postępu?