Dlaczego zawsze w taksówce siada się z prawej strony? W tych sytuacjach to niebezpieczne
Które miejsce zajmujecie, gdy wsiadacie do taksówki? Niemal na sto procent jest pewne, że prawe na tylnej kanapie. Taki wybór miejsca ma wiele plusów z praktycznego punktu widzenia, ale nie zawsze jest bezpieczny.
Po której stronie powinno się siedzieć w taksówce?
Miejsce na tylnej kanapie za pasażerem tradycyjnie zarezerwowane jest dla najważniejszego podróżnego. To tam siadają prezesi w swoich limuzynach i to te fotele są w nich najbardziej wypasione. Zasadę tę stosuje się także w taksówkach i chociaż nie ma tu mowy o żadnych luksusach, to pasażer może często liczyć w ten sposób na więcej miejsca na nogi, bo nie ma tu znaczenia wzrost kierowcy.
Siadanie z tyłu z prawej strony ma także inny aspekt praktyczny. Jeśli taksówkarz odbiera was lub wysadza zatrzymując się na ulicy, to wysiadacie prosto na chodnik, a nie na pas ruchu. To oczywista wygoda i większe bezpieczeństwo.
Oszuści stosują teraz metodę na lusterko. Uczciwi kierowcy łatwo się nabierają
Dla wielu osób siedzenie po prawej stronie jest też przyjemniejsze, ponieważ mogą lepiej obserwować drogę, co jest szczególnie ważne, jeśli ktoś ma chorobę lokomocyjną. Z tego miejsca można też lepiej obserwować to, co robi kierowca, zaś kierowca może obserwować pasażera. Poprawia to poczucie bezpieczeństwa podczas podróży z, bądź co bądź, obcą osobą.
Kiedy nie warto siedzieć w taksówce z prawej strony
Prawe miejsce z tyłu jest także najbardziej bezpieczne, jeśli bierze się pod uwagę ryzyko wypadku. Przy zderzeniu czołowym najbardziej narażony jest lewy przedni róg pojazdu. Siedząc z tyłu po prawej stronie jesteśmy maksymalnie daleko od zagrożenia. Podobnie jeśli taksówkarz wymusi pierwszeństwo przy skręcie w prawo, uderzenie nastąpi z lewej strony.
Z drugiej strony, jeśli kierowca źle oceni odległości między samochodami, to zwykle uderzona zostaje tylna część pojazdu. Siedząc z tyłu jesteście więc bardziej narażeni na obrażenia, a siedząc z prawej strony największe ryzyko zachodzi przy lewoskręcie.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: