
Gdzie Pirelli testuje opony? Pirelli Sottozero Center to poligon doświadczalny dla opon
Choć obecnie przy projektowaniu opon w większym stopniu polega się na symulacji w wirtualnej rzeczywistości, to testy fizyczne pozostają podstawą filozofii rozwoju Pirelli, umożliwiając sprawdzenie wydajności.
Różnorodność obiektów testowych Pirelli pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, w tym najnowszych generacji hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych. Oprócz Sottozero Centre w Szwecji firma Pirelli może pochwalić się również dobrze znanym obiektem Vizzola Ticino pod Mediolanem, który od ponad pół wieku specjalizuje się w prowadzeniu testów na mokrej nawierzchni, a także nowym torem Circuito Panamericano w Brazylii: obecnie największym tego typu kompleksem w Ameryce Łacińskiej.
Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Center
Poligon doświadczalny Pirelli Sottozero Center w Flurheden znajduje się około 900 kilometrów na północ od Sztokholmu i zajmuje obszar 120 hektarów, z 250 000 m kw. powierzchni przeznaczonej pod tor i budynkami o kubaturze 1300 m kw. Centrum zostało otwarte w 2017 roku i rozbudowane zaledwie rok później.
Obecny układ obiektu obejmuje tor testowy na otwartej przestrzeni i nachyleniu nawierzchni sięgającym miejscami nawet 20%. Tory testowe wykorzystywane do symulowania mokrych i suchych warunków drogowych liczą po 1200 metrów długości i są wyposażone w proste 400-metrowe odcinki do wykonywania manewrów hamowania.

Dostosowany do każdego rodzaju pojazdów i opon
Różnorodność obiektów testowych dostępnych w Pirelli Sottozero Center pozwala na opracowywanie opon dla każdego typu samochodów, teraz również w sezonie letnim. Słynny ośrodek zimowych testów Pirelli będzie teraz gospodarzem również letnich prób, które są wynikiem zwiększonego zapotrzebowania na rozwój produktów – szczególnie w przypadku opon całorocznych i zimowych – zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Tempo, w jakim nowe samochody mają swoje premiery rynkowe, zwiększyło zapotrzebowanie na dedykowane najnowocześniejsze opony – dlatego Pirelli odnowiło całą gamę Cinturato i Scorpion w ciągu zaledwie dwóch lat, we wszystkich trzech wersjach (letnich, zimowych i całorocznych).

Co więcej, dzięki dostępnej infrastrukturze ładowania i różnorodności testów, które można na nim przeprowadzić, poligon doświadczalny Flurheden nadaje się również do opracowywania opon do najnowszej generacji hybryd typu plug-in i samochodów elektrycznych. Wśród producentów, którzy niedawno wykorzystali szwedzkie obiekty do testowania produktów zimowych Pirelli, jest chorwacka firma Rimac, która wypróbowała nowe opony zimowe do swojego elektrycznego hipersamochodu Nevera.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: