Foteliki samochodowe dla dzieci – Mercedes stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Nowe foteliki dziecięce od Mercedesa oferują takie rozwiązania jak zoptymalizowana ochrona przed uderzeniem bocznym czy opatentowane automatyczne rozpoznawanie fotelika dziecięcego, jednocześnie zapewniając młodym pasażerom największy, możliwy komfort.
Maksymalne bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem dla wszystkich pojazdów marki Mercedes-Benz. Przez dziesięciolecia niezliczone innowacje techniczne uczyniły je najbezpieczniejszymi samochodami na świecie. Inżynierowie Mercedesa zastosowali teraz tę obszerną wiedzę do opracowania nowych fotelików dziecięcych:
Mercedes we współpracy ze znanym producentem Britax Römer opracował foteliki dziecięce dla różnych kategorii wiekowych, które zapewniają optymalne bezpieczeństwo, oferując jednocześnie wyjątkowy komfort siedzenia.
Ponieważ ich design jest skoordynowany z wystrojem wnętrz pojazdów, spełniają również oczekiwania rodziców w zakresie atrakcyjnego wyglądu. Jest to szczególnie widoczne w wersji AMG, która przypomina poprzeczne pikowanie sportowej tapicerki siedzeń i obejmuje standardowe pokrycie siedzenia AMG „DINAMICA microfibre”.
Wykraczając poza wymogi prawne, wszystkie foteliki dziecięce Mercedesa są testowane przy 50% wyższym poborze energii, posiadają homologację zgodnie z ECE R44 / 04 i są produkowane w Niemczech.
Fotelik dziecięcy „BABY-SAFE plus II” montowany tyłem do kierunku jazdy to właściwy wybór dla grupy wiekowej od 0/0 + do ok. 15 miesięcy i masie ciała do 13 kg. Niemowlęta są bezpiecznie i wygodnie umiejscowione w głębokiej kołysce z wysokimi, miękko wyściełanymi boczkami i ramionami. Zagłówek jest regulowany, dzięki czemu można go optymalnie dopasować do wzrostu dziecka. Fotelik posiada również funkcję regulacji oparcia siedzenia, aby umożliwić ustawienie pozycji odchylonej. Pięciopunktowy system pasów z centralną regulacją niezawodnie utrzymuje ciało dziecka i jest bardzo łatwy do zamocowania od przodu. Fotel można łatwo wyjąć z pojazdu za pomocą ergonomicznie ukształtowanego uchwytu do przenoszenia. Osłona przeciwsłoneczna i wiatrowa zapewnia dodatkową ochronę na świeżym powietrzu. Fotel ma również zakrzywioną podstawę do kołysania małego pasażera.
Fotelik „BABY-SAFE plus II” montuje się za pomocą 3-punktowego pasa bezpieczeństwa pojazdu. Kolejną ważną cechą zwiększającą bezpieczeństwo jest opatentowany „system D-SIP”, który optymalizuje ochronę przed uderzeniami bocznymi. Fotel ma również automatyczny system rozpoznawania fotelików dziecięcych (AKSE). System ten wykorzystuje transponder do wykrywania fotelika dziecięcego na przednim siedzeniu pasażera i automatycznie wyłącza przednią poduszkę powietrzną. Chroni to małe dzieci przed potencjalnymi obrażeniami spowodowanymi przez wyzwalającą się poduszkę. Napinacz pasów i wszystkie inne poduszki powietrzne po stronie pasażera z przodu pozostają aktywne, aby chronić dziecko. Lampka kontrolna informuje kierowcę, że pas bezpieczeństwa pasażera z przodu został dezaktywowany i jest automatycznie ponownie włączany po wyjęciu fotelika dziecięcego.
Miękko wyściełane, zdejmowane i nadające się do prania pokrycie siedzenia jest w czarnym i jasnoszarym stylu Mercedesa. Gwiazda Mercedesa jest wyraźnie umieszczona pośrodku oparcia, a wysokiej jakości tłoczenie na siedzisku tworzy natychmiastowe skojarzenie z siedzeniami pojazdów Mercedes-Benz.
Przeczytaj też: BabyArk to fotelik samochodowy z włókna węglowego, wzorowany na dzięciołach
Fotelik dziecięcy „DUO plus” montowany przodem do kierunku jazdy jest odpowiedni dla dzieci o wadze od 9 do 18 kg i w wieku od ok. 9 miesięcy i 3,5 roku życia. Również ten fotelik ma ekskluzywny design charakterystyczny dla marki Mercedes-Benz, w kolorze czarnym i jasnoszarym, z szarymi szwami i wysokiej jakości tłoczeniami. „DUO plus” jest standardowo wyposażony między innymi w mocowanie do siedzenia ISOFIX . Bezpieczeństwo zapewnia 5-punktowy system pasów z centralną regulacją długości oraz specjalnie wyściełane pasy naramienne z siedmiostopniową regulacją wysokości. Trzy pozycje – do siedzenia, odpoczynku i spania – można ustawić jedną ręką. Zagłówek można również regulować w siedmiu stopniach. Uchwyt umożliwiający odłożenie pasów bezpieczeństwa ułatwia dziecku wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.
Największym fotelikiem dziecięcym z gamy Mercedesa jest „KIDFIX XP”, gdzie XP w nazwie oznacza „dodatkową ochronę”. Zapewnia wygodną i bezpieczną podróż dzieciom od ok. 3,5 do 36 kg w wieku do ok. 12 lat. Głębokie, dobrze wyściełane podpory boczne zapewniają najlepszą możliwą ochronę przed uderzeniami bocznymi. Zagłówek i system pasów mają regulowaną wysokość, co zapewnia optymalne prowadzenie pasa diagonalnego przez ramię dziecka. Komfort zapewniają regulowane pozycje siedziska, które można dostosować również podczas użytkowania, aby umożliwić dziecku relaksujące siedzenie lub spanie. Fotelik KIDFIX XP mocuje się do zaczepów ISOFIX lub i-Size w pojeździe lub za pomocą 3-punktowego pasa bezpieczeństwa.
Skonstruowany identyncznie jak „KIDFIX XP”, „AMG KIDFIX XP” jest wariantem szczególnie sportowym i dynamicznym. Zainspirowany designem siedzeń 4-drzwiowego Mercedesa-AMG GT Coupé, ten fotelik dziecięcy jest zgodny z liniami stylistycznymi auta i ma kolorystykę, która idealnie komponuje się z wnętrzem AMG. Pokrowiec na siedzenie jest wykonany z materiału „DINAMICA microfibre”, co nadaje mu sportowy wygląd. Czerwone szwy i boki podkreślają dynamiczny charakter fotelika. Oparcie jest podkreślone siateczkowymi wstawkami z czerwonymi szwami, które odzwierciedlają niepowtarzalny design foteli AMG Performance. Napis AMG wyszyty na zagłówku potwierdza jego przynależność do „najszybszej rodziny świata”.
Przeczytaj też: Rozrabiaki na tylnej kanapie – jakie niosą zagrożenia dla bezpieczeństwa?
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: