Ford Transit i Transit Custom już po testach Euro NCAP. Jak wypadają na tle konkurencji?
Testy obejmowały ocenę działania autonomicznych systemów hamowania awaryjnego, które pomagają chronić kierowców. Jakie wyniki uzyskały dostawcze modele Forda?
Zgodnie z nowymi procedurami testowymi wprowadzonymi przez niezależny organ ds. bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP, Ford Transit i Transit Custom to samochody dostawcze o najlepszych wynikach w zakresie bezpieczeństwa czynnego obecnie dostępne w Europie.
Analiza dotyczyła autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) podczas zbliżania się do pojazdów, rowerzystów i pieszych, a także systemów utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania ograniczeń prędkości i monitorowania pasażerów.
Transit otrzymał złotą nagrodę za zestaw dostępnych funkcji bezpieczeństwa czynnego, a Transit Custom srebrną nagrodę w tej kategorii. Euro NCAP szczególnie wyróżnił system AEB firmy Ford, uznając system ochrony przed kolizjami (Pre-Collision Assist) z wykrywaniem pieszych za rozwiązanie wiodące w swojej klasie. Transit jako jedyny z testowanych samochodów uzyskał pełne 100-procent punktów za wszystkie funkcje dotyczące rozpoznawania znaków drogowych 1 , a jego system AEB został również uznany za najlepszy w zakresie ochrony rowerzystów.
Symulacje testowały ostrzeżenia dla kierowców i działanie AEB podczas zbliżania się do zaparkowanych pojazdów, do wolniej poruszających się samochodów, a także podczas gwałtownego hamowania pojazdu jadącego z przodu. Euro NCAP ocenił również reakcje na wbieganie dziecka na drogę oraz na wchodzenie na drogę i przechodzenie pieszych, a także przejeżdżanie przez nią rowerzystów.
Oprócz ochrony użytkowników dróg, systemy bezpieczeństwa czynnego mogą również przyczynić się do wydłużenia efektywnego czasu pracy pojazdów i zaoszczędzenia na kosztownych naprawach oraz ubezpieczeniach, pomagając zapobiegać wielu kolizjom.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: