Garmisch Partenkirchen na Mottorad Days Husqvarną stoi
Przeczytaj i wygraj pen drive Husqvarny!
Podczas zlotu BMW największa uwagę przyciągał Husqvarna Track – dla twardzieli usypano spory tor motocrossowy na środku powierzchni wystawowej. Z możliwości przetestowania aktualnej bazy modelowej Huski skorzystało 300 jeźdźców. Najprzyjemniej jednak było obserwować co wyprawiają chłopaki z Husqvarna Racing Team. Włoski mistrz świata enduro – Simone Albergoni, stanął w szranki ze swoim krajanem, Giacomo Redondi i dwoma niemieckimi jeźdźcami enduro – Andreasem „Letti” Lettenbichler’em i Gerhardem Forsterem – wszyscy swoimi akrobacjami, wyskokami, przepychankami w pierwszym zakręcie i spektakularnym wyścigiem na bandach toru zdobyli serca zgromadzonej na widowni gawiedzi, czyli nie tylko nasze.
Husqvarna Nuda 900R
Poczesne miejsce na stoisku zajął nowy model Husqvarny (przedprodukcyjny egzemplarz), o którym pisałyśmy wcześniej tutaj (tam też obszerna galeria zdjęć tego motocykla) Już od listopada 2010 roku, kiedy na mediolańskich targach motocyklowych EICMA zaprezentowano koncept tego motocykla – wówczas pod nazwą Mille 3 – nie mogłyśmy doczekać się tej maszyny. Dwucylidrowa jednostka pochodząca w prostej linii od silnika z BMW F800R (wprowadzono modyfikacje, aby zapewnić bardziej srpotowe zestrojenie, m.in. zwiększono pojemność, a tym samym moc i moment obrotowy) w szosowej maszynie marki specjalizującej się w terenówkach (choć marka w swojej historii ma udane modele drogowe)? Dlaczego by nie?! Ponad 100-konny motor, widelec sachs, amortyzatory Öhlins (w pełni regulowane), hamulce Brembo Racing, sportowy układ wydechowy i lekkość konstrukcji – czego więcej chcieć! Jak przyznaje Husqvarna: możecie go nazywać supermoto lub naked – my wolimy Nuda 900R! Zobaczymy go w salonach europejskich pod koniec tego roku
Typowo kobiece – dzieci i ciuchy…
Najpierw rozczulone, a potem pełne podziwu miny prezentowałyśmy zapewne po przejazdach dziecięcych zawodników – obaj chłopcy radzili sobie z torem – mimo niewielkiego wzrostu i słabszych silników – kapitalnie (patrz galeria zdjęć).
Oczywiście do dyspozycji zwiedzających BMW Motorrad Days, Husqvarna wystawiła całą swoją ofertę modelową. Naszym uznaniem – poza świetnymi maszynami – cieszyła się też kolekcja ubiorów Husqvarna. Poza typowo motocyklowymi – zwłaszcza na offroad – ciuchami, marka raduje oko modą lifestyle. Bluzy, bikini, koszulki, spodnie – wszystko w ekologicznych kolorach (khaki, beże). Nie możemy się doczekać, kiedy będzie można zobaczyć tę kolejcję w Polsce.
Ale o co chodzi z tą fuzją?
19 lipca minęły 4 lata od momentu, kiedy dr Herbert Diess, ówczesny Dyrektor Generalny BMW Motorrad i włoski przemysłowiec, Claudio Castiglioni, podpisali umowę o połączeniu sił obu motocyklowych marek. Dla BMW nabycie Husqvarna Motorcycles to był logiczny krok w kierunku wzmocnienia działań w sektorze
lekkich, sportowych motocykli – wtedy został on wzbogacony jedynie o modele z serii BMW G 650 X. Dzięki fuzji, BMW mogło pozyskać grupy młodszych klientów, a także ofertę motocykli stricte terenowych i
supermoto znacznie szybciej i skuteczniej, niż oferując tylko produkty własnej marki. Co więcej, ta transakcja miała za zadanie zapewnić bezpośredni dostęp do sieci sprzedaży na całym świecie w segmencie off-road. BMW Motorrad zapowiadało, że planuje kontynuować działalność firmy
Husqvarna Motorcycles jako odrębne przedsięwzięcie, więc cała działalność włoskiej marki pozostała w swoim obecnym miejscu – w regionie Varese w północnych Włoszech.
Podobne korzenie i zapał do sportu
Tak jak BMW Motorrad, firma Husqvarna Motorcycles to kultywująca najlepsze tradycje, jedna z najbardziej
znanych producentów motocykli na świecie. Od 1903 roku motocykle były początkowo produkowane w Szwecji, a od roku 1986 we Włoszech. Husqvarna Motorcycles ma na swoim koncie wiele zwycięstw w międzynarodowych wyścigach, włączając tytuły w mistrzostwach Europy i świata. Husqvarna Motorcycles należała wcześniej do włoskiej firmy MV Agusta S.p.A. Marka koncentruje się na produkcji sportowych motocykli terenowych wyposażonych wyłącznie w silniki jednocylindrowe.
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Zostaw komentarz: