Konrad Maruszczak

Ford Transit MS-RT i Ranger MS-RT – sportowe dostawczaki?

Producenci czasami wypuszczają sportowe odmiany swoich tradycyjnych modeli, ale żeby robić takie wersje aut dostawczych?! Ford Transit MS-RT i Ranger MS-RT to absolutnie szalone auta!

Ford Transit MS-RT i Ranger MS-RT – oba modele zostały zaprojektowane i skonstruowane przy współpracy ze specjalistami z MS-RT – partnerem, który przygotowuje rajdowe Fordy. Efektem prac jest połączenie wyglądu nawiązującego do sportów motorowych, wzmocnionych właściwości jezdnych i wyjątkowych możliwości transportowych samochodów.

Oba modele MS-RT, bazujące na platformach Transita Custom i Rangera najnowszej generacji to szalone wersje samochodów, które uwielbiamy. Niedorzecznym jest przecież połączenie wody i ognia, czyli praktyczności i użyteczności vana oraz pickupa z emocjami i rasowymi osiągami samochodu sportowego. Fordowi zdaje się to udało.

Klienci mogą zamawiać Transita Customa MS-RT, E-Transita Customa MS-RT oraz Rangera MS-RT u dealerów już teraz, a dostawy rozpoczną się w połowie 2024 roku.

Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit MS-RT wyróżnia się stylistyką nadwozia nawiązującą do sportów motorowych, bogatym wyposażeniem wnętrza oraz szeroką gamą układów napędowych, wśród których znajduje się napęd wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny. Auto, pomimo swoich sportowych aspiracji oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej i do 1199 kg maksymalnej ładowności.

Nadwozie Transita Custom MS-RT zyskało nowy, aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi optycznie obniżające Transita oraz tylny ze zintegrowanym dyfuzorem. Dodatkowo vana wyposażono w tylny spojler, który zaprojektowano przy użyciu komputerowych pomiarów aerodynamicznych.

Pod szerszymi nadkolami pojawiły się antracytowe 19-calowe felgi, o pół cala szersze niż felgi Transita Custom w wersji Sport. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma Transita Custom z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania.

W pełni elektryczny E-Transit Custom MS-RT może pochwalić się najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła.

Sportowego Transita MS-RT można też mieć z dwulitrowym dieslem EcoBlue o mocy 170 KM, który współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Trzecia wersja to hybryda typu plug-in o mocy 232 KM, skrywa pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh. W tej wersji można jechać też w trybie w pełni elektrycznym. 

W stylowym, komfortowym wnętrzu znalazły się nowe, ergonomiczne fotele przednie z bocznym podparciem, zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami. Kabiny dla nadwozia typu van są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójne siedzenie pasażera. Wyprofilowana sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami, jest standardem w tym modelu.

Ford Transit Custom MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym Yellow Green i MS-RT Blue. Standardowym wyposażeniem będą błyszczące, czarne obudowy lusterek i podobne klamki drzwi. Wszystkie wersje wyróżniają lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe MS-RT.

Bogate jest także wyposażenie standardowe, gdzie otrzymujemy m.in.:

  • dwustrefową automatyczną klimatyzację,
  • kamerę cofania, 
  • czujniki parkowania przednie i tylne, 
  • tempomat 
  • inteligentny ogranicznik prędkości. 

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT to pick-up z silnikiem wysokoprężnym 3,0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, który współpracuje z aż 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Pomimo sportowego charakteru auto zabierze na „pakę” aż tonę ładunku oraz jest zdolne holować 3,5-tonową przyczepę.

Zadbano, aby przedni pas nadwozia wersji MS-RT kojarzył się z ekstremalnymi Rangerami, które biorą udział w wyścigach po bezdrożach Azji, o czym przypominają drapieżna stylistyka przodu pojazdu z kratą wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowanym spojlerem przedniego zderzaka.

Sylwetka pojazdu została obniżona optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Co ważne, ta kombinacja spojlerów ma za zadanie nie tylko dobrze wyglądać, ale też została poddana symulacjom komputerowym, aby poprawić właściwości aerodynamiczne i poprawić stabilności przy dużych prędkościach.

21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm – idzie za tym lepsza przyczepność i stabilność w zakrętach.

Ford Ranger MS-RT ma nowe twardsze amortyzatory przednie, przestrojone zawieszenie tylne, a całość obniża prześwit o 40 mm. Ranger MS-RT zyskał dzięki temu bardziej sportową sylwetkę, precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach.

Wnętrze sportowego Rangera wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi i oparciami, które nadają kabinie bardziej sportowy charakter. Na przednich i tylnych fotelach pojawiło się logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami, a z przodu umieszczono emblematy MS-RT. Przed oczami kierowcy pojawiła się sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem po środku i logo MS-RT.

Od momentu wprowadzenia na rynek, Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny i inteligentny ogranicznik prędkości.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze