Garmisch Partenkirchen na Mottorad Days Husqvarną stoi
Przeczytaj i wygraj pen drive Husqvarny!
Podczas zlotu BMW największa uwagę przyciągał Husqvarna Track – dla twardzieli usypano spory tor motocrossowy na środku powierzchni wystawowej. Z możliwości przetestowania aktualnej bazy modelowej Huski skorzystało 300 jeźdźców. Najprzyjemniej jednak było obserwować co wyprawiają chłopaki z Husqvarna Racing Team. Włoski mistrz świata enduro – Simone Albergoni, stanął w szranki ze swoim krajanem, Giacomo Redondi i dwoma niemieckimi jeźdźcami enduro – Andreasem „Letti” Lettenbichler’em i Gerhardem Forsterem – wszyscy swoimi akrobacjami, wyskokami, przepychankami w pierwszym zakręcie i spektakularnym wyścigiem na bandach toru zdobyli serca zgromadzonej na widowni gawiedzi, czyli nie tylko nasze.
Husqvarna Nuda 900R
Poczesne miejsce na stoisku zajął nowy model Husqvarny (przedprodukcyjny egzemplarz), o którym pisałyśmy wcześniej tutaj (tam też obszerna galeria zdjęć tego motocykla) Już od listopada 2010 roku, kiedy na mediolańskich targach motocyklowych EICMA zaprezentowano koncept tego motocykla – wówczas pod nazwą Mille 3 – nie mogłyśmy doczekać się tej maszyny. Dwucylidrowa jednostka pochodząca w prostej linii od silnika z BMW F800R (wprowadzono modyfikacje, aby zapewnić bardziej srpotowe zestrojenie, m.in. zwiększono pojemność, a tym samym moc i moment obrotowy) w szosowej maszynie marki specjalizującej się w terenówkach (choć marka w swojej historii ma udane modele drogowe)? Dlaczego by nie?! Ponad 100-konny motor, widelec sachs, amortyzatory Öhlins (w pełni regulowane), hamulce Brembo Racing, sportowy układ wydechowy i lekkość konstrukcji – czego więcej chcieć! Jak przyznaje Husqvarna: możecie go nazywać supermoto lub naked – my wolimy Nuda 900R! Zobaczymy go w salonach europejskich pod koniec tego roku
Typowo kobiece – dzieci i ciuchy…
Najpierw rozczulone, a potem pełne podziwu miny prezentowałyśmy zapewne po przejazdach dziecięcych zawodników – obaj chłopcy radzili sobie z torem – mimo niewielkiego wzrostu i słabszych silników – kapitalnie (patrz galeria zdjęć).
Oczywiście do dyspozycji zwiedzających BMW Motorrad Days, Husqvarna wystawiła całą swoją ofertę modelową. Naszym uznaniem – poza świetnymi maszynami – cieszyła się też kolekcja ubiorów Husqvarna. Poza typowo motocyklowymi – zwłaszcza na offroad – ciuchami, marka raduje oko modą lifestyle. Bluzy, bikini, koszulki, spodnie – wszystko w ekologicznych kolorach (khaki, beże). Nie możemy się doczekać, kiedy będzie można zobaczyć tę kolejcję w Polsce.
Ale o co chodzi z tą fuzją?
19 lipca minęły 4 lata od momentu, kiedy dr Herbert Diess, ówczesny Dyrektor Generalny BMW Motorrad i włoski przemysłowiec, Claudio Castiglioni, podpisali umowę o połączeniu sił obu motocyklowych marek. Dla BMW nabycie Husqvarna Motorcycles to był logiczny krok w kierunku wzmocnienia działań w sektorze
lekkich, sportowych motocykli – wtedy został on wzbogacony jedynie o modele z serii BMW G 650 X. Dzięki fuzji, BMW mogło pozyskać grupy młodszych klientów, a także ofertę motocykli stricte terenowych i
supermoto znacznie szybciej i skuteczniej, niż oferując tylko produkty własnej marki. Co więcej, ta transakcja miała za zadanie zapewnić bezpośredni dostęp do sieci sprzedaży na całym świecie w segmencie off-road. BMW Motorrad zapowiadało, że planuje kontynuować działalność firmy
Husqvarna Motorcycles jako odrębne przedsięwzięcie, więc cała działalność włoskiej marki pozostała w swoim obecnym miejscu – w regionie Varese w północnych Włoszech.
Podobne korzenie i zapał do sportu
Tak jak BMW Motorrad, firma Husqvarna Motorcycles to kultywująca najlepsze tradycje, jedna z najbardziej
znanych producentów motocykli na świecie. Od 1903 roku motocykle były początkowo produkowane w Szwecji, a od roku 1986 we Włoszech. Husqvarna Motorcycles ma na swoim koncie wiele zwycięstw w międzynarodowych wyścigach, włączając tytuły w mistrzostwach Europy i świata. Husqvarna Motorcycles należała wcześniej do włoskiej firmy MV Agusta S.p.A. Marka koncentruje się na produkcji sportowych motocykli terenowych wyposażonych wyłącznie w silniki jednocylindrowe.
Najnowsze
-
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Nissan Interstar doczekał się następnej generacji. Oprócz wersji spalinowej, japoński van będzie także dostępny jako model elektryczny pod nazwą Interstar-e. Samochód ma wyjechać na ulice już w 2025 roku. -
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
-
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
-
Mazda pokazuje przyszłość marki – Iconic SP
-
Nowa Skoda Kylaq – czeski SUV na rynek Indii
Zostaw komentarz: