
Formuła 1 zwalnia tempo
Sezon 2021 miał być przełomowy dla F1. Nic z tego.
Sezon 2021 miał rozpocząć zupełnie nową erę w Formule 1. Sezon 2021 miał być sezonem rewolucji technicznej. Rewolucja została jednak powstrzymana i odroczona przez pandemię koronawirusa.
W przyszłym sezonie zespoły Formuły 1 będą korzystać z tegorocznych samochodów, które zostaną zmodyfikowane jedynie w kilku obszarach. Zmiany dotyczą między innymi konstrukcji dyfuzorów, kanałów hamulcowych oraz tylnej części podłogi i zostały wprowadzone przede wszystkim z obawy o wytrzymałość opon Pirelli. Krótko mówiąc, wydajność przyszłorocznych bolidów F1 została z góry ograniczona.
Dodatkowo, właśnie z obawy o wytrzymałość opon, Pirelli przygotowało na przyszły sezon wzmocnione mieszanki, które będą znacznie wolniejsze od tych obecnie używanych. O ile wolniejsze? O około sekundę!
Przeczytaj też: Kierowca Formuły 1 został Sportową Osobowością Roku!
Zdaniem szefa Mercedesa, Toto Wolffa, spowoduje to, że przyszłoroczne bolidy nie będą szybsze od tych tegorocznych i nie będą w stanie przebić czasów okrążeń z sezonu 2020:
Aerodynamika została znacząco ograniczona w przypadku fragmentu podłogi sąsiadującego z tylnymi kołami, a nadrobienie tego trochę zajmie. Wciąż jesteśmy w połowie drogi, jeśli chodzi o rozwój na przyszły rok, ale nie sądzę, aby cały proces szybko się zakończył.
Biorąc pod uwagę to oraz twardsze opony, nie sądzę, abyśmy zbliżyli się do czasów okrążeń uzyskiwanych w tym roku. A na pewno nie w pierwszej połowie nowego sezonu.
Przeczytaj też: Formuła 1 zachowa dystans
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: