
Ford wprowadza do Polski auto niskobudżetowe – Ford KA Plus
Ford Polska zaprezentował nowy model KA+, który ma przestronne wnętrze, ładny design, a uzupełnieniem całości jest przystępna cena zakupu.
Ford KA+ zajmuje miejsce obok modelu Fiesta w gamie miejskich aut Forda. Jest dostępny już od 37 900 złotych, a pamiętajmy, że nie ma nic wspólnego z dawnym Ka. Zmiast 4 pasażerów przewieziemy pięciu, a nadwozie jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o platformę poprzedniej Fiesty. Mierzy prawie 4 metry długości i jest tylko nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu.
Bagażnik ma pojemność 270 litrów, z powodzeniem zmieszczą się w nim dwie duże walizki. Tylne siedzenia składane są w proporcji 60/40. We wnętrzu znajdziemy 21 schowków.
Pasażerowie mogą korzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.
W KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, dostępną w wersjach o mocy 70 i 85 KM – wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta poprzedniej generacji i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT). W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów.
Dostrojenie elektronicznie sterowanego systemu wspomagania kierownicy zapewnia „szybsze” przełożenie z 2,6 obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami, a siła wspomagania zależna od prędkości jazdy pozwala na łatwiejsze manewrowanie przy niskich prędkościach i na precyzyjniejsze sprzężenie zwrotne przy szybszej jeździe.
W dynamicznej jeździe pomaga też przedni stabilizator przechyłów, który dla klientów w Europie będzie o 47 procent sztywniejszy, niż w Azji i Ameryce Południowej. Prześwit samochodu zmniejszono o 10 mm w celu poprawy zachowania pojazdu na drodze.
Aby poprawić ochronę pasażerów w razie zderzenia, niemal 50 procent nadwozia KA+ wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a wśród tak wzmocnionych elementów znalazły się płyta podłogowa, przednie i tylne podłużnice, słupki okien, belka przedniego zderzaka i belki drzwi bocznych. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje między innymi sześć poduszek powietrznych, a także system monitorowania ciśnienia w oponach, który informuje kierowcę zapaleniem ikony ostrzegawczej, gdy jedna z opon wykazuje znacznie obniżone ciśnienie powietrza.
Można wybrać jedną z dwóch wersji wyposażeniowych modelu KA+: standardowy model o mocy 70 KM oraz odmianę 85-konną, która oferuje:
- klimatyzację manualną;
- system multimedialny SYNC z układem AppLink, który umożliwia głosowe sterowanie wieloma aplikacjami na smartfona;
- system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa. MyKey to idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy pozwalają swoim niedoświadczonym dzieciom jeździć swoim samochodem.
Wszystkie wersje KA+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.
Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, jak klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.
NOWY FORD KA+ – WSTĘPNA SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Podstawowe dane techniczne
Silnik |
Rzędowy, czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1196 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6 |
Maks. moc: 70 KM (52 kW) |
Maks. moc: 85 KM (63 kW) |
Maks. moment obrotowy: 105 Nm |
Maks. moment obrotowy: 112 Nm |
Układ napędowy |
napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna |
Zawieszenie kół |
Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów |
Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory | |
Układ kierowniczy |
Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) |
Hamulce |
Przód – tarcze wentylowane 258 x 23 mm; Tył – bębny 200 x 30 mm |
Obręcze kół i opony |
15-calowe obręcze stalowe (opcjonalnie z lekkich stopów), opony 195/55 R 15 |
Wymiary i masy
Wymiary pojazdu |
Długość całkowita (mm) |
Szerokość całkowita (mm) |
Wysokość całkowita (mm) |
Rozstaw osi(mm) |
Pojemność bagażnika (litrów) |
hatchback 5-drzwiowy |
3929 |
1695 |
1524 |
2489 |
270 |
Minimalna masa własna |
1009 kg |
Zużycie paliwa, osiągi, emisja spalin
|
Zużycie paliwa l/100 km |
OsiągiØ | ||||
|
Emisja CO2 (g/km)ØØ |
Cykl miejski |
Cykl pozamiejski |
Zużycie średnie |
Prędkość maksymalna km/h |
0-100 km/h |
hatchback 5-drzwiowy |
| |||||
1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM |
114 |
6,5 |
3.9 |
4.9 |
161 |
16 |
1.2 Ti-VCT benzynowy 85 KM |
114 |
6,5 |
3.9 |
4.9 |
168 |
13,6 |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: