Ford wprowadza nowy 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec!
Silnik będzie produkowany od końca 2022 roku w Walencji w Hiszpanii, obok obecnie wytwarzanych w fabryce silników 2,0- i 2,3-litrowych.
Od końca 2022 roku w fabryce silników w Walencji będzie produkowany na rynek europejski 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec, który napędza model Kuga PHEV, a także modele w pełni hybrydowe Kuga, Galaxy i S-MAX.
Pracująca w cyklu Atkinsona, 2,5-litrowa jednostka benzynowa będzie pierwszym tego typu silnikiem produkowanym przez Forda w Europie, co wzmocni znaczenie pojazdów PHEV oraz w pełni hybrydowych w obecnej, a także w przyszłej europejskiej ofercie Forda.
Przeczytaj: Test Ford Ranger Raptor – ma własne zasady
Silnik hybrydowy Duratec o pojemności 2,5 litra, który jest obecnie produkowany w zakładach Forda w Chihuahua w Meksyku, będzie produkowany w Walencji obok silników benzynowych EcoBoost o pojemności 2,0 i 2,3 litra, na które nadal jest duży popyt.
Ford potwierdził również przekazanie dodatkowych 5,2 mln euro na zwiększenie zdolności produkcyjnych przy montażu pakietów akumulatorów w Walencji, w ślad za początkową inwestycją o wartości 24 mln euro, o której firma informowała w styczniu 2020 roku i w wyniku której zakład rozpoczął działalność we wrześniu ubiegłego roku. Dodatkowe moce są niezbędne do zaspokojenia zwiększonego popytu na pojazdy zelektryfikowane i przyszłej produkcji.
Zovacz: Test Ford Mustang Fastback 5.0 GT – bestia ucząca pokory
W wyniku postępującej zmiany upodobań klientów, Ford zdecydował o wycofaniu z produkcji z końcem marca 2022 roku modelu Mondeo. Inne duże crossovery i samochody uniwersalne Forda – siedmiomiejscowe modele Ford Galaxy i Ford S-MAX – będą nadal produkowane, w tym niedawno zaoferowane klientom w pełni hybrydowe wersje obu tych modeli.
Wprowadzony na rynek w 1993 roku Mondeo był pierwszym pojazdem Forda, który został okrzyknięty samochodem globalnym, mającym na celu zastąpienie wielu modeli marki na całym świecie. Od momentu wprowadzenia na rynek europejski, gdzie zastąpił Forda Sierrę, łączna sprzedaż Mondeo osiągnęła do tej pory około pięć milionów egzemplarzy.
Zobacz test: Ford Mondeo Hybrid – test: ciekawa alternatywa
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: