Gdzie Pirelli testuje opony? Pirelli Sottozero Center to poligon doświadczalny dla opon
Choć obecnie przy projektowaniu opon w większym stopniu polega się na symulacji w wirtualnej rzeczywistości, to testy fizyczne pozostają podstawą filozofii rozwoju Pirelli, umożliwiając sprawdzenie wydajności.
Różnorodność obiektów testowych Pirelli pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, w tym najnowszych generacji hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych. Oprócz Sottozero Centre w Szwecji firma Pirelli może pochwalić się również dobrze znanym obiektem Vizzola Ticino pod Mediolanem, który od ponad pół wieku specjalizuje się w prowadzeniu testów na mokrej nawierzchni, a także nowym torem Circuito Panamericano w Brazylii: obecnie największym tego typu kompleksem w Ameryce Łacińskiej.
Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Center
Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Center w Flurheden znajduje się około 900 kilometrów na północ od Sztokholmu i zajmuje obszar 120 hektarów, z 250 000 m kw. powierzchni przeznaczonej pod tor i budynkami o kubaturze 1300 m kw. Centrum zostało otwarte w 2017 roku i rozbudowane zaledwie rok później.
Obecny układ obiektu obejmuje tor testowy na otwartej przestrzeni i nachyleniu nawierzchni sięgającym miejscami nawet 20%. Tory testowe wykorzystywane do symulowania mokrych i suchych warunków drogowych liczą po 1200 metrów długości i są wyposażone w proste 400-metrowe odcinki do wykonywania manewrów hamowania.
Dostosowany do każdego rodzaju pojazdów i opon
Różnorodność obiektów testowych dostępnych w Pirelli Sottozero Center pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, teraz również w sezonie letnim. Słynny ośrodek zimowych testów Pirelli będzie teraz gospodarzem również letnich prób, które są wynikiem zwiększonego zapotrzebowania na rozwój produktów – szczególnie w przypadku opon całorocznych i zimowych – zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Tempo, w jakim nowe samochody mają swoje premiery rynkowe, zwiększyło zapotrzebowanie na dedykowane najnowocześniejsze opony – dlatego Pirelli odnowiło całą gamę Cinturato i Scorpion w ciągu zaledwie dwóch lat, we wszystkich trzech wersjach (letnich, zimowych i całorocznych).
Co więcej, dzięki dostępnej infrastrukturze ładowania i różnorodności testów, które można na nim przeprowadzić, poligon doświadczalny Flurheden nadaje się również do opracowywania opon do najnowszej generacji hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych. Wśród producentów, którzy niedawno wykorzystali szwedzkie obiekty do testowania produktów zimowych Pirelli, jest chorwacka firma Rimac, która wypróbowała nowe opony zimowe do swojego elektrycznego hipersamochodu Nevera.
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: