Masz Forda? Wciśnij ten przycisk 120 razy, a aktywujesz ukryty tryb
Większość urządzeń elektronicznych ma ukryte tryby, dające dostęp do dodatkowych możliwości, używane zwykle przez serwisantów. Okazuje się, że podobnie jest w przypadku samochodów, czego dowodem jest niedawno odkryta tajna procedura Forda.
Wciśnij przycisk 120 raz lub przekręć kluczyk 60 razy
Serwis Autoevolution podzielił się ostatnio informacjami, pochodzącymi ponoć od techników Forda, którzy zdradzili kilka ciekawostek na temat tajników swojej pracy. Na przykład kiedy samochód zjeżdża z taśmy produkcyjnej, pozostaje w tak zwanym trybie fabrycznym. Pojazd musi przejść szereg testów, zanim zostanie zatwierdzony jako w pełni sprawny i odbywa się to właśnie w trybie fabrycznym.
Przejście na normalny tryb użytkowania samochodu zwykle następuje poprzez podłączenie komputera diagnostycznego i wybrania odpowiedniej opcji, ale jest także inna możliwość. Jeśli technik nie dysponuje odpowiednim sprzętem, może wyłączyć tryb fabryczny, używając przycisku startera. Należy wcisnąć go 120 razy. Natomiast jeśli auto uruchamiane jest tradycyjnym kluczykiem, trzeba przekręcić go 60 razy. Nie zazdrościmy technikom, którzy muszą przeprowadzić taką procedurę w kilku samochodach.
Kierowcy-seniorzy z prawem jazdy uzależnionym od badań. Pomysł Komisji Europejskiej
Wciśnij hamulce i awaryjne – masz tylko 10 sekund
Samochody posiadają także tak zwany tryb transportowy, używany podczas transportu z fabryki do dilera. Zostaje wtedy odcięte zasilanie od właściwie wszystkich systemów, dzięki czemu auto może być długo transportowane, ale jego akumulator nie wyczerpie się.
Aby dezaktywować ten tryb i móc normalnie uruchomić pojazd, trzeba najpierw pięć razy wcisnąć hamulec oraz dwa razy włącznik świateł awaryjnych. Na wykonanie tej procedury jest tylko 10 sekund.
Technicy Forda nie zdradzili, czy w ten sam sposób aktywuje się oba te tryby. Istnieje spora szansa, że nie, ale kto wie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: