Fotoradary to za mało – nowa kampania edukacyjna
Celem informacyjno-edukacyjnej kampanii MiTAC jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach.
Na stronie www.fotoradarytozamalo.pl można obejrzeć kolaż filmowy obrazujący łamanie przepisów ruchu drogowego i wynikające z tego dramatyczne konsekwencje. Sytuacje przedstawione w filmie nie są zainscenizowane.
Głównym celem akcji „Fotoradary to za mało” jest profilaktyka. Obrazy rzeczywistych sytuacji na drodze, zwłaszcza tych niebezpiecznych, znacznie lepiej przemawiają do odbiorców niż ostrzeżenia słowne.
Obraz mówi więcej niż tysiąc słów |
![]() |
fot. MiTAC |
„Do przeprowadzenia tej akcji zainspirowały nas doniesienia prasowe o planowanym zwiększeniu inwestycji w fotoradary w Polsce. Naszym zdaniem zmiana zachowania kierowców w ogromnej mierze zależy od ich uświadamiania i edukacji, a nie tylko od liczby fotoradarów” – mówi Tarik Hassan, przedstawiciel MiTAC Europe, właściciela marki Mio.
Materiały prezentowane na stronie zostały zarejestrowane kamerami bezpieczeństwa i wideorejestratorami. Na posiadanie tych ostatnich decyduje się coraz większa liczba kierowców. Urządzenia montowane na szybie auta zapisują wideo oraz audio z podróży. W niektórych modelach takich urządzeń można także rejestrować dodatkowe parametry jazdy, np. wstrząsy oddziałujące na pojazd albo prędkość auta.
Kierowcy muszą być świadomi zagrożeń |
![]() |
fot. MiTAC |
Na podstawie nagrania z wideorejestratora możemy precyzyjnie określić winę w sytuacjach spornych. Materiał filmowy przedstawiony ubezpieczycielowi albo w sądzie może pomóc w szybkim rozstrzygnięciu, kto jest sprawcą wypadku czy stłuczki. Dysponując nim można też dyskutować z zarządem dróg, jeśli na przykład uszkodzenie auta jest wynikiem zaniedbań drogowców. Używanie wideorejestratorów to jeden ze sposobów zabezpieczania się m.in. przed nieuczciwymi kierowcami. Ponadto świadomość coraz bardziej powszechnego używania takich urządzeń wpływa na uczestników ruchu drogowego, którzy poruszają się bardziej uważnie, a co za tym idzie – bezpieczniej.
Więcej informacji na temat akcji oraz kolaż filmowy można znaleźć na stronie www.fotoradarytozamalo.pl.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: